Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag antar att ni vet om att 51% av aftonbladet ägs av LO, och alltså i praktiken är Socialdemokraternas partitidning? Det är ju många resor värre i partiskhet än tidningarna som får presstöd.

Är du medlem i ett LO-förbund/fack betalar du alltså för aftonbladet och dess socialdemokrati-propagerande.

( flyttade tråden till medierforumet förresten ).

Nja LO äger tyvärr 51% (undrar varför dom envisas med kasta bort våra pengar) men det är Schibsted ASA som bestämmer hur tidningen ska skötas i allt utom ledarsidan. Och då blev tidningen som den nu är. När såg vi någon partipropaganda i en "kvällstidning" senast, dom verkar ju mest i sina "bästa" (tyvärr) stunder hålla på med pajkastning och att sparka på de som redan ligger. http://koncernen.aftonbladet.se/koncernen/agare/

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Är väl knappast något konstigt då många tidningar och medier är bundna till olika politiska intressen. Expressen är ju tex liberal

Det är mycket stor skillnad på en tidning som till hälften ägs av en politisk organisation med starka band till facken och det socialdemokratiska partiet, och en tidning som har en ledarsida. När man säger att en tidning har en viss "färg" så är det ledarsidan man syftar på.

Sen att Expressens ledare inte är ett dugg liberal är en annan diskussion.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Inte lika lätt för mig tyvärr då det är jag som trycker aftonbladet hela varannan vecka till sthlm Man måste ha nått att läsa istället för att glo på alla maskiner som bara surrar och sköter sitt (För det mesta). Men vi trycker även SvD, som tyvärr är lite väl mogen för min del och saknar djup om nyheterna.

Aftonbladets problem är att dom förvränger nyheter så otroligt och hakar ofta upp sig på sånt som ingen bryr sig om längre. Och behöver jag ens nämna Linda Rosing? Herregud kan ingen skjuta den människan...

Vafan! det gör jag ju också! sluta sno mitt jobb ffs!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Har jag tråkigt läser (ögnar igenom) jag aftonbladet. Brukar alltid hitta någonting jag irriterar mig på.

Vill jag ha nyheter läser jag dn.se

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

var det expressen eller aftonbladet som skrev om dom där 4 stackars ungdommarna som skulle gå och köpa en skiva på lunchrasten men butiken hade stängt så då blev de ingen skiva?
hursomhelst,alla dessa tidningsblaskor är totalt crap.
dom skriver om totalt meningslösa och ointressanta saker.
ta den där artikeln om carola tex,hon hade tydligen skaffat sej en kille,jahopp tänker man,men hey,låt oss använda upp en hel sida om just detta,detta är ju big news...who the hell cares.
sen alla dessa hälso tips,dessa "pinfärska" nyheter om ditt och datt är skrattretande..är typ som om det vore en gympa lärare från 70 talet som hade skrivit artiklarna.

ghaaa,använd tidningspapperet till nått bättre ffs.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
ghaaa,använd tidningspapperet till nått bättre ffs.

Backup papper på muggen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag antar att ni vet om att 51% av aftonbladet ägs av LO, och alltså i praktiken är Socialdemokraternas partitidning? Det är ju många resor värre i partiskhet än tidningarna som får presstöd.

Just det har fått mig att vända blaskan ryggen ordentligt.

Permalänk

Även jag vägrar aftonbladet. Text-tv som tidigare nämts är en bra källa till nyheter (dock bara svt:s). Tycker även att dn.se är ganska bra. Skulle jag bli sugen på någon annan sorts nyheter så köper jag en svensk damtidning...

Permalänk
Medlem

jag läser aftonblaskan och expesten ibland när jag hjälper till att köra ut tidningar på natten, kan bli rätt segt att köra tvärs igenom sthlm från 9 på kvällen till 6 på morgonen..

Men huvudpunkten är såklart serierna, resten av tidningen "får man på köpet" imho.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Sensationspress som saknar all form av nyhetsvärde.

Permalänk
Avstängd

"If you don’t read the newspaper, you’re uninformed; if you do read the newspaper, you’re misinformed."

Det finns inga riktigt bra tidningar att förlita sig till.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv

Psionicist sen är ju dn, exporessen och nästan alla andra tidnignar liberala.

Permalänk
Medlem

De ska vara skånska dagbladet eller ystads allehandla.. enda rätta

Permalänk
Medlem

Läser på svenskafans.se för sportnyheter (fotboll) och dn.se för nyheter.

Permalänk

Jag varken läser tidningar eller ser på nyheterna, det är ju bara massa tyckande hela tiden, finns inte en enda jävla tidning som håller sig till verkligheten. OK DN och SvD är väl inte lika jävla kassa som AB, men dem är ju fortfarande kassa. Jag ser liksom inte vad som är så tilltalande med nyhetsmedia överhuvudtaget, bara massa sensationsjournalistik och faktaförvrängning hela tiden.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Våga Vägra Aftonbladet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Nej, nu får det vara nog, Aftonbladet är en ren skitblaska, men ändå så läser man den (online-versionen). Mest för att jag inte känner till några vettiga alternativ. Expressen kan vi utesluta direkt, DN är faktiskt helt ok, men fler alternativ skulle inte skada.

Tips?

Kan bara hålla med om AB och bojkottar därför den och andra skvallerblaskor på nätet. Jag läser dagligen nyheter på DN.se samt SVT.se, vilka jag tycker oftast har bra spegling av nyheter. Båda siterna har dessutom bra utbud av videoströmmar, samt RSS.

Permalänk
Medlem

Gnäll, tidningarna skriver vad majoriteten VILL läsa.

Skulle folk hata aftonbladet skulle dom ändra på sig, alternativt inte finnas. Sedan gnäller alla över hur dumma i huvudet och hur mycket man borde bojkotta skiten och sprider deras artiklar över IRC etc. för att skratta åt lustiga artiklar...

Jag läser den oftast varje dag, och mycket skit står det. Och mycket fnyser man över hur ointressant det är och endå läser(?). Sedan stör jag mig dock på deras jävla PLUS-skit, var och varannan artikel kräver ju medlemskap där.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redbull
Jag läser den oftast varje dag, och mycket skit står det. Och mycket fnyser man över hur ointressant det är och endå läser(?). Sedan stör jag mig dock på deras jävla PLUS-skit, var och varannan artikel kräver ju medlemskap där.

Kika runt lite på flashback forumet så hittar du förmodligen en lösning på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
"If you don’t read the newspaper, you’re uninformed; if you do read the newspaper, you’re misinformed."

Det finns inga riktigt bra tidningar att förlita sig till.

Det kan väl visserligen stämma, men det finns ju helt klart olika grader av hur illa det är.

Jag förstår inte vitsen med varken Aftonbladet eller Expressen, varken i pappersform eller på Internet.

Det är ju på något vis sorgligt att gratistidningarna (Metro och City tänker jag närmast på) håller klart högre standard än "kvällstidningarna" i alla avseenden.

Vill man läsa någon tidning på nätet kan jag rekommendera DN och SvD.

(Aftonbladets ägarförhållanden har ju inte så stor chans att märkas just eftersom det relevanta innehållet är så försvinnande litet...)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag kör RSS på:
BBC (Africa)
BBC (Asia-Pacific)
BBC (Europe)
BBC (Middle East)
BBC (Science/Nature)
BBC (South Asia)
Dagens Nyheter
Engadget
Swec (Nyheter)

Om du inte vill veta allt så kan du ju ta vanliga World BBC bara. Jag brukar scrolla igenom allt och se om jag hittar något intressant oftast. (vanliga missar saker som "Chinese floods leave dozens dead" där 600 000 människor blev hemlösa, en rätt viktig nyhet imo).

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Jag har till och med Aftonbladet Plus, mest för att jag har tråkigt på jobbet och man kan ju lätt slå ihjäl en halvtimme på att läsa plusnyheterna. Sen händer det att det kommer intressanta saker där ibland.

Men favoriterna är ändå:

1. DN
2. IDG
3. GP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Jag förstår inte vitsen med varken Aftonbladet eller Expressen, varken i pappersform eller på Internet.

Skit säljer, så lätt är det. Det finns en anledning till att Otto Sjöberg och Anders Gerdin fortfarande har kvar sina jobb och driver sina tidningar i samma riktning: de vet att genomsnitts-Johan vill ha fyra saker - skvaller, sex, våld och sport. Gärna i kombination med varandra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.