Glocalnet bröt avtal utan anledning, vad göra?

Permalänk
Medlem

Glocalnet bröt avtal utan anledning, vad göra?

Tja!
Beställde Glocalnet 24mbit. Idag när jag ska kolla leveransstatus ser jag helt plötsligt "ingen beställning kan hittas" Jag ringer upp och får reda på att de "backat" kontraktet (alltså sagt upp det) pga av underleverantören, de ringer till dem och får inget svar varför.

Då säger telefonisten att jag ska göra en ny beställning, javisst varför inte? När jag gjort det frågar jag om leveranstiden: "två till fyra veckor från idag". Men jag har ju papper på att jag beställt i förra månaden? Jo men den beställningen gick inte igenom.

Jag hävdar att de brutit kontraktet utan anledning eftersom det uppenbarligen går att leverera tjänsten. I kontraktet står det att de kan bryta beställningen om det inte går att leverera pga tekniska begränsningar, men det går ju uppenbarligen att leverera.

Nu har jag pratat med Glocalnet 2 ggr, och varje gång jag ber att få tala med ngn ansvarig lägger de på luren, vad göra???

Mvh Anton

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hej.

Nu är jag ingen jurist men det låter onekligen som avtalsbrott från Glocalnets sida, eftersom de bevisligen KAN leverar tjänsten.

Detta torde gå under distans- och hemförsäljningslagen vilket i §17 står följande:

"Näringsidkaren skall fullgöra sin prestation inom skälig
tid. Om konsumenten och näringsidkaren inte skriftligen har
avtalat annat, skall prestationen fullgöras senast inom 30
dagar från den dag då konsumenten gjorde sin beställning.

Om näringsidkaren inte kan fullgöra sin prestation i tid och
detta inte beror på konsumenten eller något förhållande på hans
eller hennes sida, har konsumenten rätt att häva
distansavtalet. Näringsidkaren skall informera konsumenten om
detta. Häver konsumenten avtalet, skall näringsidkaren betala
tillbaka vad konsumenten har betalat. Detta skall ske snarast
och senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog
emot konsumentens meddelande om att avtalet hävts."

Detta borde ju innebära att du skulle kunna kräva att de leverar tjänsten inom 28 dagar (två till fyra veckor som ni har avtalat)från det att du gjorde beställningen.

Någon mer kunnig som kan fylla i?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tack för svaret!

Jag hävdade att de brutit mot avtalet, men fick aldrig prata med någon ansvarig, när jag krävde det så la hon på luren. Tror ni det är bättre att maila så att man har något slags "kvitto" på vad man har skrivit?

Någon annan som varit i liknande situation, eller som vet om Dinoman har rätt?

Mvh Anton

Permalänk
Medlem

Ring till KO akoa.. "KonsumentOmbudsmannen" Det där verkar riktigt illa gjort av GlocalNet.. Nästan nåt du skulle kunna läcka ut till medierna med!

Visa signatur

Too be or not too be, thats the question!

Permalänk
Medlem

Jag har mailat konsumentvägledaren lokalt, och PTS post och telestyrelsen, vi får väl se vad de svarar. Problemet är ju att jag vill ha mitt bredband så snabbt som möjligt, och svar från dem lär ju dröja...

Tror att det är för litet för att tas upp i medierna, men vem vet med all sommartorka i nyheterna?

Permalänk

Ring till Sverker på SVT's tv-program Plus så blir det nog fart ;P

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radical2000
Ring till Sverker på SVT's tv-program Plus så blir det nog fart ;P

Permalänk

vad är det man säger ? : Inget är lägre en Glocalnet

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Är det såna problem att bli kund, så kan man fråga sig hur det
är när man är kund.

Aldrig jag skulle krusa ett sånt företag.
Välj nåt annat.

Permalänk
Medlem

Re: Glocalnet bröt avtal utan anledning, vad göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akoa
Tja!
Beställde Glocalnet 24mbit. Idag när jag ska kolla leveransstatus ser jag helt plötsligt "ingen beställning kan hittas" Jag ringer upp och får reda på att de "backat" kontraktet (alltså sagt upp det) pga av underleverantören, de ringer till dem och får inget svar varför.

Då säger telefonisten att jag ska göra en ny beställning, javisst varför inte? När jag gjort det frågar jag om leveranstiden: "två till fyra veckor från idag". Men jag har ju papper på att jag beställt i förra månaden? Jo men den beställningen gick inte igenom.

Jag hävdar att de brutit kontraktet utan anledning eftersom det uppenbarligen går att leverera tjänsten. I kontraktet står det att de kan bryta beställningen om det inte går att leverera pga tekniska begränsningar, men det går ju uppenbarligen att leverera.

Nu har jag pratat med Glocalnet 2 ggr, och varje gång jag ber att få tala med ngn ansvarig lägger de på luren, vad göra???

Mvh Anton

Vad har leverantören sagt/skrivit exakt?
Bara för att man beställer en produkt/tjänst så innebär det inte att man har ett bindande avtal. Om jag skulle beställa 4 kg nötfärs ifrån Telia Sonera så betyder det inte detsamma att dom kommer att leverera det till mig.

I korta drag: Har där ej skett någon orderbekräftelse ifrån leverantören så finns där ingen bindande historia, dvs där finns inget avtal mellan parterna. Bara för att dom skickar ett brev där dom informerar om att de har tagit emot beställningen så blir det ingen beställning förrän de skickar ut en orderbekräftelse som i sin tur beskriver vad som kommer att levereras samt till vilket pris.

Ett företag i Sverige har rätt att neka en order.

Ett par punkter som skulle förtydliga för oss andra:

  • Har du fått en orderbekfräftelse som i sin helhet bekräftar att det du beställt kommer att levereras?

  • Vad är det för fakta som du stödjer dig på att "det går ju uppenbarligen att leverera"?

Det där med att dom lägger på luren vill jag låta vara osagt tills Du presenterar en mp3 ljudfil med telefonsamtalet ifråga.
Och använd enbart metoder som går att dokumentera med vad som har skrivits/sagts samt när detta skett.

Edit: Denna tråd bör flyttas till Konsumenträtt avdelningen.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett avtal där det klart och tydligt framgår att de ska koppla in bredbandet om det finns utrymme i basstationen. De säger att det blev "något" fel med underleverantören, och på frågan vad detta är kan de inte svara på det. Uppenbarligen går tjänsten att leverera eftersom jag idag tecknade ett nytt avtal 24 mbit, precis exakt samma. Mao: deras underleverantör gör ngt fel (oklart vilket) de bryter avtalet, för att sedan vilja teckna ett nytt EXAKT likadant avtal, fast tre veckor senare.

Huruvuda du tror på mig när jag säger att de två ggr la på luren eller inte spelar knappast någon roll, men jag ser ingen anledning till varför du inte skulle ljuga. Hursomhelst så tog jag båda personernas namn, och har nu i ett mail förklarat allting och skrivit med deras namn. Förhoppningsvis har de inte ljugit om sina namn.

Mvh Anton

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akoa
Jag har fått ett avtal där det klart och tydligt framgår att de ska koppla in bredbandet om det finns utrymme i basstationen. De säger att det blev "något" fel med underleverantören, och på frågan vad detta är kan de inte svara på det. Uppenbarligen går tjänsten att leverera eftersom jag idag tecknade ett nytt avtal 24 mbit, precis exakt samma. Mao: deras underleverantör gör ngt fel (oklart vilket) de bryter avtalet, för att sedan vilja teckna ett nytt EXAKT likadant avtal, fast tre veckor senare.

Huruvuda du tror på mig när jag säger att de två ggr la på luren eller inte spelar knappast någon roll, men jag ser ingen anledning till varför du inte skulle ljuga. Hursomhelst så tog jag båda personernas namn, och har nu i ett mail förklarat allting och skrivit med deras namn. Förhoppningsvis har de inte ljugit om sina namn.

Mvh Anton

Som jag förstår baserat på ditt svar så har du inte mottagit någon orderbekräftelse, och du har dessutom ingått i ett nytt avtal idag.
Gör du detta via någon hemsida? Har du en länk till sidan?

Sedan hurvida jag tror på dig eller ej har jag icke nämnt något om, utan jag skulle aldrig ta ställning till varför de gjort som du säger förrän man lyssnat på hela samtalet, eftersom då får man en mer nyanserad bild.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veni
Som jag förstår baserat på ditt svar så har du inte mottagit någon orderbekräftelse, och du har dessutom ingått i ett nytt avtal idag.
Gör du detta via någon hemsida? Har du en länk till sidan?

Sedan hurvida jag tror på dig eller ej har jag icke nämnt något om, utan jag skulle aldrig ta ställning till varför de gjort som du säger förrän man lyssnat på hela samtalet, eftersom då får man en mer nyanserad bild.

På den förra beställningen fick jag en orderbekräftelse skriftligen. i det finstilta står en väldig massa saker såklart det enda som står om "leverans av tjänsten" är:

"3.1 Om Kunden vid beställningstidpunkten inte är bredbandskund hos någon annan leverantör levereras tjänsten normalt inom 2-4 veckorefter ångertidsfristens utgång under förutsättning att all nödvändig information från kunden är Glocalnet tillhanda"

I övrigt står det endast friskrivningar från om kundens dator och övrigt inte fungerar, och att hastigheten kan bli något lägre än utlovat beroende på avstånd från telestationen osv.

Alltså jag har mailat dem nu, och att de la på luren är förvånande och dåligt, men min huvudpoäng är att jag anser att de behandlat mig fel, pga ett misstag som de, eller deras underleverantör orsakat. Att en enskild anställd är otrevlig är inget jag egentligen bryr mig om, även om jag gärna vill ha en ursäkt från dem. Det som däremot gör mig upprörd är att det verkar svårt att få tala med någon som har något egentligt ansvar, istället för en telefonist som förmodligen sommarjobbar...

Jag hoppas dock på ett snabbt svar per mail!

Mvh Anton

Permalänk
Moderator
Testpilot

Dock så ser jag ett problem med att du har ingått ett nytt avtal. Genom att ha gjort detta så har du bundit dig till den nya leveranstiden.

Men jag har full förståelse för din frustration och att du har blivit behandlad illa tycker jag inte att det är någon tvivel om, med eller utan ljudfil. Att Glocalnet har en underleverantör som krånglar är ju knappast konsumentens problem eller hur?

Om ett företag inte kan hålla sig till de ramar som de själva har satt upp för levererans så kanske de ska ta sig en funderare och se över sina rutiner.

Hur som haver så anser jag att du ska avbryta det nya avtalet enligt ångerrätten och tar helt enkelt en annan ISP, som är mer seriös än Glocalnet. Det kan vara värt de extra slantarna.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ta inte glocalnet pls dom är ju lägst av dom allihop på allt.. skit företag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akoa
På den förra beställningen fick jag en orderbekräftelse skriftligen.

Har du någon möjlighet att ladda upp orderbekräftelsen? Jag är ute efter hur dom har formulerat sig i den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akoa
i det finstilta står en väldig massa saker såklart det enda som står om "leverans av tjänsten" är:

"3.1 Om Kunden vid beställningstidpunkten inte är bredbandskund hos någon annan leverantör levereras tjänsten normalt inom 2-4 veckorefter ångertidsfristens utgång under förutsättning att all nödvändig information från kunden är Glocalnet tillhanda"

I övrigt står det endast friskrivningar från om kundens dator och övrigt inte fungerar, och att hastigheten kan bli något lägre än utlovat beroende på avstånd från telestationen osv.

Det är bara villkor. Tyvärr så kan de vara verkningslösa beroende på vad som står i orderbekräftelsen.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

Allt detta låter verkligen skitkasst från Glocalnets sida. Jag kan säga att jag personligen kör med Tele2. Inte billigast, men oftast så har ändringar och dylikt gått FORTARE än beräknat, inte långsammare! Du skall nog göra som de andra säger: BYT ISP!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veni
Har du någon möjlighet att ladda upp orderbekräftelsen? Jag är ute efter hur dom har formulerat sig i den.

Det är bara villkor. Tyvärr så kan de vara verkningslösa beroende på vad som står i orderbekräftelsen.

Ska försöka fixa ett citat av detta senare ikväll!

Mvh Anton

Permalänk
Inaktiv

Re: Glocalnet bröt avtal utan anledning, vad göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akoa
Tja!
Beställde Glocalnet 24mbit. Idag när jag ska kolla leveransstatus ser jag helt plötsligt "ingen beställning kan hittas" Jag ringer upp och får reda på att de "backat" kontraktet (alltså sagt upp det) pga av underleverantören, de ringer till dem och får inget svar varför.

Då säger telefonisten att jag ska göra en ny beställning, javisst varför inte? När jag gjort det frågar jag om leveranstiden: "två till fyra veckor från idag". Men jag har ju papper på att jag beställt i förra månaden? Jo men den beställningen gick inte igenom.

Jag hävdar att de brutit kontraktet utan anledning eftersom det uppenbarligen går att leverera tjänsten. I kontraktet står det att de kan bryta beställningen om det inte går att leverera pga tekniska begränsningar, men det går ju uppenbarligen att leverera.

Nu har jag pratat med Glocalnet 2 ggr, och varje gång jag ber att få tala med ngn ansvarig lägger de på luren, vad göra???

Mvh Anton

Gör som jag och be dem snällt att dra åt helvete! Samma exakt hände med mej, kom papper och hela kittet, efter 3 veckor blev jag otålig och ringde och fråga vad är problemet???? " din 24 beställning har blivit makulerad" bla bla, efter 2 veckors ringande runt hela jorden för att få klarhet i detta så gav jag helt enkelt upp och sitter nu på TDC 28 istället, enligt mej kan glocalnet inte vara riktigt som man skall vara uppe i skallen?
Sen har de maga att telefonterrorisera mej på kvällarna och ringer och undrar vad jag har för operatör och "om jag är intresserad att få deras 24" man häpnar ju, trodde jag skulle ramla av stolen, har dessa människor NOLL KOLL,?????? det är farsartat!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Glocalnet bröt avtal utan anledning, vad göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjj
Gör som jag och be dem snällt att dra åt helvete! Samma exakt hände med mej, kom papper och hela kittet, efter 3 veckor blev jag otålig och ringde och fråga vad är problemet???? " din 24 beställning har blivit makulerad" bla bla, efter 2 veckors ringande runt hela jorden för att få klarhet i detta så gav jag helt enkelt upp och sitter nu på TDC 28 istället, enligt mej kan glocalnet inte vara riktigt som man skall vara uppe i skallen?
Sen har de maga att telefonterrorisera mej på kvällarna och ringer och undrar vad jag har för operatör och "om jag är intresserad att få deras 24" man häpnar ju, trodde jag skulle ramla av stolen, har dessa människor NOLL KOLL,?????? det är farsartat!

Ojoj, don´t get me started about TDC. Jag hade Glocalnet för ngt år sedan, och beställde en portering till TDC. Jag mailade dem ca 10ggr om varför de aldrig kopplade in, men de hade ingen koll på någonting. Jag blev efter ca 2månader förbannad och sa upp allt med dem. Det positiva var att jag hade Glocalnet 8mbit hela tiden utan att betala. Enligt Glocalnet var jag porterad vad de kunde se. En enda röra med ADSL verkar det som, längtar efter fiber nu!

P.s hoppas fixa avtalstexten imorgon, kanske kommer det ett svar från GL också? D.S

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Glocalnet bröt avtal utan anledning, vad göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akoa
P.s hoppas fixa avtalstexten imorgon, kanske kommer det ett svar från GL också? D.S

Låter fint, men tänk på att om du har fått flera olika handlingar så är det just den som är en orderbekräftelse som jag är intresserad utav.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Glocalnet bröt avtal utan anledning, vad göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veni
Låter fint, men tänk på att om du har fått flera olika handlingar så är det just den som är en orderbekräftelse som jag är intresserad utav.

Tyvärr har jag ingen möjlighet att scanna sidan idag, men jag kanske kan skriva av en del av den? Skulle bara vilja veta vilken isf du är intresserad av?

1. Jag har fått en bekräftelse på vad jag beställt, och ångerrätt osv.

2. Jag har fått ett papper i samma försändelse med det finstilta, rubrikerna är:

1. Glocalnet bredband

2.Förutsättningar för kunds tillgång till tjänsten (som jag citerade ovan)

3. Leverans av tjänsten

4. Uppgradering och nedgradering av tjänsten

5. Avgifter

6. Glocalnets ansvar

7. Kundens ansvar

8.missbruk av tjänsten

9.Bindningstid, uppsägningsavgift och avsutsavgift.

Annars hoppas jag kunna scanna den i veckan.

Inget svar från Glocalnet, dock ett svar från Konsument Gbg, som ville ha in lite kompletterande uppgifter, får se vad de svarar imorgon!

Mvh Anton

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Glocalnet bröt avtal utan anledning, vad göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akoa
Tyvärr har jag ingen möjlighet att scanna sidan idag, men jag kanske kan skriva av en del av den? Skulle bara vilja veta vilken isf du är intresserad av?

1. Jag har fått en bekräftelse på vad jag beställt, och ångerrätt osv.

Hmm, inte riktigt säker på att det är en bekräftelse som innehåller det jag är ute efter, men jag tar gärna en titt in i den(du är välkommen att redigera bort samtliga person/telefon/adressuppgifter i den).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akoa
2. Jag har fått ett papper i samma försändelse med det finstilta, rubrikerna är:

1. Glocalnet bredband

2.Förutsättningar för kunds tillgång till tjänsten (som jag citerade ovan)

3. Leverans av tjänsten

4. Uppgradering och nedgradering av tjänsten

5. Avgifter

6. Glocalnets ansvar

7. Kundens ansvar

8.missbruk av tjänsten

9.Bindningstid, uppsägningsavgift och avsutsavgift.

Tyvärr så är detta enbart tjänstespecifika villkor(har redan läst igenom dem). För din egen skull så bör du läsa igenom deras allmänna villkor(de är övergripande de tjänstespecifika) och specifikt punkt 10.3.1 "Glocalnet äger rätt att när som helst säga upp Avtalet med 30 dagars uppsägningstid."
Dock så låter jag det vara osagt om den punkten är tillämpningsbar i detta skede tills jag fått läsa igenom bekräftelsen, dvs punkt 1 i din lista.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akoa
Annars hoppas jag kunna scanna den i veckan.

Jag också, eftersom då kan jag hjälpa dig med att antingen bli glad eller sur :D. Även jag anser som många andra har utryckt det, att du bör överväga(om du har möjlighet) en annan leverantör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akoa
[...] dock ett svar från Konsument Gbg, som ville ha in lite kompletterande uppgifter, får se vad de svarar imorgon!

Samma här :).

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Ringde idag för att höra hur det gått med min andra beställning - den var "backad" den också av ngn oförklarlig anledning, hon ringde skanova, och - Javisst det är bara att göra en ny beställning så ska det lösa sig. Jag undrade återigen varför det inte gått att koppla in de andra två ggrna, det visste hon inte, men nu ska det fungera, bara jag beställer igen. När jag pressar henne visar det sig att hon inte kan "garantera" att det ska fungera. Jag ber att få tala med ngn ansvarig -"De börjar 11 idag, men de kan ringa upp dig" Är det garanterat att de ringer upp mig? "- Nej det är i mån av tid"

Har fortfarande inte fått ngt svar...

Har beställt bredbandsbolaget 24mbit på studenterbjudande.... Känns gott att inte ha ngt med det s**tbolaget att göra, men är det inte så att det är samma ägare på Glocalnet och bredbandsbolaget?

Ibland orkar man inte bråka mer, tyvärr är det väl det GL vinner på?

Permalänk

Akoa gocalnet har väll blivigt uppköpta av telenor ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se om vi kan få det här rätt:

Telenor sålde 2003 av alla sina svenska privatkunder (alltså från före detta Telenordia) till Glocalnet och fick då drygt en tredjedel av aktierna i Glocalnet (näst största delägare i Glocalnet var ett dotterbolag till IKEA). Detta eftersom man skulle satsa på företagsmarknaden och inte hålla på med privatkunder i Sverige. 2006 köper så Telenor upp hela Glocalnet, för man ska satsa på privatmarknaden!

Telenor har dessutom köpt upp Utfors, Bredbandsbolaget och Europolitan under åren. Då jag har jobbat på Telenor/Telenordia och vet hur saker och ting sköts, kan jag lugnt säga att jag aldrig kan rekommendera dem till någon. Varken min nuvarande eller framtida arbetsgivare kommer att använda deras tjänster, var så säkra.

För att vara helt uppriktig så vet jag att saker och ting inte sköts ett dugg bättre hos andra teleoperatörer, men där har jag inte jobbat så där kan jag blunda och låtsas att allt är bra

Permalänk
Medlem

Läs orderbekräftelsen.

Står klart o tydligt:
Den här beställings bekräftelsen är ingen garanti för att tjänsten kan levereras enligt önskemål, utan beror på om glocalnet får ett positivt svar ifrån deras underleverantörer.

Om du har spelat in en muntlig ljudaccept (vilket du bör ha gjort om du beställt via kundtjänst) Så sägs i slutet:

Glocalnet reserverar sig för eventuella överbokningar i din telestation, samt att vi ej kan leverera tjänsten till samtliga hushåll.

Men lycka till med att driva det vidare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maw
Nu ska vi se om vi kan få det här rätt:

Telenor sålde 2003 av alla sina svenska privatkunder (alltså från före detta Telenordia) till Glocalnet och fick då drygt en tredjedel av aktierna i Glocalnet (näst största delägare i Glocalnet var ett dotterbolag till IKEA). Detta eftersom man skulle satsa på företagsmarknaden och inte hålla på med privatkunder i Sverige. 2006 köper så Telenor upp hela Glocalnet, för man ska satsa på privatmarknaden!

Telenor har dessutom köpt upp Utfors, Bredbandsbolaget och Europolitan under åren. Då jag har jobbat på Telenor/Telenordia och vet hur saker och ting sköts, kan jag lugnt säga att jag aldrig kan rekommendera dem till någon. Varken min nuvarande eller framtida arbetsgivare kommer att använda deras tjänster, var så säkra.

För att vara helt uppriktig så vet jag att saker och ting inte sköts ett dugg bättre hos andra teleoperatörer, men där har jag inte jobbat så där kan jag blunda och låtsas att allt är bra

Avregleringen är alltså inte av godo? Inga alternativ vad gäller kundservice?

Permalänk

Akoa kör via telia så får du en lina som fungerar

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Akoa, hur går det?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.