Permalänk

Bra tråd

här följer mitt problem.

Min ipod v5 video 30gb strular som satan med batteriet, man måste starta den med att koppla in en laddar sladd och när man kopplar loss den dör den direkt.

Men å andra sidan kan den funka helt normalt nästa dag, men för det mesta funkar inte batteriet verkar det som?

Vem ska jag vända mig till? köpte den på media markt för 8 månader sen, kan jag byta ut den där? Har surfat runt på Apples sida men den är så förvirrande att jag inte hittar någon form av retur mail eller nummer eller dylikt.

Någon som har erfarenhet av detta ämne? vill bara veta vars jag ska vända mig

vänligaste hälsningar

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimpisKompis
Bra tråd

här följer mitt problem.

Min ipod v5 video 30gb strular som satan med batteriet, man måste starta den med att koppla in en laddar sladd och när man kopplar loss den dör den direkt.

Men å andra sidan kan den funka helt normalt nästa dag, men för det mesta funkar inte batteriet verkar det som?

Vem ska jag vända mig till? köpte den på media markt för 8 månader sen, kan jag byta ut den där? Har surfat runt på Apples sida men den är så förvirrande att jag inte hittar någon form av retur mail eller nummer eller dylikt.

Någon som har erfarenhet av detta ämne? vill bara veta vars jag ska vända mig

vänligaste hälsningar

Du skall vända dig dit du köpte den. Sen skall de hjälpa dig.

Låter skumt om batteriet ena dagen funkar och nästa dag inte. Låter som ett glapp i den.

Permalänk
Medlem

Hur drar man över låtar som finns på ipoden till datorn?
Går ju inte genom itunes..
Och jag vill inte visa dolda dokument på ipoden och dra över dom via de sättet, då beteckningarna o namnen på låtarna försvinner..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Hur drar man över låtar som finns på ipoden till datorn?
Går ju inte genom itunes..
Och jag vill inte visa dolda dokument på ipoden och dra över dom via de sättet, då beteckningarna o namnen på låtarna försvinner..

Det går med EphPod (enligt mig bättre än Itunes)

Permalänk

Kirrat!

Permalänk
Medlem

Vad väntas bli ipod "videos" ersättare är det iphone? eller kommer det någon "ren" mp3 spelare som ersätter? Börjar tröttna på min ipod video vore kul med nytt finns det några planer på det?

Mvh

Visa signatur

Asrock 939Dual-SATA2, Opteron 1.8@2.5ghz, 2GB G.skill, 6800LE @12/5

Amd barton 2500 @3400, 512mb Twinmos PC 3200, Geforce Ti4400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.M
Vad väntas bli ipod "videos" ersättare är det iphone? eller kommer det någon "ren" mp3 spelare som ersätter? Börjar tröttna på min ipod video vore kul med nytt finns det några planer på det?

Mvh

Det vet bara Apple.

Fast tittar man på alla patent som de har tycks en hel iPod med stor skärm nog komma inom kort. Fast det dröjer nog in till i september. iPhone kommer ha all fokus.

Permalänk
Medlem

Tjingeling! råkade radera spellistorna "senaste tillagda" o "senast spelade" hur får jag tillbaks de?

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Köpte mig en Ipod Video 30gb igår samt en Fm-sändare till den som jag ska ha i bilen. Nu till min fråga, vilken kanal är "fri från radio" så att säga? Vilken frekvens kan man köra på utan att få störningar från andra kanaler? Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmuckeN!
Hejsan.

Köpte mig en Ipod Video 30gb igår samt en Fm-sändare till den som jag ska ha i bilen. Nu till min fråga, vilken kanal är "fri från radio" så att säga? Vilken frekvens kan man köra på utan att få störningar från andra kanaler? Mvh

Det där beror på var i landet du är. Kolla runt på vad för frekvenser som olika kanaler har. Sen de flesta FM-sändare "överröstar" andra kanaler om den är nära stereon.

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom hela tråden, vet inte om något har frågat de inan men. Hur flyttar jag music från min iPod till datorn? Det måste ju gå?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz + Arctic Cooling Freezer 7 l ABIT AW9D-MAX l OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB l XFX GeForce 7600GT 256MB + Zalman VF700-Cu | 1780Gb Hdd l NEC ND-4570 | Tagan Easy Con 430W l Zalman ZM-MFC1 | Antec P180 SPCR Special Edition | Samsung SyncMaster 940BW | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Min Ipod låste sig

Häromkvällen skulle jag lyssna på lite musik på min Ipod Nano 2gb när jag skulle sova. Hinner lyssna på två låtar och ska sedan bläddra i menyn när allt bara fryser... Det gick varken stänga av den eller göra nåt alls, inte sätta den i "hold-läge" heller... låten som spelades under frysningen spelades klart men sen var det tyst. Meny-belysningen gick inte heller att stänga av utan ipoden fick ligga o lysa hela natten...

När jag testade att koppla in den i datorn hittades den inte alls så det hjälpte inte heller. Idag när den hade slocknat av sig självt gick det inte att starta den (kanske beror på batteribrist) men nu när jag kopplar in den i datorn så funkar den prima igen.

Googlade lite och hittade några andra som skrivit om samma problem och de hade olika modeller, nån hade t ex Ipod video 30gb.

Min ipod är 1.5 månad gammal så utsliten kan den inte vara. Vad tror ni att detta kan bero på? Bör jag reklammera eller är det såhär det kan hända med Ipods ibland? Kan tillägga att jag precis började med LastFM och la in nåt plug in nyligen om det kan ha med det att göra?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Re: Min Ipod låste sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bendeer
Häromkvällen skulle jag lyssna på lite musik på min Ipod Nano 2gb när jag skulle sova. Hinner lyssna på två låtar och ska sedan bläddra i menyn när allt bara fryser... Det gick varken stänga av den eller göra nåt alls, inte sätta den i "hold-läge" heller... låten som spelades under frysningen spelades klart men sen var det tyst. Meny-belysningen gick inte heller att stänga av utan ipoden fick ligga o lysa hela natten...

När jag testade att koppla in den i datorn hittades den inte alls så det hjälpte inte heller. Idag när den hade slocknat av sig självt gick det inte att starta den (kanske beror på batteribrist) men nu när jag kopplar in den i datorn så funkar den prima igen.

Googlade lite och hittade några andra som skrivit om samma problem och de hade olika modeller, nån hade t ex Ipod video 30gb.

Min ipod är 1.5 månad gammal så utsliten kan den inte vara. Vad tror ni att detta kan bero på? Bör jag reklammera eller är det såhär det kan hända med Ipods ibland? Kan tillägga att jag precis började med LastFM och la in nåt plug in nyligen om det kan ha med det att göra?

Tack på förhand!

Jag har nog samma problem.
Jag har haft min ipod 5g 30gb video i några månader, har haft den på jobbet så jag har andvänt den ganska mycket men idag när jag skulle koppla av den från xbox360 så tycks den ha frusit.

Den lyser fortfarande men jag kan inte göra nåt med den och varken 360 eller datorn plockar upp den, ska jag låta batteriet ta slut och testa den eller finns det nåt annat jag kan göra.

Tack Dano

Fick den nyss att fungera jag gick in på ilounge och sen in på en link till apples support sida och läste vidare till frusna ipods och läste hur man kan starta om den, det fungerade :).

Man ska hålla in menu och select knappen samtidigt i typ 6-10 sekunder detta löste mitt problem men jag vet inte om du hade exakt samma problem.

///Dano

Permalänk
Medlem

Re: Min Ipod låste sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bendeer
Häromkvällen skulle jag lyssna på lite musik på min Ipod Nano 2gb när jag skulle sova. Hinner lyssna på två låtar och ska sedan bläddra i menyn när allt bara fryser... Det gick varken stänga av den eller göra nåt alls, inte sätta den i "hold-läge" heller... låten som spelades under frysningen spelades klart men sen var det tyst. Meny-belysningen gick inte heller att stänga av utan ipoden fick ligga o lysa hela natten...

När jag testade att koppla in den i datorn hittades den inte alls så det hjälpte inte heller. Idag när den hade slocknat av sig självt gick det inte att starta den (kanske beror på batteribrist) men nu när jag kopplar in den i datorn så funkar den prima igen.

Googlade lite och hittade några andra som skrivit om samma problem och de hade olika modeller, nån hade t ex Ipod video 30gb.

Min ipod är 1.5 månad gammal så utsliten kan den inte vara. Vad tror ni att detta kan bero på? Bör jag reklammera eller är det såhär det kan hända med Ipods ibland? Kan tillägga att jag precis började med LastFM och la in nåt plug in nyligen om det kan ha med det att göra?

Tack på förhand!

Min brorsas iPod har precis samma problem.

Han har en Nano 2gb silver, (2nd gen) och allt frös, gick inte att trycka på select+play för att starta om den, den låg bara och lös tills batteriet tog slut. Sen när man kopplade in den för laddning, funkade den bra igen..

Konstigt.

Permalänk
Medlem

Hej

Köpte en iPod i förra veckan och jag tror redan något är fel. Batteriindikatorn i högra hörnet går från full (helgrönt batteri) till kritiskt låg nivå, direkt. Det blir alltså aldrig halvgrönt, oranget, rött osv. Senast jag ladda den hade jag den inkopplad i datorn i minst 4 timmar, likt förbannat detta hoppet från grönt till dött.

Lämna tillbaka?

Permalänk
Medlem

Finns det något program eller plugin så att man kan använda winamp för att föra över låtar till en nano? tacksam för hjälp. just köpt nano..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Nyaste winamp ska ha st'o'd f'o'r det, har jag f'o'r mig iaf... blev det ingen meizu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Nyaste winamp ska ha st'o'd f'o'r det, har jag f'o'r mig iaf... blev det ingen meizu?

heh nää, ville ha en m3a men de går ju inte att köpa i butik så köpte en allt för överprisad nano istället..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

När jag formaterar avbryts formateringen ungefär vid 99%.
Så när jag startar den står de att jag ska gå in på www.apple.com/support/ipod

men med det kommer jag ingen vart
Tror den heter 20 gigs Orginal,

Visa signatur

Its A Matter Of Life And Death

Permalänk
Medlem

Öhm, lite fråga. Hur skall man använda den vita dockingstationen(?) som kom med nanon? Förstår mig inte på den.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Öhm, lite fråga. Hur skall man använda den vita dockingstationen(?) som kom med nanon? Förstår mig inte på den.

Det är ingen dock, utan en dockadapter. För att ta nytta av den köper du Apples dockstation.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Hej! Jag är väldigt sugen på att köpa en IPOD video 30 gb, men jag tänkte höra ifall det går att lägga in filmer + en text, så att man ser undertext på filmen ? Är väldigt tacksam för svar! / John

Visa signatur

Maria säger:
Du föressten, du vet när man ska spela ett spel åsså kommer de upp typ "puch any key to continiu" jag hittar aldrig any keyn, vetu vars den sitter ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
... har en Nano 2gb silver, (2nd gen) och allt frös, gick inte att trycka på select+play för att starta om den, den låg bara och lös tills batteriet tog slut... [/B]

Bara för att det inte skall bli några förvirringar så kan det ju nämnas att
de är faktiskt Select+Menu man trycker för reset.

Till det jag egentligen tänkte fråga:

Scenario: När jag lyssnar på musik i min iPod (nano 2nd gen 8GB) så kör jag oftast shuffle på alla låtar och helt plötsligt så kommer jag på att jag vill höra en speciell låt, så jag plockar upp ipoden ur fickan, letar fram låten och lyssnar.
När denna låten är slut vill jag sedan gå tillbaka till shuffle på alla låtar. Som det funkar nu kör den ju någon låt från samma artist/album/genre etc beroende på hur man valde låt. Så då måste jag ta fram iPoden igen och köra igång Shuffle Songs, inte så värst jobbigt kanske men rätt irriterande.

Någon som har en bra lösning på mitt "problem"?
Helst skulle jag ävem vilja kunna köa låtar, som i Winamp (när man markerar i playlist å tryckar ex. Q) och att den sen återgår till shuffle när kön är tom.
Och svara inte On-The-Go-playlist, för det är inte samma sak.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med min 5G. Har provat 2 olika volymupplåsningar, GoPod och Imod. Inget av dem känner att den är inkopplad. Stöds inte 5G av de här? Någon som provat något annat än Itunes någon längre tid?

Permalänk

Har du iPod video 30/80GB = 5,5G på stöds inte dom av GoPod och Imod, utan du får fixa det igenom att ändra i HEX koden, finns guider på det om intresse finns. Har själv tagit bort ljudspärren via ändring av HEX koden i iPodens programvara.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Faaan råkade paja min Ipod mini, då jag skulle byta batteri.
Slet loss motstånd från kretskortet

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Hex-kod

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smekt-Burkmat^
Har du iPod video 30/80GB = 5,5G på stöds inte dom av GoPod och Imod, utan du får fixa det igenom att ändra i HEX koden, finns guider på det om intresse finns. Har själv tagit bort ljudspärren via ändring av HEX koden i iPodens programvara.

Har du länk till nån sida är jag ju tacksam för en sån.

Permalänk

Re: Hex-kod

Citat:

Ursprungligen inskrivet av penke62
Har du länk till nån sida är jag ju tacksam för en sån.

Här finner du guiden som hjälper dig att ta bort ljudspärren.
http://www.ipodhacks.com/forums/showthread.php?t=5849&page=8

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

assa bra tråd! min syrra ska köpa en iPod classic 80 till mig i usa snart bara
1 596.40968 kr:D

Permalänk
Medlem

Har fått hem min ipod touch nu, har ganska nyligen jailbrakeat den. nu så har jag märkt att man inte kommer åt den via utforskaren, alltså som en hårddisk. är jag trög eller är det något knas?

edit: den finns i itunes iaf.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.