Permalänk
Inaktiv

Funderingar kring dator/laptop

Hej!

Jag undrar vad ni har för tips till mig som inte riktigt vet vad man skall satsa på...

Det är nämligen så att jag nyligen har blivit kär i Mac OS X, och funderar stark på att ersätta min nuvarande skollaptop med en ny MacBook och det kommer kosta ca 9000kr

Problemet är att jag vill kunna spela PC spel (gamla såväl som kommande spel) så igentligen skulle jag behöva köpa en ny stationär dator som kommer att klara av Starcraft 2, Warhammer Online, Assasins creed, Fallout 3, Battlefield spelen, Medival Total war 2 osv... Hur mycket pengar tror ni man måste lägga ut för att få en bra dator som klarar av kommande PC spel? För det är väll inte värt att köpa en värsting PC spellaptop istället för en MacBook?

Det är dyrt att ha kul! och det är synd att man inte kan få använda ett bra operativsystem (OS X) och även kunna spela med det...

Permalänk
Medlem

för nyare spel , runt 10 000-15 000, och då är det ingen som vet exakt hur de kommande directx10 spelen kommer funka på dagens directx10 grafikkort.
om jag var du skulle jag typ istället köpa en macbook och sedan spara lite till för en xbox360 eller playstation3, så kan du arbeta osv på laptopen och spela med konsolen, falluot 3 kommer till xbox360 vad jag vet, osäker på om assasins creed kommer till 360, men annars e det ju ett klart val tycker jag.
vad är din budget ungf?

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Inaktiv

maximalt 20000kr och då skall de pengarna räcka till en MacBook för 9000kr!

Grejen är att jag inte har en TV så det kommer bli dyrt att köra med XBOX 360 eller PS3

Permalänk
Medlem

ah ok men om du hade haft en tv så hehe.

men annars så kan du nog fixa en playstation3 för 6000+ en datorskärm för 3000:- och köra både macbooken och playstationet på den? typ en 22', klarar ju dock inte full hd menmen. då har du även en större skärm för macbooken, eftersom den kanske kan kännas lite liten ibland, macbook har väll extern skärmanslutning eller?
ah då måste man köpa en konverter såg jag... kostar vist 150kr dock.

billigt playstation 3:
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

billigt xbox premium:
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |