Vilken kylare bör jag välja för att få tyst?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Jag har chassit http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323496
Och inne på komplett så är det 3 Cpu fläktar till socket 755 som är rekomenderade mest utav kunder och alla dom är Zalmans*

Weird chassi.

Det är bara exempel rekommendationer. Just nu är 2 stycken zalman och en är en noctua.

Zalman var skitbra förr men har tappat en hel del. De lever fortfarande kvar på grund av sitt namn.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Vilken kylare bör jag välja för att få tyst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Jodå, men när jag skrev tråden så tog jag bara ett pris snabbt från sidan jag hade uppe. Dessutom hittar jag inte kylare på prisjakt.nu

Som det är nu så har jag betalat 716kr för en ninja och 3 Nexus 120 fläktar.

Pricerunner har kylare men jag får inga träffar när jag söker på noctua.
EDIT: hmm... ifall man valde alla istället för kylflänsar så fick man upp resultat. Konstigt. Dumma jag som trodde jag letade efter en kylfläns...

Nej kylare har jag inte lyckats hitta pris på på prisjakt.nu annat än i prisjakt expert vilket ju suger milt sagt men på pricerunner så söker man ju bara på noctua = hittar dom direkt.

EDIT: länk till prisjakt expert sökning på Noctua:

http://www.prisjakt.nu/expert.php?q=6839269&o=&s=50

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Ja, kan vi sluta diskutera Zalmans vara eller icke vara...
läs på bland testerna jag länkat till tidigare. Vad Zalman går för behöver inte spekuleras i då många tester visat det Svart på vitt!

Visa signatur

(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste
(")_(") Bunny into your signature to help him gain world domination (yes we have cookies)

Permalänk

Har installerat min Ninja och mina 3 nexus.
Har även plockat bort fläkten längst ner och tejpat för de hål som sitter runt nätagget.
För hårddiskarna har jag sänkt tempen från 45 till 39 grader bara genom att ta bort fläkten som satt där nere och nu låter jag nätagget dra ut all luft.

För CPU har jag gått från 60 grader idle till 45 grader.
Nordbryggan är 2 grader lägre 34 istället för 36-37grader (troligen på grund av ökat luftflöde och för att cpufläkten nu suger luften över.)
Moderkortet är ca 2 grader varmare, 29 istället för 27, iofs så är det att räkna med då mer värme försvinner från komponenterna.
GPUn är 2 grader lägre än innan 43 istället för 45, troligen för att en 120mm suger luften från grafikkortet.
GPU omgivning har sjunkit med 5 grader till 41 grader.

Dessutom har datorn blivit jäkligt tyst... Nu hör jag när jag trycker på tangenterna. Läskigt. Bättre kylning och lägre ljudnivå...
Ett lyckat köp enligt mig själv.

Nu behöver jag bara lite mer minne, nytt grafikkort och ett nytt XP.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if