Diablo II ladder reset 25 juni

Permalänk
Avstängd

dom kommer inte å släppa en ny patch :(. Dom kommer endast att restarta servern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
dom kommer inte å släppa en ny patch :(. Dom kommer endast att restarta servern.

tråkigt, hade varit kul med åtminstone något nytt.

Permalänk
Avstängd

Mmm. Typ fler runewords osv skulle sitta fint.

Permalänk

Det jobbiga me Diablo 2 är att man tröttnar på det efter 1 vecka nu för tiden.
Har försökt börja många gånger, men det slutar alltid med att jag lägger ner.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Avstängd

vilka char spelar du med krull??

Permalänk

Sååå satans drygt!

Började för 3 veckor sedan och har kämpat hårt.
Level 89 light sorc med 20k dmg.

Enigma, shako, occulus, annihilus, torch. Riktigt bra merc.
Helt enkelt uberbra gubbe.

Ingen lust att köra om nu igen!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
vilka char spelar du med krull??

Sorceress, Necromancer, Amazon för det mesta.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Tänkte börjar lira ladder vid reseten igen... inte lirat sen 1.09 och det har hänt rätt mkt sen dess har jag hört...
Nova/orb Sorc körde jag då funkar denna kombinationen fortfarande bra tros?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

nova är inte så bra längre finns en hel del skojiga builds ändå

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callister
Sååå satans drygt!

Började för 3 veckor sedan och har kämpat hårt.
Level 89 light sorc med 20k dmg.

Enigma, shako, occulus, annihilus, torch. Riktigt bra merc.
Helt enkelt uberbra gubbe.

Ingen lust att köra om nu igen!

HAha du gnäll inte senaste ladder reset var för över drygt 2 år sen, du kan ju inte gnälla direkt bara för att du började så sent.. du hade ändå aldrig blivit lvl99 ändå ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
Tänkte börjar lira ladder vid reseten igen... inte lirat sen 1.09 och det har hänt rätt mkt sen dess har jag hört...
Nova/orb Sorc körde jag då funkar denna kombinationen fortfarande bra tros?

Nova/orb var bra på den tiden då cow gällade.

Idag är det Meteor/Fireball, Blizzard eller Lighting som gäller.
Lighting kan uppnå högst damage eftersom det har 8% dmg synergier ifrån en del olika skills.

Jag skulle rekommendera lighting eftersom det inte är så mycket som är immun mot de. Blizzard funkar helt okej också.

Nova är inte bra av den anledningen att det inte har några synergier.

På min light sorc har jag 20k lighting, men även 10k chain lighting vilket kan vara skönare att använda ibland när lika mycket dmg inte krävs. Även thunderstorm fick 1.5k dmg med bara 1 skill point.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk

Jag ska nog börja med min vanlig sorc, som kan mfa och boosta fort. Sen ska jag nog testa nåt nytt kanske en Avenger eller summon Necro.

Visa signatur

Din boj i bukten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Det jobbiga me Diablo 2 är att man tröttnar på det efter 1 vecka nu för tiden.
Har försökt börja många gånger, men det slutar alltid med att jag lägger ner.

du kanske ska ha en eller flera kompisar som du kan spela med ibland, då blir det roligare.

sen undrar jag hur alla hittar så bra saker snabbt, jag brukar göra en mf sorc och hitta halvtaskiga grejjer medan vissa bara: "öhhh spelat en vecka har alla ubersaker".

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

För uniqes/sets finns inget bättre än att nöta hell andy/meph med 200-400 MF. Det borde vara ditt mål i början av laddern.

När du har alla de flesta bra uniqes/sets som kan droppas av meph så övergå till sockets/runes samt de uniques/sets som inte meph kan droppa. Då är det dessa areas som gäller:

Mausoleum
Pit Level 1
Pit Level 2
Maggot Lair 3
Ancient Tunnels
Forgotten Temple
Ruined Fane
Disused Reliquary
River Of Flame
Chaos Sanctuary
WSK 1
WSK 2
WSK 3
Throne

Här droppas det inte mer än någonstans i spelet men du kan hitta de bästa sakerna. Alternativt kan du trada till dig de bästa items.

Du kan också hitta bra runor relativt effektivt genom att boosta chars till hellforge. Ganska ostigt men är inte all MF det?

För mer info läs denna extremt utförliga MF-guide:
http://forums.diabloii.net/showthread.php?t=412453&highlight=...

Permalänk

Kanske skulle pröva igen då

Necromancer och maxa poison dagger och alla synergier till den? Har för mig att det var någorlunda, fast jag körde nästan aldrig via internet så jag vet inte hur bra det är emot andra

Enda problemet är att en kompis "lillebror" ryckte bort cd-keyn från manualen, fast den till LoD har jag kvar.

Ska man ta kort på grjerna och maila till blizzard då?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Tråden borde ligga i Multiplayer forumet, där vi snackat en hel del om det här.

Vi kör igång så fort reseten är gjort, helst med vent-serv. Gå in i #stenen @ Quakenet, fixade en IRC-kanal som folk kan vara i. Kom in där om ni vill vara med från start !

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Cd nycklar.. hittat !
D2 skivor.. Híttat !
Expansion skivan.. Inte hittad...

Lite surt, letat som en tok

Får försöka få tag i en ny nånstans.

Städa rummet så är det inget problem att hitta sina saker

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Eller ladda ner en .iso snarast !

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem

Hur fungerar Ladder? Vad händer vid reset?
Finns det nackdelar med non-ladder char?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Avstängd

alla som har acc på eu ladder får börja om eller köra vidare på none-ladder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZedeX
Eller ladda ner en .iso snarast !

Det löste sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Hur fungerar Ladder? Vad händer vid reset?
Finns det nackdelar med non-ladder char?

Finns ranking-system och mycket flera items på ladder.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Det löste sig

Yay

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZedeX
Eller ladda ner en .iso snarast !

Du menar säkert olaglig nedladdning. Om du pratar warez så riskerar du låsa tråden, för det vill du väl inte?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Du menar säkert olaglig nedladdning. Om du pratar warez så riskerar du låsa tråden, för det vill du väl inte?

Äger man nyckeln till spelet så är det mer en grå-zon. Moraliskt rätt fast kan bryta mot deras EULA

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Du menar säkert olaglig nedladdning. Om du pratar warez så riskerar du låsa tråden, för det vill du väl inte?

Har för mig att det är lagligt att ladda ner själva spelet, går ju inte spela utan nyckeln. Kan ha fel, och då ångrar jag inlägget.

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem

Vi är ett ganska stort gäng som väntar på ladder-reseten, vi är en klan som kommer att ladderklättra så fort vi kan, om du är soft, tillräckligt duktig på engelska för att kommunicera och inte dropgrabar allt så är det stor möjlighet att du får följa med på resan

Jävligt soft med reset, ska dumpa allt i non-ladder när reseten startar. Är det någon som vill ha massa mid-better saker i HARDCORE non-ladder på mån/tis så är det bara att säga till.

har typ raven frost, dwarf star, kira tiara, buriza, titans, enchsoso-saker, spirit, natalya, ik, druidsaker, chance guards, magefist, frostburn etc.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

vi på #diablo2.nu @ quakenet som vanligt gjort en #ladder.reset kanal där vi fixar party åt folk! förra året fixa vi så ca 200personer fick ett party att spela med och allt flöt på bra! iår har vi mer struktur och vi vet hur allt funkar så det kommer troligen flyta på bättre iår.

Så kom in på #ladder.reset @ quakenet och ta en titt där. Vi börjar registrera spelare Måndag MORGON. Lite mer info hittar ni här:

http://hem.bredband.net/sarras/

(sidan ska bara finnas i en dag så det var lite onödigt att fixa domän och fin sida osv )

Välkommna! - mvh #diablo2.nu @ quakenet

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
För uniqes/sets finns inget bättre än att nöta hell andy/meph med 200-400 MF. Det borde vara ditt mål i början av laddern.

När du har alla de flesta bra uniqes/sets som kan droppas av meph så övergå till sockets/runes samt de uniques/sets som inte meph kan droppa. Då är det dessa areas som gäller:

Mausoleum
Pit Level 1
Pit Level 2
Maggot Lair 3
Ancient Tunnels
Forgotten Temple
Ruined Fane
Disused Reliquary
River Of Flame
Chaos Sanctuary
WSK 1
WSK 2
WSK 3
Throne

Här droppas det inte mer än någonstans i spelet men du kan hitta de bästa sakerna. Alternativt kan du trada till dig de bästa items.

Du kan också hitta bra runor relativt effektivt genom att boosta chars till hellforge. Ganska ostigt men är inte all MF det?

För mer info läs denna extremt utförliga MF-guide:
http://forums.diabloii.net/showthread.php?t=412453&highlight=...

Ha! det visste jag inte. Men har man exakt 200%mf så buggar man spelet å hittar rare å uniq nästan hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Ha! det visste jag inte. Men har man exakt 200%mf så buggar man spelet å hittar rare å uniq nästan hela tiden.

Källa till det?

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D