Dustinhome börjar nu sälja Nexusfläktar!

Permalänk
Medlem

Dustinhome börjar nu sälja Nexusfläktar!

Hej!
Ville här dela med mig om att dustinhome.se börjat sälja Nexusfläktar!
Har en längre tid planerat att köpa fläktar men inte vetat vilka som är mest effektiva per ljud/luftflöde. Efter att ha strosat runt på nätet verkar det som att Nexusfläktarna fått väldigt mycket beröm för just detta; de är både tysta och blåser mycket luft. Hittade en länk till IDG där de testat en rad olika fläktar:
http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.114111

Då jag precis behövde en fläkt av varje kaliber; dvs 80,92 samt 120mm skickade jag ett mail till dustinhome och frågade om de skulle vilja överväga att ta hem dessa fläktar då de fått oerhört bra kritik. Dagen efter detta får jag det bekräftat att de kommer ta in dessa fläktar! Vilken service, här talar vi om ett företag som står sina kunder nära. Kommer vara dem lojal lika länge som de behåller de jättesnabba leveranserna och den goda supporten som verkligen genomsyrar hela verksamheten!

Nu kanske det blev lite väl mycket smör, men ibland blir man bara sådär överdrivet gott mött och då känner jag att man bara måste dela med mig.
Och nej, jag arbetar inte för den koncernen

Hur som helst, vilken dag som helst kommer de in och är redo för leverans.

Mycket nöje!

Permalänk
Medlem

Avgör inte priset en hel del också? Ibland undrar man då somliga internetbutiker tar priser (exkl frakt) som är högre än den lokala datorhandlaren/elektronikkedjan.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Det är trevligt att slippa köpa från många olika ställen.

Permalänk
Hedersmedlem

Härligt, hoppas mångas öron upptäcker dessa fläktar.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset, som vissa andra här så föredrar jag att handla från vissa butiker och går inte endast efter pris.

Permalänk
Medlem

Tack för att du registrerade dig enbart för att berätta detta.

Permalänk
Medlem

Oj vad billiga de var. Inet.se har 120mm versionen för 75 kr. Dvs du får nästan 2st för samma pris som hos Dustinhome.se utan frakt och med frakt blir det lite billigare tom.

Kan dock säga att jag är väldigt nöjd med dessa fläktar. Väntade mig inte mycket från de då jag testat massa fläktar innan och inte märkt några större skillnader. Nexus verkar dock ha mycket fin fläkt för pengarna. Tar faktiskt dessa Nexus förre Papst även om Papst har lite bättre kvalite samt känns mer stabil så har de lite jobbigare ljudbild på nåt sätt.

Nexus blåser bra i förhållande till ljudet men de är inte helt tysta. Har därför spänningsregulatorer från Zelman till mina fläktar för att göra de ännu tystare. Kan då säga att nätaggregatet från Tagan är det som låter mest i mitt helt öppna system (eget bygge som inte är klar än därför helt öppet).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Härligt, hoppas mångas öron upptäcker dessa fläktar.

Säkert bra fläktar men posta det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Oj vad billiga de var. Inet.se har 120mm versionen för 75 kr. Dvs du får nästan 2st för samma pris som hos Dustinhome.se utan frakt och med frakt blir det lite billigare tom.

Kan dock säga att jag är väldigt nöjd med dessa fläktar. Väntade mig inte mycket från de då jag testat massa fläktar innan och inte märkt några större skillnader. Nexus verkar dock ha mycket fin fläkt för pengarna. Tar faktiskt dessa Nexus förre Papst även om Papst har lite bättre kvalite samt känns mer stabil så har de lite jobbigare ljudbild på nåt sätt.

Nexus blåser bra i förhållande till ljudet men de är inte helt tysta. Har därför spänningsregulatorer från Zelman till mina fläktar för att göra de ännu tystare. Kan då säga att nätaggregatet från Tagan är det som låter mest i mitt helt öppna system (eget bygge som inte är klar än därför helt öppet).

145:- jämfört med Inets 75:- och 45:- frakt.
Snacka om att det lönar sig att jämföra.
Speciellt om man köper typ 4st.

Tyvärr ganska vanligt med höga påslag på tillbehör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
145:- jämfört med Inets 75:- och 45:- frakt.
Snacka om att det lönar sig att jämföra.
Speciellt om man köper typ 4st.

Tyvärr ganska vanligt med höga påslag på tillbehör.

Var tvungen att kolla om de verkligen var så dyra och nej, inloggad med studentkonto kostar de "bara" 95:-
Kan skilja väldigt mkt i pris på dustin med studentkonto.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Var tvungen att kolla om de verkligen var så dyra och nej, inloggad med studentkonto kostar de "bara" 95:-
Kan skilja väldigt mkt i pris på dustin med studentkonto.

Du kollade itne på 80mm fläktar? De kostar nämligen 95kr. Känns som skillnaden är för stor mellan 95 och 145 bara för att man har studentrabatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Du kollade itne på 80mm fläktar? De kostar nämligen 95kr. Känns som skillnaden är för stor mellan 95 och 145 bara för att man har studentrabatt.

Nej. 95,93 kr kostar dom för att vara exakt

Rabatten verkar skilja sig väldigt mkt, beroende på deras marginaler antar jag.
Man kan t.ex. få ca 10.000 kr i rabatt på en TFT-skärm för 100.000 kr och ingenting alls på ett grafikkort för 1500 kr. Och då som sagt tydligen 50kr i rabatt på en fläkt för 145. Förmodligen största rabatten jag sett där hittills.

EDIT: procentuellt sett förstås

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Nej. 95,93 kr kostar dom för att vara exakt

Rabatten verkar skilja sig väldigt mkt, beroende på deras marginaler antar jag.
Man kan t.ex. få ca 10.000 kr i rabatt på en TFT-skärm för 100.000 kr och ingenting alls på ett grafikkort för 1500 kr. Och då som sagt tydligen 50kr i rabatt på en fläkt för 145. Förmodligen största rabatten jag sett där hittills.

EDIT: procentuellt sett förstås

Hej,
Kul att ni uppskattar tipset! Japp, det stämmer - jag reggade mig faktiskt bara för att meddela om detta. Jag brukar själv alltid kolla nyheter och kommentarar på swec men brukar inte posta.

Som några av er uppmärksammat så är det en betydlig skillnad när man är inloggad med studentkonto. Då är fläktarna mycket billigare plus att det är gratis frakt! Det slår i vart fall alla andra butiker som jag jämfört med då man räknar med deras frakt.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, beställde 3st från inet igår:)