Permalänk

Du har inte lust att släppa källkoden till nyaste versionen?

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem

Bra program :).
Men skulle inte du kunna göra så att den tar upp ett nytt fönster när man trycker på bubblan?

Tack

Visa signatur

PHP och MySQL programmerare

Permalänk
Medlem

Hmm, man kanske borde skriva ett sånt här program till OS X som använder Growl? Skulle vara ett bra sätt att öva sig i att använda Objective-C också

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvus
Bra program :).
Men skulle inte du kunna göra så att den tar upp ett nytt fönster när man trycker på bubblan?

Tack

Menar du av webbläsaren? Om du använder Firefox så är det en inställning Tools->Options->Tabs-> Open links from other applications in...

För IE är jag osäker, då jag inte har den som default browser, men jag tror jag har hittat den inställningen under Tools->Internet Options->Advanced->Reuse Windows for launching shortcuts (bocka ur den).

----

Jo visst kan jag släppa källkoden för nya versionen. Ska ta mig till den datorn och lägga upp den bara. Tar några minuter. Varning för att koden är ganska glest kommenterad och några oförklarliga lösningar som bara jag i mitt huvud har koll på

Edit
Sådär, här finns källkoden http://www.lanreg.se/SwecAgent/0.2.1/SwecAgent_0.2.1.zip Ett tips är att lägga in zip-filen i Templates mappen
[...]Visual Studio 2005\Templates\ProjectTemplates\
och sedan starta Visual studio. Då kommer den synas under New->Project och sedan My Templates.

----

DrRormos, vill du skriva ett liknande program till mac så är det bara sätta igång. Du kanske kommer på några mer funktioner som jag då kan härma i min windowsversion. Jag ska iofs börja med att konvertera SwecAgent till Mono, men hur många har det på mac igentiligen? Vore ju kul om alla swecare har möjlighet att använda ett sådant här program, oavsett vilket os de kör.

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

Eeh.. När programmet söker nya trådar kommer detta fel upp:

Citat:

Information om att aktivera JIT-felsökning i stället för den
här dialogrutan finns i slutet av det här meddelandet.

************** Undantagstext **************
System.ArgumentOutOfRangeException: Längden får inte vara mindre än noll.
Parameternamn: length
vid System.String.InternalSubStringWithChecks(Int32 startIndex, Int32 length, Boolean fAlwaysCopy)
vid SwecAgent.Section.FillRightArray(String swechtml)
vid SwecAgent.Form1.timer1_Tick(Object sender, EventArgs e)
vid System.Windows.Forms.Timer.OnTick(EventArgs e)
vid System.Windows.Forms.Timer.TimerNativeWindow.WndProc(Message& m)
vid System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Inlästa sammansättningar **************
mscorlib
Sammansättningsversion: 2.0.0.0
Win32-version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
SwecAgent
Sammansättningsversion: 0.2.1.0
Win32-version: 0.2.1.0
CodeBase: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Torsten/Skrivbord/SwecAgent.exe
----------------------------------------
System.Windows.Forms
Sammansättningsversion: 2.0.0.0
Win32-version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
----------------------------------------
System
Sammansättningsversion: 2.0.0.0
Win32-version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
----------------------------------------
System.Drawing
Sammansättningsversion: 2.0.0.0
Win32-version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
----------------------------------------
System.Configuration
Sammansättningsversion: 2.0.0.0
Win32-version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
----------------------------------------
System.Xml
Sammansättningsversion: 2.0.0.0
Win32-version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
----------------------------------------
mscorlib.resources
Sammansättningsversion: 2.0.0.0
Win32-version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
System.Windows.Forms.resources
Sammansättningsversion: 2.0.0.0
Win32-version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/2.0.0.0_sv_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll
----------------------------------------

************** JIT-felsökning **************
För att aktivera JIT-felsökning (just-in-time ) måste .config-filen för det här
tillämpningsprogrammet eller datorn (machine.config) ha
jitDebugging-värdet angivet i avsnittet system.windows.forms.
Tillämpningsprogrammet måste också vara kompilerat med felsökning
aktiverat.

Till exempel:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

När JIT-felsökning är aktiverad kommer alla undantag som inte hanteras
att skickas till JIT-felsökaren som är registrerad på datorn
snarare än att hanteras av den här dialogrutan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yarrick
Borde inte en sån här sak baseras på RSS istället för att parsa HTML? Admins kanske kan fixa fram nån feed för att minska belastningen.

Läs varför här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

OffT: Uppdatera länken till källkoden (senaste ver.) i första inlägget. Och så kan du även där skriva vilken den senaste versionen är och vilka uppdateringar som gjorts.

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

har det gjorts någon uppdatering?
det är ett väldigt bra programidé o det vore synd att "lägga ner" projektet nu när programmet nästan är fulländat.

Permalänk

Progammet verkar inte tycka om när man sitter bakom en proxy server. Får upp ett litet felmeddelande när jag startar.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Progammet verkar inte tycka om när man sitter bakom en proxy server. Får upp ett litet felmeddelande när jag startar.

Samma här.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Någon som har programmet som kan skicka?
Inga länkar i denna tråd fungerar längre.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Jag vill också ha det programmet PM'a mig så får ni msn ;D

Permalänk
Medlem

http://www.kvarnstugan.org/swecagent.rar ver. 0.2.1.0 Vet inte om det är den senaste.

EDIT: Det skulle inte sitta fel med lite källkod heller.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xburk
http://www.kvarnstugan.org/swecagent.rar ver. 0.2.1.0 Vet inte om det är den senaste.

EDIT: Det skulle inte sitta fel med lite källkod heller.

Det är ver 0.1.9

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Haha hallå på er alla!

Min gamla tråd, vad roligt!

För att glädja er ytterligare kan jag säga att jag faktiskt jobbar på en ny version. Den är totalt omskriven från grunden, och bra mycket snyggare, både upplägget och och kodmässigt. Numer kör jag objektorienterat fullt ut och hanterar varje tråd som ett trådobjekt, varje forumsektion som ett forumobjekt med sina egna egenskaper och så vidare.

Så koden till nya versionen kan jag släppa sen när den är klar. Lite mer stolt över den till skillnad mot föregående som var en enda stor klass med miljoner metoder som anropade varandra huller om buller. Den koden får ni nog aldrig se

Så håll ut ni som gillade programmet så kommer en ny snart. Att se att det finns ett intresse fortfarande kommer snabba upp processen.

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk

Såklart att det finns intresse!
Ifall programmet blir lyckat kan du ju be redaktionen skicka en nyhet så att fler kan ta del av programmet

Hade varit väldigt bra ifall man kunde övervaka enstaka trådar, och att det kommer upp ett meddelande lite diskret när man blir citerad

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Intresse finns här också. Gillade programmet, vore kul me en uppdatering.

Permalänk

Tyckte det här lät intressant, så jag knåpade ihop en egen variant igår, det är inte open-source men väl freeware. Endast för Windows användare tyvärr.

Har lagt upp några få bilder här...
http://fmtuser.freehostia.com/index.html

Vad säger ni? Ser det intressant ut? Något jag missat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Tyckte det här lät intressant, så jag knåpade ihop en egen variant igår, det är inte open-source men väl freeware. Endast för Windows användare tyvärr.

Har lagt upp några få bilder här...
http://fmtuser.freehostia.com/index.html

Vad säger ni? Ser det intressant ut? Något jag missat?

Jag tycker det ser väldigt intressant ut, jag har dock inte provat Garnets version. Om du släpper detta är det något jag verkligen kommer att ha användning av

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Tyckte det här lät intressant, så jag knåpade ihop en egen variant igår, det är inte open-source men väl freeware. Endast för Windows användare tyvärr.

Har lagt upp några få bilder här...
http://fmtuser.freehostia.com/index.html

Vad säger ni? Ser det intressant ut? Något jag missat?

Nice! jag är riktigt imponerad. enligt bilderna verkar det innehålla allt som fanns i min första version samt lite till (bevaka specifik tråd, mera inställningar). Nu måste jag hitta på nått extra till min nya, annars vill ju ingen ha den hehe

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

sjysst.. måste testa båda eras versioner
har du ingen preview av din garnet ?..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Tyckte det här lät intressant, så jag knåpade ihop en egen variant igår, det är inte open-source men väl freeware. Endast för Windows användare tyvärr.

Har lagt upp några få bilder här...
http://fmtuser.freehostia.com/index.html

Vad säger ni? Ser det intressant ut? Något jag missat?

Ser fint ut.
En fråga dök dock upp, varför inte open-source?
Låter inte det ganska "fair" att ge ut koden iom att du tagit idén från någon annan? ;p

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ethex
Ser fint ut.
En fråga dök dock upp, varför inte open-source?
Låter inte det ganska "fair" att ge ut koden iom att du tagit idén från någon annan? ;p

Jag föredrar 'closed-source' framför open-source, i alla fall när det gäller vanliga program (protokoll/program för att kommunicera med protokoll är en annan sak dock). Man får bättre koll på programmen, man slipper supporta x olika varianter, när man ska uppdatera programmen behöver man bara koncentrera sig på _en_ variant, om man hittar buggar så behöver man inte leta upp den skyldige eftersom man redan vet som är den skyldige. Och kanske framför allt så slipper man strula med mjukvarupatent.

Permalänk

Du fattar inte vad Open Source är med andra ord.

Du ger support på DIN kod.
Du kan bestämma att enbart DU skriver kod.
DU har kontrollen.

Open Source betyder INTE att det är flera programmerare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Du fattar inte vad Open Source är med andra ord.

Du ger support på DIN kod.
Du kan bestämma att enbart DU skriver kod.
DU har kontrollen.

Open Source betyder INTE att det är flera programmerare.

Hjovisst är det möjligt att begränsa användningen av källkoden med hjälp av diverse klausuler i licensen, men jag har av erfarenhet lärt mig att, som mycket annat här i livet, det som gäller i teorin inte alltid gäller i praktiken. Givetvis är det här bara vad jag personligen tycker och tänker; när open-source fungerar så är det helt underbart, när open-source inte fungerar är det inte alls lika roligt. Detsamma gäller givetvis oxå closed-code. Förhoppningsvis får man välja själv vad som passar en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Och kanske framför allt så slipper man strula med mjukvarupatent.

Nepp, verkligen inte. Man patenterar inte implementationer utan effekter vilket gör att de inte behöver ha koden för att kunna stämma skiten ur dig.
Dock som tur är så har vi inget sådant i sverige (ok vi har några fall där patentverket har brutit mot lagen men räknar inte dessa) så du behöver inte vara rädd för detta.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

GPL is the way to go...
eller i allafall LGPL
eller BSD

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
GPL is the way to go...
eller i allafall LGPL
eller BSD

Vad är det för fel på Beerware-licensen?

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem

Beerware? du menar freeware?
man kan inte se på hur programmet fungerar, och kanske porta det eller fixa det så det fungerar som JAG/DU vill. göra forks etc etc..

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
Beerware? du menar freeware?

Nej:
http://en.wikipedia.org/wiki/Beerware

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Jag föredrar 'closed-source' framför open-source, i alla fall när det gäller vanliga program (protokoll/program för att kommunicera med protokoll är en annan sak dock). Man får bättre koll på programmen, man slipper supporta x olika varianter, när man ska uppdatera programmen behöver man bara koncentrera sig på _en_ variant, om man hittar buggar så behöver man inte leta upp den skyldige eftersom man redan vet som är den skyldige. Och kanske framför allt så slipper man strula med mjukvarupatent.

Som hagbarddenstore påpekade så har du nog inte riktigt förstått innebörden av Öppen källkod.
Har du aldrig varit med om att du använder ett program, och känner att det saknar vissa funktioner som du vill ha? I Windows-världen letar man då upp ett nytt program, som har de funktionerna du saknar.
MEN hade det varit öppen källkod hade en programmeringskunnig (typ du) bara lagt till funktionerna och sedan släppt en liten patch som man kan applicera fritt. Sedan är det upp till alla andra användare om de vill köra med grundprogrammet eller med din din lilla fix.
Låter det inte underbart ? ;p

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.