Ventrilo Sponsring Till Spel Någon?

Permalänk
Medlem

Ventrilo Sponsring Till Spel Någon?

Hejsan!

Jag och några kompisar spelar Guild Wars och lite Counter-Strike då och då och tänkte höra ifall någon med 10Mbit eller 100Mbit Internet kan lägga upp en Ventrilo server till oss.

Om någon har platsen och någon vänlig själ här har orken så kan ni väl säga till så skickar jag infon ni behöver.

Mvh reffe

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, men nu menade jag inte en public vent som det kommer 1000st o connectar och disconnectar hela tiden. Tänkte om nån hade plats o lägga upp en ny vent server. Men tack ändå för länken.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Skaffa det själv?

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Om det endå är bara 'några' kompisar, 1Mbit räcker gott och väl för ca 20 pers, vist kanske runt 15 pers om man ska spela på linan oxo.

OK ljud kvalitet tar 4KB/S bandbredd / person. Så nog kan du nog hosta den själv.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi
Skaffa det själv?

Skulle jag haft bättre uppkoppling så skulle jag skaffat det själv. Lägg ner sånna där idiotiska svar tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Om det endå är bara 'några' kompisar, 1Mbit räcker gott och väl för ca 20 pers, vist kanske runt 15 pers om man ska spela på linan oxo.

OK ljud kvalitet tar 4KB/S bandbredd / person. Så nog kan du nog hosta den själv.

Jo, men nu snackar vi bästa kvalité, alltså Voiceformat 3. Och det kräver mer bandbredd. Vill inte ha nån sunkig kvalité. Därför söker jag någon med bättre upload. Jag har en uppe nu, men då får jag ha låg kvalité vilket är kasst.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Vi övertygade en kompis med fast lina att sätta upp en ventrilo server vilket han också gjorde i ungefär en vecka. Sedan berättade han att den ventrilo server han satte upp verkade äta minne med tiden (cracked 2.1 < -- gratis för mer än 8 spelare ). Datorn gick inte att använda efter två dagar och hade lite problem med laag och okompletta messages (2ghz bärbar låg det på så inte bästa kylningen). Så istället köpte en annan kille en server plats för 60kr/månad version 2.3 och den har så vitt jag vet aldrig legat nere på 3månader.

Vad jag vill säga är att troligen kommer ingen att gå med på att driva en server en längre tid då det för oss verkade göra datorn oanvändbar och samtidigt tvungen att stå att tugga för eran räkning. Gör det lätt och köp en server plats av någon av de företag som säljer vent servers.

Permalänk
Avstängd

Om det går bra med teamspeak så kan jag ordna ett "rum" åt er på min server. Har iofs bara 24/2, men den belastar knappt något alls när vi är en 8-9 stycken inne på den + dedikerad CS:S-Server.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torethemidge
Vi övertygade en kompis med fast lina att sätta upp en ventrilo server vilket han också gjorde i ungefär en vecka. Sedan berättade han att den ventrilo server han satte upp verkade äta minne med tiden (cracked 2.1 < -- gratis för mer än 8 spelare ). Datorn gick inte att använda efter två dagar och hade lite problem med laag och okompletta messages (2ghz bärbar låg det på så inte bästa kylningen). Så istället köpte en annan kille en server plats för 60kr/månad version 2.3 och den har så vitt jag vet aldrig legat nere på 3månader.

Vad jag vill säga är att troligen kommer ingen att gå med på att driva en server en längre tid då det för oss verkade göra datorn oanvändbar och samtidigt tvungen att stå att tugga för eran räkning. Gör det lätt och köp en server plats av någon av de företag som säljer vent servers.

Skojjar du med mig? Det äter inget minne alls med en Ventrilo server, är egentligen bara bandbredd som är det stora bekymmret. Det gör knappast datorn oanvändbar om du hostar en vent server. Inte för o vara elak men rent ut sagt skitprat.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Skulle jag haft bättre uppkoppling så skulle jag skaffat det själv. Lägg ner sånna där idiotiska svar tack.

Idiotiska svar? Hmm, man klarar av att lägga upp en Vent server men ett 2.Mbits bredband om det bara skall vara till dig och dina vänner.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Sötast

Kan du försöka vara lite otrevligare i din egen tråd kanske? seriöst...

Permalänk
Medlem

Det är nog enklast att hyra en. Även om jag hade möjlighet till att hosta en så skulle jag inte göra det till helt kompletta främlingar. Dessutom är du otrevlig.

http://game-hosting.com/

Om ni är några polare kan ni dela på priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi
Idiotiska svar? Hmm, man klarar av att lägga upp en Vent server men ett 2.Mbits bredband om det bara skall vara till dig och dina vänner.

Jag har inte sagt vad jag har för uppkoppling? Så hur kan du då säga att du klarar o lägga upp en egen vent server om du har 2Mbits bredband?

Sen om du läser längre upp så vill jag hart voiceformat 3. Och det kräver bra hastighet utåt om man är cirka 8st.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Kan du försöka vara lite otrevligare i din egen tråd kanske? seriöst...

Jag är inte otrevlig på något sätt, men när jag skapar en tråd för att se ifall någon med 10Mbit allternativt 100Mbit anslutning kan hosta en vent server så vill jag inte direkt ha svar som att "det kan du lägga upp själv om du ska ha"

Skulle jag haft det som krävdes så skulle jag gjort det. Om dom som svarar läser vad jag skrivit så skulle jag kanske sluppit vara otrevlig som du nu kallar det.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Jag har inte sagt vad jag har för uppkoppling? Så hur kan du då säga att du klarar o lägga upp en egen vent server om du har 2Mbits bredband?

Sen om du läser längre upp så vill jag hart voiceformat 3. Och det kräver bra hastighet utåt om man är cirka 8st.

Nej, men med vilka svar trodde du att du skulle få?

*Ja, det kan jag fixa till dig För att jag vet ju inte vad jag ska göra med 100M.bit, så varför inte sponsra dig med en server helt gratis :D.

Seriöst allt kostar pengar, fixa en bättre lina eller köp en server. Ett alternativ är ju att sluta vara så kräsen, för att när jag spela i en klan i höstas så hade vi en Teamspeak server på en 2M.bits lina och då var vi mer än 8 pers och det va inga som helst problem.

Och sen om det där med internet uppkopplingen också, under 2M.bit hmm.... Jag kan kanske säkert chansa på att någon utav dina 8 kompisar har 2M.bit eller högre.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi
Nej, men med vilka svar trodde du att du skulle få?

*Ja, det kan jag fixa till dig För att jag vet ju inte vad jag ska göra med 100M.bit, så varför inte sponsra dig med en server helt gratis :D.

Seriöst allt kostar pengar, fixa en bättre lina eller köp en server. Ett alternativ är ju att sluta vara så kräsen, för att när jag spela i en klan i höstas så hade vi en Teamspeak server på en 2M.bits lina och då var vi mer än 8 pers och det va inga som helst problem.

Och sen om det där med internet uppkopplingen också, under 2M.bit hmm.... Jag kan kanske säkert chansa på att någon utav dina 8 kompisar har 2M.bit eller högre.

Jag är inte kräsen, men det finns en del där ute som sitter med 10Mbit respektive 100Mbit, så tänkte om det fanns någon vänlig själ som ville lägga upp en.

Sen har alla mina kompisar över 2Mbit IN ja, men inte UT.

Jag har en server uppe på min burk, men tänkte fråga/höra mig för ifall det fanns nån som hade bättre hastighet. Men ni som inte har det eller klagar på att jag inte behöver vara så kräsen behöver ju inte heller skriva då?

Jag frågade enbart av nyfikenhet och ifall någon var snäll och som hade plats på linan över. Men men. Folk ska bara klaga.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Altså va? du vill att nån ska bistå dig med en vent server på högsta kvalitet...?

varför skulle någon? och angånde ditt svar tidigare om publik server, stäng av connect ljudena då om det stör dig så mycket

SUCK!

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex

Jag frågade enbart av nyfikenhet och ifall någon var snäll och som hade plats på linan över. Men men. Folk ska bara klaga.

Den enda som verkar klaga är du.

Vad förväntade du dej egentligen?

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

en gång i tiden när jag hade 2mbit o 0.5 i upload lyckades jag lägga upp cs server + vent server utan problem. pingen på cs var mellan 15-25 och venten låg stadigt på 10 så du klarar utan problem o lägga upp en vent server själv.

Permalänk
Medlem

Som nämts tidigare så går det utmärkt att ha ganska många spelare/talare på 2 Mbit upp.

(men) Den del av mig som vill hjälpa till med en sådan här sak dog ut ju mer jag läste i tråden, tyvärr.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Jag är en vänlig själv, men det är inte du så tyvärr.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bl0ndi3
en gång i tiden när jag hade 2mbit o 0.5 i upload lyckades jag lägga upp cs server + vent server utan problem. pingen på cs var mellan 15-25 och venten låg stadigt på 10 så du klarar utan problem o lägga upp en vent server själv.

Jo, OK!? Du har alltså en CS plus vent server med 0.5 i upload, du ljuger så du tror dig själv, du kan knappast ha 15-25 i ping med 0,5 utåt plus vent server uppe. Det tror jag inte ett skvatt på. Visst, du kanske har 20 i ping när ni är 2st inne, men knappast med en war server med max slots på 10.

Citat: "Som nämts tidigare så går det utmärkt att ha ganska många spelare/talare på 2 Mbit upp.

(men) Den del av mig som vill hjälpa till med en sådan här sak dog ut ju mer jag läste i tråden, tyvärr."

Jo, men jag har inte sagt att jag har 2Mbit i hastighet UPP? Skulle jag haft det så kunde jag som sagt lagt upp en själv.

Jag är inte elak emot någon, men det en del skriver är ju inte direkt nån hjälp, och klart jag svarar lite elakt tillbaka när vissa säger att dom har 0.5 uppkoppling utåt och hade cs server plus vent server uppe och hade 25 i ping? pffft....

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

hahaha ljuger jag så jag tror mej själv okej då vet jag 3on3 server var det faktist. och ventrilo med ljudkvalite 3 drar typ ingen mer bandbredd än ljudkvalite 1. jag testade precis nu så om du inte får upp vent server på din lina så bör då kolla igenom din dator istället för att gnälla på internet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bl0ndi3
hahaha ljuger jag så jag tror mej själv okej då vet jag 3on3 server var det faktist. och ventrilo med ljudkvalite 3 drar typ ingen mer bandbredd än ljudkvalite 1. jag testade precis nu så om du inte får upp vent server på din lina så bör då kolla igenom din dator istället för att gnälla på internet.

jo 3on3 server kan ha funkat, men inte med cirka 10-15st i vent samtidigt med Voiceformat 3.

Det drar visst mer bandbredd med voiceformat 3. Testa med Netlimiter så lär du märka.

Det är knappast något fel på min dator. Lägg ner.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

nae det funkar ju inte, ja den drar ju mer bandbredd men inte mkt mer. jag har BWMeter istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bl0ndi3
nae det funkar ju inte, ja den drar ju mer bandbredd men inte mkt mer. jag har BWMeter istället.

aha okej, får väl så här på nattkvisten också be om ursäkt till dom som har tagit åt sig av en del jag har sagt. Mår inte alltid så bra, så ber om ursäkt.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

det är lungt det kan lätt bli så ibland.

Permalänk
Medlem

Högsta möjliga bandbred med ventrilo är 8KB/s per användare, sitter det 10 st användare i samma kanal så blir det 80KB/s, 1Mbit räcker gott och väl för detta SAMT att spela på.

Dessutom är ljud kvalitet väldigt minimal mellan 4KB vs 8KB/s. Största ljud kvalitets problemet ligger hos användarens mikrofon.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
aha okej, får väl så här på nattkvisten också be om ursäkt till dom som har tagit åt sig av en del jag har sagt. Mår inte alltid så bra, så ber om ursäkt.

/hug

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Tips:

*Kolla om någon kompis till dig kan lägga upp vent serven och en annan utav dina kompisar kan lägga upp en CS server.

*Köp en vent server eller/och CS server. Blir ju inte så dyrt om ni delar, och det finns CS servrar på www.portlane.com för 4kr/timme.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi
Tips:

*Kolla om någon kompis till dig kan lägga upp vent serven och en annan utav dina kompisar kan lägga upp en CS server.

*Köp en vent server eller/och CS server. Blir ju inte så dyrt om ni delar, och det finns CS servrar på www.portlane.com för 4kr/timme.

CS Server är inget problem med, där har vi en Game-Hosting.

Det var mestadels Vent jag behövde, Men har sänkt kvalitén till Voiceformat 2 på min och man vande sig med det lite sämre ljudet efter ett tag.

Men tack ändå.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."