Internet explorer laddar inte sidor

Permalänk
Medlem

Internet explorer laddar inte sidor

Hej
Har stött på ett underligt problem på en dator. Fick hjälpa en kompis att ta bort CiD popups, vilket jag gjorde enligt konstens alla regler. Sedan använde jag dator och den fungerade som den skulle. Men nu när kompisen ska använda datorn så vägrar IE att ladda några sidor förutom startsidan till google. Internetanslutningen är det inget fel på, MSN Messenger fungerar felfritt, utan det är bara IE som vägrar ladda sidor.
Någon som stött på problemet?
Någon som vet vad man ska göra åt det?

Permalänk
Avstängd

Kolla på proxy inställningar för IE kanske?

Annars kan du ju köra Mozilla Firefox, det är mcyket säkrare. Hade han kört det från första början, så hade han troligen aldrig får dem där "CiD popups".

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Kolla på proxy inställningar för IE kanske?

Annars kan du ju köra Mozilla Firefox, det är mcyket säkrare. Hade han kört det från första början, så hade han troligen aldrig får dem där "CiD popups".

Har du några belägg för att FF är säkrare än IE?

För att svara på frågan - du har antagligen ett virus som modifierat din hostfil. Enda sättet att vara säker på att du får bort skiten är att formatera och installera om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
Har du några belägg för att FF är säkrare än IE?

För att svara på frågan - du har antagligen ett virus som modifierat din hostfil. Enda sättet att vara säker på att du får bort skiten är att formatera och installera om.

Men internet fungerade ju felfritt när jag använde det. Sedan när kompisen startade upp datorn på kvällen fungerade det inte. Ska viruset ha infekterat vid uppstarten?
Låt inte detta bli en debatt ang IE och FF. Dessutom är det jäääävulskt svårt att få hem FF när inte IE fungerar
Edit. Nu fungerar tydligen inte Internet över huvud taget. Kan det möjligen vara så att jag gjorde fel när jag var inne och rensade med HijackThis och det är därför inget fungerar. Allt verkar ju så förbannat konstigt iom att inbland kommer han i på google och den fungerade jättefint tills igår kväll då han startade upp den och internet inte längre fungerade. Nätverkskontakt har den så där ligger inte bekymret.

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem.
IE och FF är skittrögt och jag måste klicka på refresh 5-6 gånger för att den ska ladda sidan. När den väl laddar så är det riktigt trögt och t.ex. Aftonbladet tar upp till 1 minut att ladda klart. Även MSN Messenger är skum och jag loggas ur titt som tätt och kan inte logga in ibland. När jag startar om datorn så funkar det bra i ca 5 minuter innan allt blir "trögt".

Det luriga är att när jag startar uTorrent så går den igång och laddar och seedar för fullt (har ComHem 24/1 lina).

Har jag någon trojan eller liknande som blockar vissa delar?

Visa signatur