Half-Life 2: Episode Two

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Patetiskt fiasko... Som Half-life 2 då?

hmm, men nu har ju ep2 inte varit i utveckling under 8 år, som hl2 genomgick.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
oj spelet kommer att bli 1 år försenat, vilket patetiskt fjasko, barar för att 2 andra spela ska skeppas samtidigt!

Tjah... som har sagts dom andra gångerna....

Antingen så blir det försenat som vanligt. Så blir spelet riktigt jävlans bra också.

Eller rushat som alla andra spel, då det ibland som mer står fel till än rätt...

Permalänk
Avstängd

Releasedatum?

Nu är vi många som undrar när Episode 2 kommer att släppas. Jag besöker ibland Webhallen för att de är duktiga på att snabbt lägga upp releasedatum. Men finns det någon med insiderinformation som vet när spelet släpps? Måtte det komma senast nästa månad, eller är det 9:e oktober som gäller?

Antar att jag inte får spelet för 219 spänn som jag har bokat heller då den löjliga orange boxen är dubbelt så dyr. Jaja, sådant är livet.

Permalänk
Medlem

Såg på Steam att nu är http://orange.half-life2.com/index.html lanserad!
Det ser positivt ut, men ändå blev jag besviken. inga som helst datum, och inget info om bara HL2:EP2...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
hmm, men nu har ju ep2 inte varit i utveckling under 8 år, som hl2 genomgick.

Half life kom ut 1998 och Half life 2 2004. Det blir väl 6 år? Eller började dem på tvåan innan ettan var klar?:s

Permalänk
Medlem

ooh vad jag längtar till episode two. HL2 är en av dom enda spelen som har lyckas med både grafiken och game playn.

Har bokat spelet, men vad är orange box :S Måste jag avbeställa och boka igen då....¨

grafiken har ju ikke förbättras, samma grafikmotor som altid kanske lite mer detaljer.

*längtar till 3e kvartalet*

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Half life kom ut 1998 och Half life 2 2004. Det blir väl 6 år? Eller började dem på tvåan innan ettan var klar?:s

oj lite felräkning då, ja men det är väl inte hela världen ...
det är tråkigt att spelet blir försenat, men det är ju en given succé. hoppas verkligen alyx dör nu, har vart surt och den där fula slampan förföljt en sen hl2 genom ep1 osv, gordon kan visst få någon snyggare än den där random.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
oj lite felräkning då, ja men det är väl inte hela världen ...
det är tråkigt att spelet blir försenat, men det är ju en given succé. hoppas verkligen alyx dör nu, har vart surt och den där fula slampan förföljt en sen hl2 genom ep1 osv, gordon kan visst få någon snyggare än den där random.

Blir nog svårt att hitta i en förstörd värld

Tredje episoden kommer snabbare då dom outsourcat den.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

jag läängtar

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Hedersmedlem

Blir till att köpa HL2 EP2 och Sin Episodes EP2 så fort de släpps via Steam.. men trist att det tar så lång tid, jag hade hunnit glömma bort att de fanns!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

blackbox is the shit

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
blackbox is the shit

Den finns väl inte längre? Är ju bara Orange nu.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
oj lite felräkning då, ja men det är väl inte hela världen ...
det är tråkigt att spelet blir försenat, men det är ju en given succé. hoppas verkligen alyx dör nu, har vart surt och den där fula slampan förföljt en sen hl2 genom ep1 osv, gordon kan visst få någon snyggare än den där random.

Instämmer verkligen 100%, Alyx är fruktansvärt irriterande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Instämmer verkligen 100%, Alyx är fruktansvärt irriterande.

Va säger ni!? Hon är vacker, charmig och framför allt förgyllar hon tillvaron när hon springer där och spelar den oroliga, bräkliga älskarinnan.

mmm...me love you long time

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Va säger ni!? Hon är vacker, charmig och framför allt förgyllar hon tillvaron när hon springer där och spelar den oroliga, bräkliga älskarinnan.

mmm...me love you long time

Bräkliga? Är hon hälften get?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Har funderat lite över skuggorna i hl2 ep2.

Är de dynamska eller inte? Klippet där G-man går fram till Alyx som ligger där, där tycks det vara dynamska skuggor. Men man vet ju inte om det är ingame eller inte. Samma med klippet där Dr. Kleiner och Eli Vance står framför monitorerna, där är det också dynamiska skuggor.

Klippen från utomhusmiljöerna är svåra att avgöra.

Jag menar, det vore ju ytterst tragiskt om de behåller de nuvarnade utomordentligt fula skuggorna. De är ju meningslösa. Hur länge ska de leva på statiska skuggor, är ju på tiden att de gör något åt det.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Blir till att köpa HL2 EP2 och Sin Episodes EP2 så fort de släpps via Steam.. men trist att det tar så lång tid, jag hade hunnit glömma bort att de fanns!

Hörde att det inte kanske blir något mer från Sin Episode sidan, sålde på tok för dåligt bland annat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Den finns väl inte längre? Är ju bara Orange nu.

fick en black box då jag köpte mitt hd2900xt

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Va säger ni!? Hon är vacker, charmig och framför allt förgyllar hon tillvaron när hon springer där och spelar den oroliga, bräkliga älskarinnan.

mmm...me love you long time

nej hon springer runt med en patetiskt vapen s.k "alyx gun" som låter som något från en pee wee gun från förr i tiden då man inte kunde göra rktiga vapenljud.
visst hon är charmig och försöker vara rolig, men hennes yttre är ju tyvärr inte lika charmigt som hennes inre...

Permalänk
Medlem

Bådar gott!

"Even before the release date, Valve will announce additional bundles for Steam so that existing Half-Life 2 users don't have to buy a second copy of the game."

http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=5809

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Är ganska sugen på både EP1 och 2 (när det kommer), tänkte beställa 1 från steam och fyllde i lite grejer, jag trodde man skulle få en key på mail eller aktiverat på steam på en gång, men den skickas på post? Det skulle ju fyllas i adress och allt, tänkte betala med Visa.

Hur funkar det, ni som vet?
Har ju redan HL2, men det ingick visst i EP1 också verkar det som

Uppdaterad
Löste sig var första gången man beställde från steam...

Permalänk
Inaktiv

tycker hl2 ep1 är roligare än hl2, trots dess kortare längd.

Permalänk
Medlem

Nu var det ett tag sedan jag spelade igenom HL2 och Ep1 men nog håller jag me dig Nuuker. HL2 var på inget vis dåligt, tvärtom, fanns massvis med underbara banor. Men Ep1 var strået vassare då spelmakarna hade tagit det bästa från HL2 och gjort det så mycket mer intensivt. Då jag wärschade både HL2 och Ep1 tidigare är jag glad att dom släpper en komplet samling i Orange Box, kommer kännas skönt att ha allt samlat.

Permalänk
Medlem

Fick lite tråkigt igår kväll och bestämde mig för att faktiskt köpa hl2 plus ep1... regga konto, betalade och laddade ner. 2 timmar tog hela proceduren och sen var det ju bara att tuta och köra. Blev av någon anledning riktigt impad. Och visst, ep1 är alldeles för kort, men riktigt bra. Gav mycket mer djup i storyn, och till skillnad från er så tyckte jag det bara var trevligt att ha lite sällskap på banorna. Nåt som störde mig lite vara alla antlions som man fick stoppa på precis samma sätt varje gång, men när det inte är värre än så så är jag helnöjd.

Permalänk

Har Valve nämnt något om det skall komma fler episoder efter den andra?

Permalänk
Medlem

Har tappat intresset sedan länge..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dan fors
Har funderat lite över skuggorna i hl2 ep2.

Är de dynamska eller inte? Klippet där G-man går fram till Alyx som ligger där, där tycks det vara dynamska skuggor. Men man vet ju inte om det är ingame eller inte. Samma med klippet där Dr. Kleiner och Eli Vance står framför monitorerna, där är det också dynamiska skuggor.

Klippen från utomhusmiljöerna är svåra att avgöra.

Jag menar, det vore ju ytterst tragiskt om de behåller de nuvarnade utomordentligt fula skuggorna. De är ju meningslösa. Hur länge ska de leva på statiska skuggor, är ju på tiden att de gör något åt det.

Kolla senaste filmen på gametrailers, det är dynamiska skuggor från ficklampan nu iaf.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Inaktiv

ja det finns mjuka dynamiska skuggor, som tyvärr fortfarande är shadow maps vilket gör att dom är blockiga/pixliga vilket iofs alla spel med mjuka skuggor har för problem.

Permalänk

Tja, HL2 är det andra spelet jag någonsin har köpt till PC så dom får se till att lansera detta i tid enligt mig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Har tappat intresset sedan länge..

Samma här...

Och föresten, jag gillar inte när man släpper spel i episoder.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus