Permalänk
Medlem

efter att ha gjort ett litet test med den monterad i fronten så kan jag nog konstatera att det blir att såga upp sidan på datorn.

det blir mycket svalare i datorn med röret i fronten men det märks inte på grafikkorten/moderkort/CPU.

på måndag ska jag ta med mig fläktarna och datorsidan till jobbet, så förhoppningsvis ska jag kunna lägga upp bilder på slutresultat på måndag.

Permalänk
Medlem

Kul att man kunde vara en inspirationskälla till någon iaf Tänkte ta mig i kragen på lovet som kommer framöver och fixa till ungefär samma slags rör som du har använt, fast jag ska ju inte ha 6m utan snarare 1,5-2m.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

rören finns i storlekarna 105 mm x 1,5 m eller 3 m.
eller den isolerade varianten som jag har 130mm x 6 m.
letade överallt efter andra storlekar men det verkar inte finnas så många företag som producerar dessa rör.
alla affärer tittade i olika kataloger men jag såg att bilderna var exakt likadana. LOL
kan man tänka sig att det bara finns en producent av flexirör?

jag är förvånad över hur bra röret är, det är lätt att böja men samtidigt styvt nog att hålla kvar böjen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
rören finns i storlekarna 105 mm x 1,5 m eller 3 m.
eller den isolerade varianten som jag har 130mm x 6 m.
letade överallt efter andra storlekar men det verkar inte finnas så många företag som producerar dessa rör.
alla affärer tittade i olika kataloger men jag såg att bilderna var exakt likadana. LOL
kan man tänka sig att det bara finns en producent av flexirör?

jag är förvånad över hur bra röret är, det är lätt att böja men samtidigt styvt nog att hålla kvar böjen

Vart var det du köpte röret då? för det låter ju väldigt smidigt att ha ett sådant till just det här

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

mmm... har du vägarna förbi Landskrona kan jag personligen följa med dig och peka på röret i affären.
tror du kan hitta det i vvs affärer eller riktiga byggaffärer (läs: ej bauhaus, krauta mfl.)

detta röret jag har kostade 6... 680 kanske, kommer inte ihåg. den oisolerade 105 x 1,5 kostar drygt en 50-lapp.

när jag menade att den håller kvar böjen menar jag inte att du kan ställa den som en staty eller nått, utan lägger du den på golvet och gör en 180 graders böj och håller kvar ett tag så stannar den så

Permalänk
Medlem

Vore ju schvajnigt coolt att sätta en radiator i slutet på röret. Zalman Reserator vore ju najs att bara lägga in. Skulle bli iskallt ju!

Permalänk
Medlem

Hur kommer det funkar på sommaren då det är +25 grader ute och inte -5...?

Permalänk
Medlem

borde fungera ganska bra ändå.
till att börja med kommer jag nog dra in röret i sidan av datorn så den går direkt mot grafikkorten.
jag gjorde ett test innan med att bara lägga en 120 mm fläkt mot grafikkorten och då sänktes temperaturen med ca 10-15 grader, så även om det är varmt ute kommer nog fläkten putta undan den varma luften tillräckligt.

Permalänk
Medlem

Holy makaroni ...... trodde du hade en elefant eller nåt till din dator först

Du....det MÅSTE finnas enklare lösningar än den där "snabeln" *rofl*

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

LOL det ser bättre ut nu än på dessa gamla bilderna.
just nu har jag inte slangen "ute" så jag har bara bilder på vägen till fönstret.
kan ta en bild sen när jag har slangen ute också.
tycker det fungerar riktigt bra. enda problemet är att jag inte får upp fläktarna i full fart.
får försöka hitta en lösning på det.

ursäkta röran, kom precis hem från jobbet och orkar inte städa undan.

(klicka för fullstorlek)

EDIT: jo det FINNS säkert bättre lösningar men för tillfället finns det inga tredjeparts kylare till dessa grafikkort.
men jag klagar inte på denna lösning, datorn är mycket tystare och då ska jag tillägga att den var tyst redan innan

EDIT 2:

bild på där slangen går ut genom förnstret. filtarna håller kylan ute mycket bra!

Permalänk
Medlem

sätt en böj som är riktag mot marken så kommer det inte in nå vatten

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

du bor inte på första våningen va?

då skulle väll vem som helst bara öppna fönstret och klättra in och ta datan...

Permalänk
Medlem

En annorlunda idé helt klart och det funkar ju.

För Danne92 så rekommenderar jag att kika min avatar

Permalänk
Medlem

datorn då