handla ps3-spel på nätet

Permalänk
Medlem

handla ps3-spel på nätet

Hej.
Någon som vet någon schysst sida där man kan handla spel från å med najs frakt också. Hittade någon förut men kommer inte ihåg vad den hätte, någon som har något tips?

/Fredrik

Permalänk
Medlem

inom sverige är det tex webhallen.com eller spelbutiken.se eller så söker du på pricerunner.se

Är det import så är playasia.com trevligt.

Permalänk

ps3 är regionsfri vad gäller ps3-spel om jag förstått det rätt? isf kan du köpa spelen från www.videogamesplus.ca (rekommenderas av många) och www.dvdboxoffice.com.

kolla in play.com eller cdwow.se om du vill köpa något dyrare pal-spel.

och nej, idioterna på playasia vågar inte sälja ps3 eller psp-spel till europa eftersom de är rädda att det går likadant för dem som det gick för lik-sang.. urk..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
ps3 är regionsfri vad gäller ps3-spel om jag förstått det rätt? isf kan du köpa spelen från www.videogamesplus.ca (rekommenderas av många) och www.dvdboxoffice.com.

kolla in play.com eller cdwow.se om du vill köpa något dyrare pal-spel.

och nej, idioterna på playasia vågar inte sälja ps3 eller psp-spel till europa eftersom de är rädda att det går likadant för dem som det gick för lik-sang.. urk..

Vad hände med lik-sang?

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

Skall man räkna med att tullen lägger på moms vid import av spel?

Permalänk
Medlem

utanför EU, ja man ska räkna med det i betydelsen att det kan hända att paketet stoppas. (och budgetera därefter) och om inte tullen hittar det har man ändå skyldighet att betala in. (alltefter vad samvetet säger givetvis)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViXoN
Vad hände med lik-sang?

de fick slut på pengar och gick i konkurs. (efter att ha bråkat med SONY angående deras icke godkända försäljning av deras varor på marknader de inte var tänkta för, påstås det)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

funderade mest från utlandet men blev ändå från webhallen, orkade inte dryga med något från utlandet för tillfället.

men så undrar jag om någon vet om asassin creed kommer ut tidigare i usa eller någonstans än vad det gör här, ser att det kommer in 29 septemder till webbhallen iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Skall man räkna med att tullen lägger på moms vid import av spel?

Jag har handlat film från dvdboxoffice.com i många år och aldrig fått betala tull.
Dom skickar diskret och skrive "optical-software" på försändelsen. De skriver också ett väldigt lågt värde på försändelsen så tullen aldrig bryr sig att kolla.

Sen skickar inte alltid dvdboxoffice.com från canada utan verkar ha lager lite här och där i världen. Jag har fått grejer från Holland m.m. när jag köpt från dom.

ställen som amazon lägger ju dit en streckkod för tullen så det är garanterat att man får betala om man köper via dom.

/Cheese

Visa signatur

/Anders