Permalänk
Medlem

Fujitsu V3205 med T5500, 7990:-

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010111003

Denna måste väl vara extremt prisvärd? Jag ska ha en dator till att ordbehandla, spela lite football manager och se en och annan film på resande fot. Då borde ju den här duga fint, eller?

Vad exakt är skillnaden mellan denna och si1520 förresten, förutom färgen? Är det här nån budgetvariant av si1520?

Permalänk
Medlem

Inte jämfört med dell inspirion 6400 för samma pris.
Spec på 6400
Intel® Pentium®-processor T2130 med dubbla kärnor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
1 års grundläggande garanti - hämtservice
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
2 048 MB 533 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
160 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Intel® Media Accelerator 950-grafik med upp till 256 MB delat grafikminne
Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara
6-cells litiumjonbatteri (53 wattimmar)
Ej diskettenhet

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk
Medlem

Men du kan inte gämföra datorer med olika skärmstorlek hur som hällst! generelt brukar de med minre skärm vara dyrare i gämförelse mot en med samma prestanda fast med skärmstorleken större. speciellt en 15.4 " som är mer eller mindre standard....

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Re: Fujitsu V3205 med T5500, 7990:-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fk m
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010111003

Denna måste väl vara extremt prisvärd? Jag ska ha en dator till att ordbehandla, spela lite football manager och se en och annan film på resande fot. Då borde ju den här duga fint, eller?

Vad exakt är skillnaden mellan denna och si1520 förresten, förutom färgen? Är det här nån budgetvariant av si1520?

Lägg på ett par hundringar så får du denna ist.

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010112431

Bättre propp, 2gb internminne, 160gb HD mm..
Amilo = tänkt till konsumenter
Amilo Pro = tänkt till företag.

*edit* Sorry.. missade skärmstorleken..

Visa signatur

//Scsi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazmhu
Inte jämfört med dell inspirion 6400 för samma pris.
Spec på 6400
Intel® Pentium®-processor T2130 med dubbla kärnor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
1 års grundläggande garanti - hämtservice
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
2 048 MB 533 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
160 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Intel® Media Accelerator 950-grafik med upp till 256 MB delat grafikminne
Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara
6-cells litiumjonbatteri (53 wattimmar)
Ej diskettenhet

Intel Pentium = inte värt det imo. =/

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Min kommer idag, beställde så fort jag såg det "nya" priset igår morse. Riktigt prisvärd dator enligt mig. Dessutom har den sjunkt mycket i pris senaste tiden så jag tror den kommer stå rättså still den kommande tiden. Ultraportabla datorer är inte så billiga annars. Kan återkomma med en rapport i början på nästa vecka när jag testat lite. Min första bärara så jag kommer inte ha mycket att jämföra med, men ändå. Ska ha datorn med mig i skolan och alltså inte använda den speciellt mycket när jag är hemma.

Funderar just nu på vilket operativsystem jag ska köra. Lutar mot XP Pro istället för vista. Någon som har något att säga om det? Kommer den bli märkbart snabbare med XP eller är det strunt samma?

Ett litet test från en tysk sida, översatt. http://www.google.com/translate?u=www.ingame.de%2Fcontent.php...

Visa signatur

Stationär = GA-P31-DS3L | e2160 @ 3,08 w. stock | 2gb xms2 pc6400 | 8600GT SilentFX | 2tb sata2 | Nsk4480 | LG 22"
Netbook = Acer Aspire One A110 on Win XP
Telefon = Apple iPhone 3Gs 16gb

Permalänk
Medlem

Hade den funnits när jag köpte min DV2351 så hade jag köpt den här istället. Den fanns som studenterbjudande från Misco ett tag, tror den låg på runt 9-10kkr då.

Permalänk
Medlem

Då har jag suttit med dator i många timmar i helgen. Känns riktigt bra. Började med att formatera och lägga in vista på nytt, funderade på att köra xp istället ju, men behöll vista. Inget jag ångrar känns riktigt bra och snabbt! Innan du gör detta rekomenderar jag att du bränner ut skivan med alla drivrutiner som ligger på disken från början.

Har inte suttit på många bärbara innan så jag har inte så mycket att jämföra med, men här är några intryck jag fått. Tangentbordet flexar en del i mitten framförallt. Inget som stör mig när jag skriver dock, bara något man ser. Skärmen känns riktigt bra och storleken på den är perfekt. Visst ska man bara ha en dator så är det kanske fel om man inte har en lös större skärm. Innan jag köpte trodde jag att den kanske skulle kännas liten när man sitter och surfar och skriver, men det var helt fel. Kommer nog aldrig att köpa en större bärbar. Vill man ha större skärm ibland är det som sagt bara att ha en större skärm ståendes.

Prestandan i den känns riktigt bra, xp med aero aktiverat flyter utan problem. Inga spel testade, kommer jag aldrig att testa heller. Ska man spela köper man aldrig en med intel gma grafik. Processorn jobbar riktigt bra och med IE (flera flikar), utorrent, winamp och lite annat ligger minnes användningen på cirka 60% helt ok med andra ord. I framtiden kommer jag kanske investa i 1024*2 ändå.

Batteritiden har jag inte testat något än, men vid vanligt användande msn, webbläsare, WLAN och mediaspelare ligger den på cirka 3h enligt batterimätarn. Skärmen ställd på ljusstyrka i mitten ungefär. Fullt dugligt i det ljus som råder här just nu (rättså mörkt). Riktigt bra tycker jag för detta låga pris. Ljudnivån kan jag ej jämföra med något. Inget som jag känt att jag stört mig på iaf, men fläkten går ju igång då och då.

Skulle starkt rekomendera denna dator till de som letar efter en lätt och smidig dator samt "billig". Har inte hunnit väga den än, men gissar att den är precis under 2kg. Ifall någon vill se bilder så ska kan jag fixa det.

Visa signatur

Stationär = GA-P31-DS3L | e2160 @ 3,08 w. stock | 2gb xms2 pc6400 | 8600GT SilentFX | 2tb sata2 | Nsk4480 | LG 22"
Netbook = Acer Aspire One A110 on Win XP
Telefon = Apple iPhone 3Gs 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oDBro
Ifall någon vill se bilder så ska kan jag fixa det.

Gärna! Har själv funderat många gånger om jag ska köpa denna eller inte. Hur är datorn att hålla i, robust och stadig, byggkvalité? Går det att se vad som står på skärmen i solljus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
Hade den funnits när jag köpte min DV2351 så hade jag köpt den här istället. Den fanns som studenterbjudande från Misco ett tag, tror den låg på runt 9-10kkr då.

Vad är det du saknar i DV2351 som denna har? Eller är det den mindre storleken du är ute efter?

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jäger
Vad är det du saknar i DV2351 som denna har? Eller är det den mindre storleken du är ute efter?

Det är främst den mindre storleken, batteritiden på HP'n är inte lysande heller.

Är inte helt nöjd med kvalitén i HP's konsument linje, trodde inte att det skulle vara så stor skillnad dem emellan som det är. Deras "imprint" design är verkligen imprint, i hänseendet att det blir otroligt mycket fingeravtryck överallt.

Permalänk
Medlem

Här kommer en länk till bilder på datorn! http://www.pixbox.se/alb_show_id488447_page0.html

Angående byggkvaliten så har jag som sagt inte så jätte mycket att jämföra med. Tycker iaf att den känns mycket mer gedigen än t.ex. Dells modeller 6400, 640m. Tycker inte alls att det är någon plastig känsla utan den känns solid Kommer ha med mig den i skolan osv, så vi får se vad jag säger om ett åt. Just nu är jag inte alls orolig över hur den ska klara det.

Har testat batteriet lite mer och kommit fram till att batteri tiden är cirka 3,5h om inte mer.

I prisklassen som denna ligger i ser jag ingen riktigt skarp utmanare. Lenovon 3000 V100 är väldigt ful enligt mig, prestanda säkert likvärdig. Acer Travelmate 6291 verkar många klaga på byggkvalitet och inte så snygg enligt mig heller.

EDIT: Nu har de sänk priset ytterligare. 7526:- på http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:1475652
Tagit slut på dustin dessutom.

Visa signatur

Stationär = GA-P31-DS3L | e2160 @ 3,08 w. stock | 2gb xms2 pc6400 | 8600GT SilentFX | 2tb sata2 | Nsk4480 | LG 22"
Netbook = Acer Aspire One A110 on Win XP
Telefon = Apple iPhone 3Gs 16gb