Permalänk
Medlem

Vettiga datorghögtalare

Lo,

Jag är på jakt efter ett 2.0 eller möjligtvis 2.1-set med högtalare. Jag vill kunna koppla hörlurar till dem, reglera volym och gärna även bas och diskant direkt på högtalaren. Självklart vill jag ha så bra ljudkvalité som möjligt till ett pris av 500-700 kr. Vad rekomenderar ni?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nöjd med Logitech Z-4. Väldigt mycket för pengarna. Kostar ca 6-700 kr nya:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=62384

Det följer med en sladdbunden fjärrkontroll du kan koppla hörlurar till, även mp3 spelare då det finns en ljudigång på den samt justera volym och bas. Tror på det hela taget att Z-4 är det bästa du kan få i den prisklassen.

Permalänk
Medlem

Tack! Det blir kanske ett par sadana. Det enda negativa jag hort om dem ar att basen ar valdigt markant, aven pa lagsta.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Jo, det stämmer faktiskt, fast inte på lägsta kanske. Men så fort man skruvar upp den lite blir den väldigt markant.

Edit: Datorbutiken har Abit iDome DS500 som veckans erbjudande. Ett 2.0 system som kanske kan vara ett alternativ: https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ABITID...

Permalänk
Medlem

Jag tänkte mej faktiskt ett iDome-kit forst men sedan laste jag i en recension att ljudet var katastrofalt och dessutom är de nog lite väl stora för min smak.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Oki, högtalarna till Z-4 är ju klart mindre, men då får du å andra sidan en stor sub att tampas med.

Permalänk
Medlem

Det är iofs sant, jag antar att man måste koppla in subben eftersom den kanske innehåller förstärkaren?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Det är iofs sant, jag antar att man måste koppla in subben eftersom den kanske innehåller förstärkaren?

stämmer bra. ingen sub=inget ljud

om du har ett par gamla stereohögtalare hemma så skulle jag satsa på att köpa en stereoförstärkare. brukar finnas riktigt fina begagnade för runt tusenlappen. blir lite lättare när du känner för att uppgradera. dessutom ska musik lyssnas i riktig stereo (2.0) även om 2.1 funkar bra.

Permalänk
Medlem

5.1 Logitech såklart! mycket ljud för pengarna

Permalänk
Medlem

Vad lyssnar du på för musik? Jag lyssnar mkt på rock till death metal och i mitt z3 2.1 Logitech system mumlar basen och diskanten tar över. Om inte jag har fel så är det samma på alla 2.1 av Logitech system. I techno/fim så är dom perfa men inte i rock/metal.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Det är mest techno, house och en del pop, hiphop mm, rätt blandat när jag tänker på det men just Metal är det magert med. Jag fick idén att bygga om mina gamla (och små) stereohögtalare till något litet och nytt.. får se hur det blir med det.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
Vad lyssnar du på för musik? Jag lyssnar mkt på rock till death metal och i mitt z3 2.1 Logitech system mumlar basen och diskanten tar över. Om inte jag har fel så är det samma på alla 2.1 av Logitech system. I techno/fim så är dom perfa men inte i rock/metal.

Tycker inte Logitechs system är perfekt för någon musik faktiskt. De är "ok" men har för bullrig bas och dåligt mellanregister.

Permalänk
Medlem

Det blev att par Creative I-TRIGUE 3330 faktiskt, ca 500 pix på radars.se vilket ändå är nästan 250 kr billigare än Logitech z-4. Hoppas bara att ljudet är OK men jag är inte så petig.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams