Aftonbladets %&/)#¤! WebTV! Hur gör man?

Permalänk
Avstängd

Aftonbladets %&/)#¤! WebTV! Hur gör man?

Är det bara jag som upplever att oavsett uppkoppling så hackar aftonbladets jävla WEB-TV lika mycket, precis som att den bedömmer helt fel vid buffringen varje gång.
Dessutom går det inte att åtgärda med klassiska metoder som att pausa och låta det ladda, eller spela upp den hackigt en gång för att sedan spola tillbaks och se det med flyt.
Inte en enda jävla gång har jag kunnat se något på deras web-tv. Och det på 10+ olika datorer med allt från 128Kbits till 24Mbits uppkopplingar, hackar lika förbannat mycket ändå.
Jag vill inte se 15 sekunders hack på en 8MBit lina!

Vad gör man åt eländet?!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att IE brukar funka bättre än FF i alla fall.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

det funkar med IE men inte med Opera...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Tycker ni bör maila aftonbladet och säga att det bör köra på vanlig flash video istället. Vet inte hur många trådar jag sett om deras problem webb-tv.

Permalänk
Medlem

Hålllr med Meto, skicka ett mail och kräv flashvideo! Sedan så funkar spelaren mycket bättre i IE än FF, i IE kör den wmv och i FF kör den quicktime(quicktime är cp), kolla din cpu mätare när du är inne på spelaren, det är nog inget med uppkopplingen det är nog att din cpu går i taket

Visa signatur

hmm öö aja.....oj titta www.hazard.nu

Permalänk
Medlem

nu blev jag lite fundersam hur snabb/långsam dator ni har som det inte funkar på?
funkar förövrigt prima på mac (iaf min macbook). Men quicktime för mac är märkligt nog väldigt mycket bättre än för windows.

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem

Jag tror på att det är fulkod...
men maila gärna aftonbladet och säg hur efterblivet det funkar.

Permalänk
Medlem

Jag hatar den där webtvn, funkar absolut inte på jobbet, min celeron 3.0 med 1024 ram klarar inte den. Aftonbladet i helhet är väldigt cpu krävande, alla flash banners som dom har drar minst 60% av min celeron cpu här på jobbet, tycker deras sida är usel. Sitter jag på min p3 1000 (laptop) hemma så får jag seriösa problem när jag surfar aftonbladet och kör nått tungt i bakrunden.

Permalänk
Medlem