Permalänk
Medlem

Dell Latitude D630?

Vad tror ni om denna dator från Dell?

Latitude D630 Intel® Core™ 2 Duo T7300 (2.0GHz/4MB/800MHz)
2,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM-minne (2 x 1024 MB)
14.1 WXGA+ (1440 X 900 resolution) Wide Aspect Ratio display

Core 2 Duo - Intel 4965AGN Wireless Card
9 Cell 85WHr Primary Battery
8x DVD+/- RW-enhet med programdekoder
Seriell ATA-hårddisk med 80 GB och 7 200 RPM
Grafik: Mobile Intel GMA x3100 (right) Graphics Solutions
Genuine Windows Vista™

Vikt: ca 2.3 kg
Ljud: 23 db

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Runt 16.000 kr med 9 cell batteri, annars strax under 15.000 kr med 6 cell
Frakten är inbakad i priset.

Permalänk
Inaktiv

inget grafikkort?

Permalänk
Medlem

Det är ett intergrerat grafikkort;
Mobile Intel GMA x3100 (right) Graphics Solutions

Permalänk

hmm måste vara nått bra servicepaket includerat... annars tycker jag den verkar dyr med tanke på grafikkortet

Permalänk
Medlem

Det ingår grundservice, vilket innebär att en servicetekniker kan komma hem till dig och byta ut hårdvaran eller något helt gratis om det skulle hända något typ. Sedan är väl Dell dyra kanske... jag vet inte.

Har ni något bättre förslag då kanske som motsvarar denna prestanda?

Permalänk
Medlem

Ah, grundservicepaketet går väl att ta bort? Men sen är det så att Latitude är de dyrare segmentet i Dells produktlinje, rikat till företag. Dock är de enligt folk jag snackat med en jävla kvaliet på just latitudeserien. (edit: i positiv benämning ;D)

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk

Jag har haft en D620 vilket det här verkar vara uppföljaren till. Välbyggd och god service, en bra jobbdator. Skärmen var helt ok men inte mer.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Nej, grundservicen är inget du varken kan lägga till eller ta bort vad jag uppfattade det som när jag snackade med en från DELL, utan den ingår oavsett hur du gör. Du kan annars välja att lägga till företagsservice och försäkring.

Vet inte om ni kanske har något annat förslag på en bra dator?
Tycker Latituden verkar bra, är ju väldigt tyst (23 db) och bra vikt (2.4 kg). Har det nya SantaRosa-plattformen...

Dessutom så spelar jag direkt inga spel utan använder datorn mest förutom att surfa och lyssna på musik till att redigera fotografier då jag fotograferar. Enligt DELL-supporten skulle skärmen ha bra kontrast/färgåtergivning.

Förslag på något bättre någon?

Permalänk

Nu har jag en Sony AR. Jag valde mellan en SZ och D620 när jag köpte, för sonyn talade skärmen, designen och vikten men Dell vann pga god garanti och service.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Det är väl 13" skärm på Sony AR SZ... blir inte det lite väl litet?
Dellen har 14.1" skärm. Det är väl inte fy skam med den datorn så annars?

Sony kan kanske annars vara något då, har de bra skärmar (kontrast/färgåtergivning)?
Något bra ställe att beställa Sony-datorer ifrån?

Permalänk
Medlem

gma x3100 ser intressant ut.. skulle dock vilja veta effektförbrukningen, så man vet hur mkt batteritid man tjänar på det jämfört med t.ex m8600gt som zepto har på samma plattform (santa rosa)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Något förslag på en dator som motsvarar Dellen ovan?
Annars tycker jag faktiskt Dellen jag plockade ihop verkar väldigt bra, lätt vikt och går tyst. Dessutom är det säkert bra grejer...

Permalänk

Dellen var absolut inte fy skam. Välbyggd, god batteritid, tyst och möjlighet att konfigurera den som jag ville ha den.
Dock så kändes den lite varken eller; Inte riktigt så lätt och smidig som jag hade kunat önska mig och inte riktigt bra skärm. En riktigt bra allround-dator/studiedator. Tillägsförsäkringen är riktigt fin.
Kolla på en Sony i butik och avgör därefter.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Vilka/vilken Sony-modell kan ni rekommendera som motsvarar Dellen då? Tacksam för några förslag. 14.1" skärm är önskvärt men även andra storlekar om det kanske kan vara bättre.

Spelar inga direkta spel så den behöver inte vara så anpassad efter det.

Permalänk

Underar om nån har D630an och kan utala sig om kvaliten?

Update: blev en D630 efter lång fundering på alternativen.
Återkommer med bilder