SLI moderkort med två olika grafikkort?

Permalänk

SLI moderkort med två olika grafikkort?

Jag behöver två grafikkort för att ha mina två skärmar och tv i samtidigt. Vista vill inte känna av mitt Radeon 9250 pci.

Har ett radeon x800 idag. Men fungerar det att köra ex ett x1300 och ett x800 i ett SLI moderkort. Jag vill alltså inte koppla ihop dem med sli utan endast köra två lösa kort så jag får tillräckligt med skärmutgångar.

Det borde inte vara några problem eller?

Permalänk
Medlem

Utan att veta säkert, låter inte det där som det skulle fungera. Jag kan givetvis ha fel.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 135711
Utan att veta säkert, låter inte det där som det skulle fungera. Jag kan givetvis ha fel.

Jag säger tvärt emot, utan att veta säkert.
Det ska vara två PCI-E standardportar som används. Man tycker det ska acceptera vad som helst.
Kommer själv nog behöva göra samma lösning, köpa SLI-moderkort och två grafikkort, ett bra och ett sämre och köra dem löst så jag kan ha 3-4 skärmar.
Väntar på någon som har ett definitivt svar, gärna egen erfarenhet.
För mig är det dock tal om att köra nvidia grafikkort.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Det fungerar utmärkt att köra två separata grafikkort på ett SLI-moderkort.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Permalänk

SLi är ju väl bara för nvidia gfx?

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk

Ja det fungerar, däremot har jag HÖRT att det ska vara bättre att i så fall ha ett Nvidia och ett ATI, så att det inte blir konflikter med drivisarna, men det är inte helt säkert. Någon annan som vet kanske?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Nvidia graffekort ihoparade är SLI (Scaleble Link Interface)

ATI/AMD graffekort ihoparade är crossfire

simple as that

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

De två ATI kort jag köpt har iallafall samma drivrutiner än så länge. Ett x800 samt ett x1650. Bara hoppas att operonen klockar lika bra på nya Asus A8N moderkortet.