Permalänk
Robot

Min Computer

tjaoba, köpte en ny dator för ett tag senn som jag pillat lite med. Tycker den e oerhört stabil och sval, vilket var vad jag var ute efter när jag köpte den.

Delar:

Chassie: Chieftec Mesh Big Tower Blå

Moderkort: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775

Systemdisk: Western Digital Raptor 74GB

Lagring: Samsung SpinPoint T166 250GB

Grafikkort: GeForce 7300GS 256MB (inte menat som nått spelmonster)

Processor: Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz

Minnen: Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

Brännare: Samsung DVD-brännare SH-S183A SATA Black

har senn 2*120 mm fläktar som går oerhört tyst, har glömt av märket på dom
En 92 mm Fläkt kyler även Hårddiskarna i nuläget

Planen frammöver är att sätta in vattenkylning på processorn samt raptor disken, men får se hur det blir med det..

Besök albumet: Min Computer av Boijen

Permalänk

Trevligt, trevligt. 7 poäng.

Permalänk
Medlem

Tycker nog du får fixa till dig ett lite bättre grafikkort Annars ser det trevligt ut!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

varför så stort chassie för så lite?

Sen så en fråga till, varför har du 2 diskar jämte varandra? flytta isär dom så kyls dom bättre!

Annars okej!

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk

du ha typ samma grafikkort som jag ha på min dator jag ha nu klockat skiten ur den i alla famm med riva tuner v2.0/core clock 515 mhz / memory clock 815 mhz.. men jag ha skruvat dit en 80mms stor fläkt på den så tempen bli väll på runt 60c när jag spela ner jag inte spelar så ligger den på 46c-47c

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Medlem

Sen så en fråga till, varför har du 2 diskar jämte varandra? flytta isär dom så kyls dom bättre!

Annars okej! [/B][/QUOTE]

Har dom där för att 92 mm fläkten sitter precis där och den blåser på dom

Visa signatur

Boijen

Permalänk
Medlem

Det finns plats för 2 st fläktar till så du kan flytta på dem. Eller är du snål?

Blir lite sur när du har ett sånt chassi men inga diskar...
Tänk dig hur ett miditower ser ut med 18 diskar i det är verkligen trångt. du har ju hur mycket plats som helst.

Visa signatur

10tb++++

Permalänk
Avstängd

Men vad för köpte du inte en Zalman cpu fläkt?

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Medlem

haha, jo emn diskarna kommer :), köpte ingen annan cpu fläkt pga att jag snart ska sätta in vattenkylning..

Visa signatur

Boijen

Permalänk
Medlem

Du har najsiga titanium 12: or dom kyller som fan:D

Visa signatur

Aspire X Dreamer | Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB | Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 | Seagate Barracuda 40Gb | Samsung SpinPoint 200Gb | Western Digital 250Gb | LG Flatron 19Tum 8ms | Ie 3.0 | Corepad Magna Gaming Suface | Sennheiser PC 150 |
www.xrosstheline.com | #xtl.gaming | aPPelTon^ goes mIrc nerd som inte kan nåt^^

Permalänk
Avstängd

Ärligt talat tycker jag faktiskt att orginal fläcktarna är fantastiska!
Den kyler ju tillräkligt för att cpun inte skall brinna upp.
Även om dom känns små och klena och gör en massor oljud.
När jag köpte min X2a köpte jag till en zalman.
Min orginal fläckt har inte ens snurrat ett varv!
Sånt är livet.

Vad för har du en raptor om det inte är ett spel moster?
Ha och du har samma minnen som jag!

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Medlem

Raptorn bra och ha helt enkelt e fan sugen på att köpa 2 gig minne till nu när priset e så jäkla bra på dom

Visa signatur

Boijen