Permalänk

Jag har en bild på Varg Vikernes. En riktigt elak jävel. Nej, skämt åtsido, tycker att det är en intressant historia bakom honom bara, och så har jag gillat hans musik hårt sen några år tillbaka. Burzum är ett av mina absoluta favoritband - trodde inte att det fanns musik som denna - men jag hade förstås inte letat förgäves.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

En bild på mig själv. Innan hade jag en bild på mig själv i Cowboy hatt tagen med webcamera, men folk tyckte jag såg ut att vara 13-14 år så jag bytte till en bild där jag ser mer allvarlig ut.

Permalänk
Medlem

Jag fixade min avatar samma dag som SC2 annonserades. Jag hoppades på D3

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Is me!?

Hade dålig fantasi och orkade inte göra mer än fixa lite gröna ögon...
Den allmänt pundade uppsynen är mitt default uttryck.
Funderar på att byta dock.. kanske dags nu efter en sådär 4 år.

Edit**
Såg nu att jag fortfarande har jul-avataren uppe ^^
Inte för att det är så stor skillnad utom den röda och vita färgen på kepsen dock.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

För att den sammanfattar min forumpersonlighet rätt bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag är född den 13:e. vill ha nåt annat egentligen men orka byta ;P

Permalänk
Medlem

För att jag är Saab-fanboy.

Har haft några andra förr:
Jean Luc Picard
Mig som luftar långfingret(den lär ju nån minnas)
Ett dubbdäck(duh!)
En PAL8045, min första monsterkylare <3

Har säkert glömt nån.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

För att alla tyckte den var så snygg *HOST* Eller nä, det kanske inte var riktigt så
Ville väl ha nåt som ingen annan hade, sen att den är riktigt ful är en annan sak, men nu är jag van, hehe.

Permalänk
Medlem

Är man pistolskytt så är man, desutom är det min egna Glock 17 på bilden.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

EvilNed : Det var först idag jag fattade att det är samma bild som "The Shining"

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
EvilNed : Det var först idag jag fattade att det är samma bild som "The Shining"

Haha. Annars brukar folk fatta ganska snabbt!

Permalänk
Medlem

För att min personlighet är lite som bilden

Har den överallt

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

för att det är en bild på mig såklart med min parthatt

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Ärligt talat så anser jag att du borde byta tillbaka till den gamla, man känner inte igen dig annars. Tänk på att din avtar hänger ihop med din historia på forumet.

Nu har jag ju haft den här i snart en månad, så det börjar bli problem att byta igen
Jag körde dock utan ett bra tag, jag vet inte hur länge men det var nog ett år eller så helt utan avatar, så det borde inte vara några större problem med den gamla.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

För att Stewie antagligen är världens häftigaste tecknade lurk..
.. antagligen ..

Permalänk
Medlem

ser man inte sambandet med min avatar och mitt namn så vet jag inte

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

I förhoppning om att någon skulle få förutfattade meningar om mig. Såhär tre år senare är det ju kul med tanke på vad jag pysslar med.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem

Har enbart kört med fotomontage-avatarar där jag själv är med på bild. Tycker väl att det känns mer personligt på något sätt. Senaste versionen är från i våras, och är baserad på ett foto från en serverhall - de blå och gröna prickerna i bakgrunden är lysdioder från ett antal rackmonterade servrar.

Permalänk

Om man ska byta så kan man ju göra som Oscar000

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Mjo jag och en kompis ritade en snusdosa i SolidWorks .. äkta 3d.. scannade in texturer och pillade till dem osv.. ..

så skulle ha en bild som avatar på den gamla blå tiden någon gång ... och hittade den bilden

OT: nu blir det grilla, öl & winnerbäck xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, jag hade för lite skumma avatarer t.ex.

sen blev det

sen efter ett tag tog jag ett svartvitt foto på min iBooks tangentbord,
sen när iBooken byttes ut mot en Macbook blev det ett foto på det tangentbordet istället.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Alla med lite galen humor gillar väl MAD?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

För att jag är kommunist och utrotningshotad

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk

Min avatar? Den härleder sen jag var med i Enlisy projektet, där någon snubbe hade lärt sig PS, eller det var ju linux, så gimp borde det ha varit ;), anyway han tillverkade dessa avatarer på löpandeband.

På den vägen är det. Jag har inte hittat någon ny bättre än, så den får leva kvar ett tag till.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Hmm.. För att jag gjorde min avatar i photoshop

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Avstängd

Jag byte avatar från en DD tärning till omslaget till Sgt. Peppers' Lonely Heats Club Band 1 juni för att fira att plattan fyllt 40. Men när jag skulel byta tillbaka så ångrade jag mig och bytte till den jag har nu.

Anledningen att jag har just denna är att den dels symboliserar mitt matteintresse men talet "pi" är även starkt sammankopplat med IT-industrin. Då ett av de första uppgifterna som man gav datorer var att kalkylera så exakta närmevärden till "pi" som möjligt.

Sen är alla irrationella tal helt enkelt genuint balla.

Permalänk
Medlem

Jag hade från början:

men bytte till min jag har nu för kanske 3-4 år sen eller nåt i den stilen. Mest för att jag tycker att Evangelion är en så bra serie och att Rei är en intressant karaktär.
Men trist att en annan aldrig lyckats klämma in sig i ett avatarkollage. Eller, jag kanske var med på Hipshots kollage, fast jag hamnade i hålet i mitten.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Från filmen Virtuosity.

För att SID 6.7 är den coolaste AI:n som någonsin röjt på en bioduk.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Det var ett enkelt val, då jag heter Lincoln i efternamn och så länge jag kan minnas har jag använt prezident som nick. Då är ju kopplingen inte långt borta till Abraham Lincoln, så därför blev de så.

Permalänk

För att Volvo lever i våra hjärtan. Har haft samma som många andra innan: AMD 64 Athlon. Antagligen en over-used avatar på hårdvaruforum
Funderar dock på att byta snart till något annat... Tips?

~EDIT~ Bytt, bytt, kom aldrig igen Pink Panther är ju en klassiker!

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube