Permalänk

till er med Photoshop cs3 .

shu, har haft ps3 nu ett tag och förstår en del o så men inte hur man gör själva "logos" så de vore fett snällt om någon här kunde länka en guide elr 2 och nårra fina plugins och råd och sånt

hare fett / lillen

Visa signatur

10-4 over...

Permalänk
Medlem

Vad är det för logos du menar? Textverktyget bytar du till med "T".

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

alltså ni vet "logos" msn har ju en logga siba har en logga , sånan jag vill veta lite hur man får till en fet bakgrund o en nice txt o så

Visa signatur

10-4 over...

Permalänk
Medlem

"logos" som i företag gör man nästan alltid med pen tool... grymmaste verktyget som finns när man lärt sig använda det. Nu är det så att det inte finns något direkt plugin som gör logos åt dig, utan du får ta och öva helt enkelt. Tar sin lilla tid, men övning ger färdighet....

Permalänk

men ngn som vet nårra feta guider och nårra andra text snitt, och så,

vill få till en fet bakgrund

Visa signatur

10-4 over...

Permalänk
Medlem

Om du kollar på sida 10 i manualen du fick med när du köpte det står det lite länkar där.

Permalänk

haha, jag köpte det inte tankade det , orkar inte betala tusenlappar för ett program

Visa signatur

10-4 over...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lill-j00han
haha, jag köpte det inte tankade det , orkar inte betala tusenlappar för ett program

Ojsan.

Citat:

§ 7 Piratkopiering

Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen kring ”privatkopiering” är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna. Likväl är det tillåtet att diskutera överföring av film och musik till sin bärbara mediaspelare, förutsatt att man inte är tvungen att kringgå kopieringsskydd för att göra det.

Annars, använd Google

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lill-j00han
alltså ni vet "logos" msn har ju en logga siba har en logga , sånan jag vill veta lite hur man får till en fet bakgrund o en nice txt o så

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lill-j00han
alltså ni vet "logos" msn har ju en logga siba har en logga , sånan jag vill veta lite hur man får till en fet bakgrund o en nice txt o så

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Om du kollar på sida 10 i manualen du fick med när du köpte det står det lite länkar där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Ojsan.

Annars, använd Google

Men gud, så jävla töntiga ni är. Om ni så gärna vill se honom varnad så kan ni väl anmäla inlägget istället för att posta i tråden, det tillför ju ingenting (precis som mitt just nu, men det är ju accepterat tydligen).

Stör ni er på någonting så håll er borta, idioter...

(Och ja, jag är lika onödig som er just nu, men jag vill att folk ska läsa detta.)

Permalänk
Medlem

Det finns inget bestämt sätt att göra logos på. Sitt och lek runt med Photoshop ett tag så du lär dej det sen är det bara att börja göra loggor.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lill-j00han
alltså ni vet "logos" msn har ju en logga siba har en logga , sånan jag vill veta lite hur man får till en fet bakgrund o en nice txt o så

Hmm, jag tror inte att det är en logga du är ute efter, utan något mer åt "banner" hållet.

För massa snygga och välgjorda loggor, kolla in denna tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Det är inte så många logos där som har "en fet bakgrund". En logga ska kunnas tryckas på tröjjor, papper, badbollar osv. Gärna ska den funka i enbart två färger också.

Så om du vill ha en "banner" som består av en snygg bakgrund och snygg text är nog det lättaste att just googla fram några tutorials på texteffekter samt lite googlebildsökning på bakgrunder att inspireras av.

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§7. Återkommer med eventuella efterräkningar.