Permalänk
Robot

Full Tower

Håller på att modda ett Fulltower som jag har fått tag på som jag moddat lite..

Nu tänkte jag lägga upp lite bilder på framstegen än så länge.. men de kommer att ta ett bra tag innan de blir klart..

Uppdatering...

Har gjort lite mer på chassit.. kappat upp för ett till nätagg och för fläktar sen satt hjul på den och lite till...

Uppdatering
Kapat upp mitt kina tecken och fixat till fronten lite mera.. Väntar på mera saker nu bara

Hmm Glöm inte att rösta:D

Komentera gärna

Besök albumet: Full Tower av Pappa_glenn

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, den kommer låta som en jumbojet med alla fläktar dock

Permalänk

hejsan..

nej den kommer inte låta som ett jumbojet tack vare temp kontrolen

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk

Nej stänger du av några av fläktarna så blir den nog tyst, men ska man ha det tystare så kör med större fläktar, mer effekt och bra mkt tystare...

Jag gillar starkt vad du har gjort med Chassit. skulle itne kunna göra det bättre själv, Vad är det för fläktar som sitter i? och vad är det för Fläkt Kontrol?

Visa signatur

Intel Celeron D (2.66GHz) 512MB DDR (400MHz) 256MB DDR2 nVidia 6200, 440GB S-ataII

Permalänk

De är två 92mm och två 80mm från två Antec nätagg temp kontrollen kommer från ett annat nätagg kommer inte ihåg vad de var för märke på agget.. men de har tre lägen som man kan välja på ... de är typ 9v 12v och så temp styrt... och då de är 23 grader så ligger den på 6.3 volt.. sen ska jag på nå sätt lyckas modda in temp sensorn i vatten ledningen.. har en polare som är rör krökare så han skulle fixa en T-koppling med någon myff som skulle sluta tätt.. vet itne allt som han prata om..

Om ni har nå idér så är de bara att till lägga dom.. jag är helt öppen för förslag.. ska ta bild på radiatorn så den också kommer med plus måtten och sånt..

Hoppas bara jag inte får idé torka hehe

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli bra

Visa signatur

|| E6600 @ 3.2GHz [Stockkylare] Asus P5B Deluxe Powercolor X1950XT OCZ 6400 2048Mb ATI Edition Zalman ZM600-HP Samsung SP 250GB Samsung DVD-Brännare S-ATA Coolermaster Mystique 631 ||

Permalänk

joo jag hoppas på de iaf....

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk

De va ganska najs, men tycker du borde Måla / lacka om framsidan totalt. Nu ser den verkligen för jävlig ut.. Både färgen å de där medlet du använde

Aja, Lycka till.. Snygga mods förövrigt!!

Permalänk

jag har inte målat den nå än.. den kommer att få den där piano svarta.. den hög blanka och djupa svarta färgen som dom använder på flyglar (tror de stava så) få den är helt o grundad.. kommer att bli mer på den.. kabeldragningen var på min befintliga dator som jag använder just nu då jag bygge om den andra..

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk
Medlem

skulle satt hdd fläkt åt andra hållet så det blåste på hdd:arna!annars bra!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pontus13
skulle satt hdd fläkt åt andra hållet så det blåste på hdd:arna!annars bra!

Den blåser ju på diskarna.. annars skulle de ju bli fel ju.. självklart är de att den suger luft från fronten och blåser på diskarna..

Mvh Glenn

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk
Medlem

okej då var det väll jag som såg fel oftast blåser dom åt det hållet klistermärket är åt...

Permalänk

Alla fläktar som jag har i fronten suger in luft... dom bak kommer att blåsa ut luften.. så de kommer att bli ett genom drag genom hela burken... jag hoppas de kommer bli bra.. kommer snart med uppdateringar..

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk
Avstängd

Hehe, sån där JNC-låda hade jag som första fulltower, den "lever" fortfarande. Ganska vettigt byggd, dock lite "släkig" när inte sidorna satt på plats.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

hehe..

den är ju inte klar än.... men siderna kommer på snart.. ska bara skära upp sidan på den och fixa till de.. du har inte nå bilder på ditt chassi??

Mvh Glenn

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk
Medlem

är det inte så att man ska koppla 12v och jord ( gul och svart) på peltiern ???

Visa signatur
Permalänk

jooo men om du vill ha ut mer spänning från agget så kan du koppla på -5v och +12v så får du ut +17v men jag fick surt veta att den klarar inte av så mycket ström på -5v så den dog men de var ju ett vanligt nättagg som jag hade byggt om lite.. såå de kostade mig inte nå pengar.. de var trasigt redan innan

Men om man nu ska kopla in en 226W peltier som vill ha 17-18v hur fan sak man lösa de ??

De vill jag ha svar på ..

Mvh Glenn

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk
Medlem

en separat strämförsörjning vore inte fel:D typ nån trafo:)

Permalänk

mm jag vet.. jag försöker få tag i en billigt.. men de går ju inte .. men nu har jag koplat upp 89W igen mot ett krafftigare nätagg så nu funkar den .. och ligger på -3.7 utan någon belastning.. och 36 på den varma sidan då jag får se hur jag gör

Är de någon som vet var man kan få tag på en trafo som klarar av att driva en pelt på 17 v typ 22amp så hör av er

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk
Medlem

En sådan kniv som ligger på en av bilderna långt ner har jag hehe.

Det var nice bygge.

Permalänk

aahhh fällkniven.. men de är ju typ standard.. de finns ju hur många som helst... olika storlekar och allt....

jag hoppas de ska bli bra till slut.. tar ett tag

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk

Du, har en fråga. Har en likadan fläckkontroll som du, men förstår inte hur man gör för att byta fläckt man vill styra? Får ryck på detta eftersom det inte kan vara så svårt, skulle du kunna hjälpa en stackars noob?;)

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk

allså tyvär vet jag inte .. men de finns kanske någon annan som vet:D

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk
Medlem

Mna håller inne knappen som det står "fan" på i några sekunder, tills den första stapeln som visar hur snabbt fläkten snurrar börjar blinka. Därefter vrider man på ratten för att reglera hastigheten. För att byta fläkt man vill ändra hastigheten på trycker man på knappen det står "set" på.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk

Kan nog bli intressant de där sen. Isolering då (neoprene) varifrån skaffar du de? Håller ju själv på med tower + peltier samt en jävla massa kylprestanda. Ja drog in till ett dykarställe i stan och fixade 6mm neoprene, men tycker dock att de är lite klent till skillnad från fabriksneoprenet ja köpte från overclockers.se förrut =(
Jag skulle vilja köpa lite från alhsels (stavning) ingen anning om de går då de igentligen bara är grossist =(

Tips på köpställen kanske ?

Keep up the cooling!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Hehe.. jag har varit in och kollat på dina grejer men de är ju dyrt med köpes saker ju inte lika mycke utmaning heller

Men en fråga vad fick du tag på peltier agget och vad betalade du för de???

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk

Ja alltså i och med att beställningen är lagd från USA så plocka ja den från butiken (www.siderwindercomputers.com) samma S-320 finns även på DangerDen. 620 spänn ger man för den (90$). Hela beställningen gick på 3200 ungefär sen tillkom fraktkostnad på ca 460 så jo de blev rätt dyrt, men nu har man ju prylar så de räcker i alla fall.

Visst blir de mer utmaning med att jobba från scrath absolut, men när peltiern plockas bort (när man nu orkar göra de) så vill ja ha ett schyst block, sen har ja radiator-satsningen också ^^ BIX'en kosta ju lite den med.

Ja hade lite stålar liggandes och tänkte göra en sista utgifts-satsning nu i alla fall.

En fråga tillbaka då. Neoprene-isolering varifrån skaffar du de?

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

hehe okej.. neoprenen vet jag inte än:D jag har några kompisar som är rör krökare.. hehe så där kanske man kan få tag i de.. vet du om den är antistatisk??? eller vågar man lägga den mot moderkortet?? jag vet ju att peltiern kommer att bli helvetes kall på kalla sidan.. så jag vill minska risken för kondens ... ska man kanske sätta på baksidan också eller räcker de med att sätta runt prollen?? om jag får tag i neopren.. hur mycke behöver du ??? kan jag ju ta lite extra:D

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.

Permalänk

Ta en gammal mus matta och skär till den så ligger emellan den varma å kalla sida på vatten blocket. Gjorde så på mitt det var en liten skillnad

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk

Annars har jag nå matrial som är typ som skumgummi och jag har kollat så att de inte leder ström... och de gjorde de inte .. kan man sätta de mellan moderkortet och kylaren ochså så man sliper få nå kondens där med.....

sen tänkte jag om man sätter lite bakom moderkortet mot moderkorts platan så slipper man ju kondens där med:Dhar jag rätt om jag tänker så ??

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Formula.
AMD Ryzen 7 3700X@4150MHz.
16GB Crucial Ballistix Elite DDR4 4000MHz 8GB X 2.
Samsung SSD 990 1TB M.2.
2x AMD Radeon R9 290x Snart 3 st.