Permalänk
Medlem

Antec p182 ?

Hallå, nu är det så att jag börjat köpa in lite delar till min burk som jag ska inhandla det sista till nästa vecka (när lönen kommit) men har redan smygstartat lite.
Nu till sjävla frågan, har redan inhandlat ett 8800 ultra men börjar bli osäker om det kommer passa till 182 modelen så någon annan som har ett ultra instoppat i sin 182 som haft några problem med utrymmet, sen undrar jag också vilket nätagg man bör köpa som passar och har kabelläng som når genom chassit

Permalänk
Medlem

det passar om du tar bort övre hårdiskburen..jag kör med ett bfg 8800gts640 och jag får plats med buren men värmen blir brutal så jag tog bort den...sätt dit en fläkt framför övre buren och ta bort den så får du ett bra insug på kortet...men det ska passa utan problem..du borde köpa ett corsair hx620 till ditt system

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk

håller med michieff. p182 är den bästa låda jag nånsin sett

Och har du inte en hel drös med hd's så är det bara att ta bort övre buren så är det inga problem. Enda problem du kan råka stöta på är om ditt nätaggs sladd till moderkortet kan vara lite kort så man kan få trixa lite för att sladden ska nå.

Kan även bli små problem med den nedre fläkten till psn'n men den behövs egentligen inte så det är bara att ta bort den och flytta upp den till den övre buren om det blir tight där nere pga en stor psu.

Permalänk
Medlem

Jag skulle köra med ett Cooltek 600W, råbra betyg, tyst som attan, modulära kablar som dessutom är tillräckligt långa för p180serien
http://www.cooltek.se

Permalänk
Medlem

Man behöver inte ta bort den övre hårddiskburken. Räcker med att inte ha någon hårddisk där. Jag kör själv med 8800GTX i SLI i ett Antec P182 chassi så jag vet.

8800GTX och 8800Ultra är lika långa.

Permalänk
Medlem

ok tack för informationen drar nog och inhandlar p182 på måndag då tillsammans med ett corsair agg

Permalänk

kan ju alltid kolla in p190 med som är det nya

Där får du docko 2nätagg med också för ca 3papp. så kolla in det med.