Checka in extern HD vid flygning?

Permalänk
Medlem

Checka in extern HD vid flygning?

Är på väg att åka utomlands ett gäng veckor, och kommer självklart att behöva ta med laptopen. Denna tar jag med mig i handbagaget, men det hade varit väldigt smidigt att kunna nöja mig med enbart laptopväskan som handbagage, vilket skulle innebära att den externa 3.5" Maxtor-hårddisk som också ska med, skulle checkas in.

Skulle du våga checka in en hårddisk, med tanke på den potentiellt ovarsammabehandling väskan skulle utsättas för?

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

lägg massa bubbelplast runt?

Permalänk
Medlem

Hindrar den ju iofs från att röra sig, men tänkte mer på de stötar som hela väskan kommer att utsättas för?

Hur som helst har jag nu bestämt mig för att det är dumt att ta risken, och klämmer in den i laptopväskan, den också

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Lägg den i mitten av väskan med kläder mm runt om den. Själv klarade jag ta med tomburkar i min väska oskadda när jag flög från Nice

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Det går nog inget vidare, har en isärskruvad elbas och eventuellt också en klarinett där redan

Nej, har nu organiserat om handbaggaget så att den går in där utan problem

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Pappa har checkat in vinflaskor med kläder runt, har fungerat hitills

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tjaa jag packade bara ner min pocketdrive i väskan, checkade in och flög åt helvete, närmare bestämt nederländerna :P, "just throwed it in my bag"