Kan inte installera windows efter att ha formaterat hårddisken! hjälp!

Permalänk
Medlem

Kan inte installera windows efter att ha formaterat hårddisken! hjälp!

Efter att jag har formaterat hårddisken får jag ett fel medelande: "invalid boot.ini", detta hade jag inte innan jag formatera den... Jag har redan testat flera saker att fixa det, men inget funkar...
Jag installera SATA drivisar (klicka F6 osv...) i windows setupen...
jag försökte "laga" boot.ini filen via "recovery console" i windows setupen genom att skriva "bootcfg /rebuild", men inget händer..
försökte ändra boot.ini i windows (har windows på min andra IDE hårddisk)...
jag koppla ur min IDE disk ifall det var SATA å IDE diskarna som inte ville sammarbeta...

Så här ser min boot.ini fil ut:

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Frågan är, finns det någon mer lösning eller har ja redan testat allt (känns nästan så iaf) ? är det kanske någon annan hårdvara som kan vara problemet ? eller är det kanske SATA drivisarna som spökar ?

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Fick d tillslut att funka!
tack ändå

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300