Sökes tips om AMD-baserad hembygge.

Permalänk

Sökes tips om AMD-baserad hembygge.

Söker inköpstips om vilka delar eller paket som ger bra prestanda för pengarna till en AMD-baserad speldator, hemmonterad. Vet att det finns olika paket med processor, minne, mm, att köpa. Finns det några "måsten" eller verkligt bra paket eller delar ute nu som ni kan tipsa mig om?

Visa signatur

nagafen1029

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Re: Sökes tips om AMD-baserad hembygge.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nagafen1029
Söker inköpstips om vilka delar eller paket som ger bra prestanda för pengarna till en AMD-baserad speldator, hemmonterad. Vet att det finns olika paket med processor, minne, mm, att köpa. Finns det några "måsten" eller verkligt bra paket eller delar ute nu som ni kan tipsa mig om?

Det underlättar om du skriver vad du har för budget, användningsområde och om det är några komponenter du redan har.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Fast *måste* man inte ha en tyst och snabb dator? Alltid!?

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xJom
Fast *måste* man inte ha en tyst och snabb dator? Alltid!?

Joo, helst en som klarar alla spel som inte kommit ännu på högsta grafikinställningar, knäpptyst, kall som en isbit och butiken ger dig pengar för att du tar emot den.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 135711
Joo, helst en som klarar alla spel som inte kommit ännu på högsta grafikinställningar, knäpptyst, kall som en isbit och butiken ger dig pengar för att du tar emot den.

Im in, var anmäler man sig?