"Min dator är slö som F*N" AMD Athlon Dual Core 4200+ 4GB Ram

Permalänk
Medlem

"Min dator är slö som F*N" AMD Athlon Dual Core 4200+ 4GB Ram

Hjälp!

Nu ska jag köpa ny procesor och moderkort för att fixa problemen nedan

så jag skulle uppskatta er hjälp med tipps om vad jag bör köpa för att det ska bli bra

1)absoluta max pris 5000kr (snart jul) (helst strax under 4000kr)
2)ska funka med allt annat jag sparar från den gamla datorn
3)ska vara bra att överklocka

info om vad jag har nu finns i den gammla posten

Det här var försöket att få det att funka
utan att behöva köpa nytt
......................................................................................................
Min dator är långsam som f*n, den funkar ganska bra när jag spelar,
men i windows så var min gamla AMD 1500 snabbare

Den har varit så här sedan jag fick den

Datorn laggar i windows.
Det tar ca 2 min från jag trycker på start knappen tills alla iconer och auto start program är klara och datorn kan användas.
Vissa spel är ruskit långsama tex "UFO afterlight" men endel spel fungerar jätte bra tex "oblivion"
Ibland när jag startar datorn så fungerar inte vissa av kontakterna, ibland så räcker det att byta usp port för mus eller tangentbord men ibland så fungerar inga av dom. då får jag trycka på reset knappen.
Ibland när jag tar bort en fil så blir skärmen svart efter en liten stund så blinkar den till och fungerar igen.
Jag har valt optimerade instälningar i bios eftersom jag inte behärskar dom instälningarna.

Jag köpte den från komplet.se och den var monterad och klar.
det enda jag lagt till var 2gb ram eftersom den var så slö,
och jag var noga med att köpa exakt samma minnen som fans från början,
den blev lite bättre när jag spelar (i endel spel) efter att jag la in mer minnen men inte mycket.
och den är lika slö i windows som innan jag slängde in dom.
Den laggar ofta när jag ska öppna eller stänga något, som en flik i explorer eller öppna eller stänga utforskaren,
och jag instalerade allt som följde med och har uppdaterat alla drivrutiner som jag kunnat komma på att den behöver.

HJÄLP!

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+

Operating System(s)
Windows System : Microsoft Windows XP/2002 Home 5.01.2600
(Service Pack 2)
Platform Compliance : Win32 x86

Grafik
NVIDIA GeForce 7950 GT
512 Mb

Moderkort
MSI MS-7250

Memory 4*
Manufacturer : Corsair
Model : CM2X1024-6400
Type : 1GB DIMM DDR2-SDRAM
Technology : 16x(64Mx8)
Speed : PC2-6400U DDR2-400
Standard Timings : 5.0-5-5-18 (tCL-tRCD-tRP-tRAS)

Men den raporterar "Total Memory : 3GB DDR2-SDRAM"
förutom i visa delar av rapporten från "Sandra XI"

HD
"DMA if available"
Hårddisk SAMSUNG SP2504C (250 GB, 7200 RPM, SATA-II)

Enhetshanteraren> NVIDIA nForce 590/570/550 Serial ATA controller> Egenskaper:
I rullmenyn där står Serial ATA generation 1 - 1.5G
Jag har försökt byta till Serial ATA generation 2 - 3G
Då ber datorn om ett omstart men efter omstarten så har inte inställningen förändrats.
Det finns åxå ett Speed test:
Theroretical speed 150
Burst Speed 90.5
Sustained speed 71.1
Detta efter att jag bockat bort Let bios select transfer mode
Innan så var sustained speed 1.2 eller nått sånt.

Endligt ett benchmark test:
linear read (middle) 59.9 MB/s
Random read 53.5 MB/s
Buffered read 124.8 MB/s
Average read acces 14,72 ms

virtuellt minne 4092-4092 MB

Om det behövs mer info för att hitta vad som pågår så har jag laddat ner Sandra XI Released - Lite Home, EVEREST Ultimate Edition, Hot CPU Tester Pro mfl
dom har massa info om datorn,
men jag vet inte vad jag ska göra med informationen

Vad jag gjort för att försöka fixa problemet:

format: ca 1 vecka
Tagit bort norton internet security och antivirus
Sökt igenom dato0rn med: NOD32, Norton, Spybot - Search & Destroy, Ad-Aware SE Personal.

drivrutiner: moderkortet, grafikkortet dom senaste
Flashade bios för 1 vecka sendan
testade sedan att leka i bios men tvingades plocka ut bateriet för datorn slutade starta
Efter det nöjde jag mig med att välja optimera inställningarna (kommer inte ihåg vad bios kallade det alternativet) alternativet i bios setup
Uppdaterar XP så fort det dyker upp något.

Tempen på processorn 36C
sys temp 41C
Alla fläktar funkar
nätag: tagan easycon 580W

Jag har nu pratat med suporten på komplett, dom säger att jag kan sända in datorn för en felsökning.
MEN om dom inte hittar något fel så får jag betala både frakt och avgiften för felsökningen
Och jag har inte råd att betala det.

Permalänk

du måste ha x64 OS för att ha nytta av all den ramen det vet du va?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Re: "Min dator är slö som F*N" AMD Athlon Dual Core 4200+ 4GB Ram

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Löfdal

Jag har nu pratat med suporten på komplett, dom säger att jag kan sända in datorn för en felsökning.
MEN om dom inte hittar något fel så får jag betala både frakt och avgiften för felsökningen
Och jag har inte råd att betala det.

Men eftersom det verkar vara fel på den, så skicka in den!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem

Har du provat andra inställningar i BIOS, alltså inte optimerade utan de andra?

Sedan kan du även prova med att köra ett minne i taget och se om det blir skillnad.

Ja, som skrivet tidigare så måste du ha x64 för att hitta mer än 3GB minne.

Har du provat om det hjälper med denna fil: http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/utilities/Setup....

Det är alltså Dual-core optimizer från AMD: http://www.amd.com/gb-uk/Processors/TechnicalResources/0,,30_...
Hoppas det ordnar sig.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
du måste ha x64 OS för att ha nytta av all den ramen det vet du va?

Japp, men jag kom inte på det förens efter att jag köpte på mig 2GB till

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cymorph
Men eftersom det verkar vara fel på den, så skicka in den!

Problemet är att jag inte har några pengar alls, så om dom inte anser att det är något fel på den så får jag betala med mina mat pengar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Har du provat andra inställningar i BIOS, alltså inte optimerade utan de andra?

Sedan kan du även prova med att köra ett minne i taget och se om det blir skillnad.

Ja, som skrivet tidigare så måste du ha x64 för att hitta mer än 3GB minne.

Har du provat om det hjälper med denna fil: http://www.amd.com/us-en/assets/con...ities/Setup.exe

Det är alltså Dual-core optimizer från AMD: http://www.amd.com/gb-uk/Processors...1_13118,00.html
Hoppas det ordnar sig.

Jag har försökt greja runt i bios men varje gång har datorn slutat starta så jag har fått ta ut batteriet så bios glömer alla minna duma påhitt

Jag ska testa det programet

*ojdå, jag hade visste instalerat det redan*

Tack det hoppas jag med

Jag ska testa den

Ps. kl 10:44
Men det krävande spelet Supreme Commander flyter som en dröm, medans windows laggar
Det är mysko, och det är just det att Oblivion och Supreme Commander funkar så bra som gör att jag inte vågar sända in den på felsökning hos komplett.
Ds.

Permalänk
Medlem

Du kan ju även testa att stänga av de program som autostartar(de du inte vill ska autostarta). Finns en del hjälpmedel som t.ex. http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/expert/northru...

Bara för att leta lite fel så kan du även kolla så du inte har Cool&Quiet(kan heta nåt annat också men funktionen är densamma) i BIOS påslaget.

Testade du att enbart köra ett minne? Du bör testa alla minnen ensamma, kan ju vara att nåt minne är lite halvtrasigt.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Nvidias sata2-kontroller har en del buggar. Ibland fungerar det. Ibland inte. Försök att avinstallera nvidia sata-driver så att du kör med microsofts driver. Då är de flesta buggiga funktionerna avstängda.

Har du en pata-disk så kan du pröva att installera på den och se om det flyter på bätte, då pata-kontrollern fungerar bra oavsett vad för disk som ansluts till den.

Har du koll på hur varmt chipset blir?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Har du testat att formatera?
Det är de första jag hade testat om jag var du, eftersom hårdvaran verkar det inte vara några som helst problem med eftersom dina spel flyter så bra.

Så testa att formatera en gång, jag har haft ungefär samma problem en gång, och en formatering gjorde susen!

Best Luck!
/BlasteR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Du kan ju även testa att stänga av de program som autostartar(de du inte vill ska autostarta). Finns en del hjälpmedel som t.ex. http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/expert/northru...

Bara för att leta lite fel så kan du även kolla så du inte har Cool&Quiet(kan heta nåt annat också men funktionen är densamma) i BIOS påslaget.

Testade du att enbart köra ett minne? Du bör testa alla minnen ensamma, kan ju vara att nåt minne är lite halvtrasigt.

Eftersom datorn var lika slö när den var tom, dvs med bara XP i så tror jag inte det är problemet tyvärr.

Jag kollade och cool and quiet är avstängt

Jag har inte testat att köra minnena för sig, om ett av dom är halvkass hur märks det? jag är inte så hemma på det.
Dessutom så har jag ju åxå haft problem med att usb portar och portarna till tangentbord och mus inte alltid fungerar när jag startar ibland så fungerar endel ibland ingen,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Nvidias sata2-kontroller har en del buggar. Ibland fungerar det. Ibland inte. Försök att avinstallera nvidia sata-driver så att du kör med microsofts driver. Då är de flesta buggiga funktionerna avstängda.

Har du en pata-disk så kan du pröva att installera på den och se om det flyter på bätte, då pata-kontrollern fungerar bra oavsett vad för disk som ansluts till den.

Har du koll på hur varmt chipset blir?

Jag har testat att instalera standard drivrutinerna istället för nvidias och den startar lite fortare nu tror jag, men tyvärr inte tillräkligt, så det var ett bra tipps men tyvärr så tror jag det är något annat fel åxå.

Jag har bara dom 2 sata2 diskarna

Det varmaste jag sett cpun bli var ca 50C

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlasteRs
Har du testat att formatera?
Det är de första jag hade testat om jag var du, eftersom hårdvaran verkar det inte vara några som helst problem med eftersom dina spel flyter så bra.

Så testa att formatera en gång, jag har haft ungefär samma problem en gång, och en formatering gjorde susen!

Best Luck!
/BlasteR

Tyvärr så är det inte det heller, jag har förmaterat hårddisken och det hjälpte inte

Nåja, eftersom inte ens det här forumet kan komma på vad som är fel så ska jag lämna in den på felsökning i en dator butik här i borås så fort jag får pengar, 450kr kan jag kosta på mig men att chansa på att få betala 1000 kr och sända den till komplett har jag inte råd med.

Så tack för alla goda råd och all tid ni lagt ner på att försöka få min elaka dator att fungera igen.

Permalänk
Medlem

Har du installerat alla drivrutiner för moderkortet, chipset mm? Det känns ju dumt att fråga men om man inte har det kan man få ett sånt här roligt beteende på datorn, har sett det vid ett tillfälle själv.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

kika igenom enhetshanteraren. Verkar ju skumt att alla spel funkar bra men inte windows. Prova att köra memtest och ladda ner ett diagnostic program till hårddisken. prova prime också på båda kärnorna.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Egentligen är det väl så att om minnet är lite halvtrasigt så kraschar väl datorn oftare än att den blir slö iofs.

Men det känns som om det är ett lätt fel, bara att ingen kommit på det eller haft samma problem. Hoppas du får den hjälpen du förväntar dig av Komplett.se iaf.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Prova att ladda ner Liteversionen av Sisoft Sandra, den kan kanske hitta nåt fel:
http://www.sisoftware.co.uk/index.html?dir=&location=downandb...

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basep
Har du installerat alla drivrutiner för moderkortet, chipset mm? Det känns ju dumt att fråga men om man inte har det kan man få ett sånt här roligt beteende på datorn, har sett det vid ett tillfälle själv.

Japp, alla drivrutiner och testat Flashat bios det hjälpte inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
kika igenom enhetshanteraren. Verkar ju skumt att alla spel funkar bra men inte windows. Prova att köra memtest och ladda ner ett diagnostic program till hårddisken. prova prime också på båda kärnorna.

Jag har kollat i enhetshanteraren och där påstås allt funka bra,
Under IDE ATA/ATAPI-styrenheter i enhetshanteraren, ska det vara 4 av varje av primär, sekundär IDE kanal och dual channel pci ide-styrenhet?
Det var det redan innan jag testade att byta till standard drivrutinerna
Jag har kollat på www.memtest86.com men jag fattar inte hur tusan jag ska göra
Jag har ingen aning hur jag ska använda programet.
Prime? är det ett program eller????
Vilket diagnostic program är bäst för att testa hd?
Sen eftersom usb, mus och tangentbords portarna inte fungerar ibland när jag startar datorn så skulle jag behöva något program som testar det, men jag vet inte ens vad jag ska söka efter..... *Me n00b*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Egentligen är det väl så att om minnet är lite halvtrasigt så kraschar väl datorn oftare än att den blir slö iofs.

Men det känns som om det är ett lätt fel, bara att ingen kommit på det eller haft samma problem. Hoppas du får den hjälpen du förväntar dig av Komplett.se iaf.

Tack det hoppas jag med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av agh39
Prova att ladda ner Liteversionen av Sisoft Sandra, den kan kanske hitta nåt fel:
http://www.sisoftware.co.uk/index.h...langx=en&a=

Jag har testat det, men den hitade inget som jag kunde identifiera som ett fel, men det kan ju bero på att jag inte vet vad jag letar efter

Permalänk
Medlem

Memtest laddar du ner, packar upp och öppnar, sen bränner du filen på en cdskiva, i bios anger du bootordning 1.cd-skiva eller vad det står i ditt bios.

Du kan också använda en diskett och ange bootordning så att disketten startar först.

Det finns kommando du ska använda på hemsidan.

Memtest testar minnena.
--------------------------------------------------------------------------
Pime95 finns här:
http://www.mersenne.org/

Ett program som testar stabiliteten i systemet, körs ofta för att se om överklockade system är stabila.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ett Trafikskadat miffo som älskar provocera

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vykan
prova optimizer för dual core

: http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_...

Han hade ju redan installerat den sa han ju.

Jag tycker den senaste versionen inte funkar lika bra som 1.0.0.83 eller vad den heter så jag gick tillbaka till den äldre igen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Har han kollat alla volter?

min 12v ligger enligt div program på 8.13 så jag har beställt nytt nätagg

Visa signatur

Ett Trafikskadat miffo som älskar provocera

Permalänk
Medlem

Finns även ett memtest du kan köra inne i windows.
http://hcidesign.com/memtest/download.html

vet inte om detta är nått bra men testa kan man alltid

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agh39
Memtest laddar du ner, packar upp och öppnar, sen bränner du filen på en cdskiva, i bios anger du bootordning 1.cd-skiva eller vad det står i ditt bios.

Du kan också använda en diskett och ange bootordning så att disketten startar först.

Det finns kommando du ska använda på hemsidan.

Memtest testar minnena.
--------------------------------------------------------------------------
Pime95 finns här:
http://www.mersenne.org/

Ett program som testar stabiliteten i systemet, körs ofta för att se om överklockade system är stabila.

Jag körde prime95 och fick massa intresanta nuffror kollade på listan på hemsidan men kunde inte lista ut vad som var vad jag har värkligen 0 koll på dom här grejerna,

ang: Memtest, jo att man ska göra en boot disk förstod jag, men sedan blev allt grekiska, alla komandom och instälningarna som det stod att man skulle göra, jag fattade ingentin, jag vill hälst inte säga åt datorn att göra något som slutar med att processorn blir stekt
Jag har ändrat i bios så jag kan boota från en cd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vykan
prova optimizer för dual core

: http://www.amd.com/us-en/Processors...71_9706,00.html

Japp, redan gjort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag tycker den senaste versionen inte funkar lika bra som 1.0.0.83 eller vad den heter så jag gick tillbaka till den äldre igen

Får testa det och se om det hjälper

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vykan
Har han kollat alla volter?

min 12v ligger enligt div program på 8.13 så jag har beställt nytt nätagg

Enligt Core Center ligger det på:

Vcore ligger på 1.33
3.3V ligger på 3.28
5v ligger på 5.15
12V ligger på 12.46
Det skiftar hela tiden men bara lite

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zentix
Finns även ett memtest du kan köra inne i windows.
http://hcidesign.com/memtest/download.html

vet inte om detta är nått bra men testa kan man alltid

Ska ladda ner det och testa

Permalänk

Kan ju vara mjukvarufel, tex fel drivare eller virus. Sen finns det en del buggar i Windows som orsakar liknande saker. Du har inte kollat ifall det är någon process som suger all kraft när detta inträffar?

Permalänk
Medlem

Prova kör detta : http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/Security/Autoru...

deleta allt det står : File Not Found på i första fönstret..Som heter typ everyting

Visa signatur

Ett Trafikskadat miffo som älskar provocera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Kan ju vara mjukvarufel, tex fel drivare eller virus. Sen finns det en del buggar i Windows som orsakar liknande saker. Du har inte kollat ifall det är någon process som suger all kraft när detta inträffar?

Jo, jag har kollat prosseser, visst så är det ibland undligt mycket dator kraft som används, men jag har inte hittat något program som slurpar i sig den. Och enligt allt jag kollat på så finns det alltid gott om kraft kvar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vykan
Prova kör detta : http://www.microsoft.com/technet/sy...y/Autoruns.mspx

deleta allt det står : File Not Found på i första fönstret..Som heter typ everyting

Hittade några få grejer, men inte mycket.

________OBS!! OBS!! kan detta vara ett problem?_________

Under IDE ATA/ATAPI-styrenheter i enhetshanteraren, ska det vara 4 av varje av primär, sekundär IDE kanal och dual channel pci ide-styrenhet?
Och på andra ställen i enhetshanteraren finns det mer grejer som har samma namn, tex:
5 st motherbord resources
4 st PCI standard host CPU bridge
7 st PCI standard PCI to PCI bridge

Kan dessa ställa till problem? Eller ska det vara så där?
Vågar jag testa att ta bort dom och se om datorn funkar bättre efter, eller kommer den vägra starta eftersom jag tagit bort styrenheterna för hårddisk och moderkort?

Permalänk
Medlem

Måste fråga:Vilken FILSYSTEM kör du med?

FAT32 eller NTFS?

Visa signatur

Ett Trafikskadat miffo som älskar provocera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vykan
Måste fråga:Vilken FILSYSTEM kör du med?

FAT32 eller NTFS?

NTFS

Permalänk
Medlem

det bästa du kan göra enligt mig är att skicka in den så blir det kompletts huvudvärk istället.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så stödjer inte Windows XP Home dual core!!!
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.ms...

klicka på ctrl + Alt + delete --> klicka på fliken Prestanda

Hur ser det ut där???

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Windows XP Home Edition Comparison Guide
Published: July 2, 2001

BrusE:Du har bra minne men glömde att länken var något gammal.

Windows XP Home har sedan minst två år haft stöd för processorer med dubbla kärnor.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

Kanske detta hjälper!
http://support.microsoft.com/kb/896256

Ladda ned denna patch
WindowsXP-KB896256-v3-x86-SVE Dual Core

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrusE
Kanske detta hjälper!
http://support.microsoft.com/kb/896256

Ladda ned denna patch
WindowsXP-KB896256-v3-x86-SVE Dual Core

Ok, ska testa.
Thnx