Hjälp med lite funderingar om E6600, please.

Permalänk

offtopic, men riktigt bra läsning hära, bra stämning också för den delen!.. uppskattas!

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clairvoyant
offtopic, men riktigt bra läsning hära, bra stämning också för den delen!.. uppskattas!

Ja, det har varit rätt bra stämning och jag har fått en hel del hjälp. Hoppas det även kan hjälpa andra i sina funderingar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McGilljam
Intel E6600 2,4Ghz @ 0Ghz, BURNED ASUS P5B, ATI X1800 [/B]

Lite söt signatur får jag säga

OnTopic: Jag var också missnöjd med <400 MHz FSB i början men efter lite tweakande så puffade mitt MSI P6N snällt i 422 MHz FSB. Har även vart uppe i över 450 och vänt lite ostabilt. Efter vad som hände dig ska jag nog vara lite försiktigare med spänningen till SB iof

Lycka till med det nya kortet och reklamationen.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
Lite söt signatur får jag säga

OnTopic: Jag var också missnöjd med <400 MHz FSB i början men efter lite tweakande så puffade mitt MSI P6N snällt i 422 MHz FSB. Har även vart uppe i över 450 och vänt lite ostabilt. Efter vad som hände dig ska jag nog vara lite försiktigare med spänningen till SB iof

Lycka till med det nya kortet och reklamationen.

Tackar. Signaturen ändras ju hela tiden med vad som händer här hemma.
Jag har nu puffat igång min gamla dator efter att ha snott GFX't och en HDD, så nu sitter jag och plitar ned detta på en 3500+.

SB har jag kommit fram till att den borde gå att röra. Det var just den där komponenten som inte höll. Det höll på min kompis moderkort. Det räcker ju med att ett enda MosFet är lite sämre än dom andra så sticker den.

Dock kommer jag att vara mer försiktig nästa gång då jag lärt mig att man i så tidigt skede som på 370Mhz inte alls skulle behöva höja varken SB eller NB nämnvärt mycket.

Jag visste som sagt inte riktigt hur jag skulle tweaka mer för att få den att hänga med.

Nu får bannemig nya kortet komma så jag får pillra lite mer.

//EDIT

Är just nu väldigt besviken på Datorbutiken. Man kunde inte kryssa i att få SMS när försändelsen kom fram till mitt postkontor, eller över huvud taget se kollinumret när man kollar beställningen. Detta är en servive som Komplett.se har och den värdesätter jag till 100% när man e som mig och inte kan vänta en sekund mer än nödvändigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McGilljam
Tackar. Signaturen ändras ju hela tiden med vad som händer här hemma.
Jag har nu puffat igång min gamla dator efter att ha snott GFX't och en HDD, så nu sitter jag och plitar ned detta på en 3500+.

SB har jag kommit fram till att den borde gå att röra. Det var just den där komponenten som inte höll. Det höll på min kompis moderkort. Det räcker ju med att ett enda MosFet är lite sämre än dom andra så sticker den.

Dock kommer jag att vara mer försiktig nästa gång då jag lärt mig att man i så tidigt skede som på 370Mhz inte alls skulle behöva höja varken SB eller NB nämnvärt mycket.

Jag visste som sagt inte riktigt hur jag skulle tweaka mer för att få den att hänga med.

Nu får bannemig nya kortet komma så jag får pillra lite mer.

//EDIT

Är just nu väldigt besviken på Datorbutiken. Man kunde inte kryssa i att få SMS när försändelsen kom fram till mitt postkontor, eller över huvud taget se kollinumret när man kollar beställningen. Detta är en servive som Komplett.se har och den värdesätter jag till 100% när man e som mig och inte kan vänta en sekund mer än nödvändigt.

Maila eller ring till dom så får du Kolli-ID

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Maila eller ring till dom så får du Kolli-ID

Hehe... erhm... man får det ju om man kollar kontot nu.... 83347267835SE
Flåt Db... men sms kunde dom ju fixa iaf

Här skall spåras. Synd att jag jobbar EM, eftersom posten oftast anländer vid 17:00... *hoppar ivrigt upp och ned*

Permalänk
Medlem

Good damn. känner mej som en miljon dollar jämfört med igår. Modsen får ursäkta, men vill verkligen hålla denna tråd levande. McGilljam, något nytt på din front?

EDIT: uh, sen som vanligt.

Håll oss uppdaterade mannen. Finns stor risk att du är bland de första med ett P35 mobo bland oss vanliga dödliga här på forumet.
MVH Spillster.

BTW: Kameleonten från Sundsvall, what ey Beauty.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Good damn. känner mej som en miljon dollar jämfört med igår. Modsen får ursäkta, men vill verkligen hålla denna tråd levande. McGilljam, något nytt på din front?

EDIT: Eh, sen som vanligt.

Håll oss uppdaterade mannen. Finns stor risk att du är bland de första med ett P35 mobo bland oss vanliga dödliga här på forumet.
MVH Spillster.

BTW: Kameleonten från Sundsvall, what ey Beauty.

Först och främst.. jag kommer att hålla er alla uppdaterade med vad som händer, OM nu modsen tillåter det i tråden. just nu spårar vi ju ett kolli som attans....

Jag kommer att dokumentera ihopsättning och installation... och sen kan jag behöva hjälp.

Kameleonten ja... du har varit in på min hemsida... den e bara så underbar. Synd att den saknade stressfläkt

Permalänk
Medlem

Ta det nu bara lite försiktigt Och försök ha lite koll på vad det är du gör och varför.

Men viktigast av allt, bara för att det går att boota till windows betyder det inte att saker är stabila. Memtest av RAM i minst ett par timmar utan fel behövs för att veta om minnen klarar respektive MHz/timings, å sen en 20-30h med orthos/prime95 small ftt´s på cpun. Sen kan du börja snacka stabilitet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woland
Ta det nu bara lite försiktigt Och försök ha lite koll på vad det är du gör och varför.

Men viktigast av allt, bara för att det går att boota till windows betyder det inte att saker är stabila. Memtest av RAM i minst ett par timmar utan fel behövs för att veta om minnen klarar respektive MHz/timings, å sen en 20-30h med orthos/prime95 small ftt´s på cpun. Sen kan du börja snacka stabilitet

Ni ska få se på stabilitet ni.... *flinar elakt* Vänta bara .... /rofl
BTW... Paketet e på väg upp nu....

/EDIT/
Kl 17 idag hämtar jag paketet och ikväll kl 21 börjar jag skruvandet...
Weeeeeee..

/EDIT_2/
Weeeee..... har kortet här nu... nu vill jag bara hem och bygga...
Nedrans Sweclockers som stängt av att man kan posta 2ggr efter varandra... hur ska jag nu kunna uppmärksamma er på att jag ska börja bygga....

/EDIT_3/
Min Noctua NH-U12F passar inte och jag har inte orginalkylaren kvar till CPU'n. Projektet ligger nere tills jag hittar en kylare som passar.... *gråter*

Tydligen skall Thermalright 120-Ultra Extreme, Zalman CNPS9700LED och Tuniq Tower 120 passa på Gigabyte P35-DS4.