Permalänk
Medlem

Regionsfri DVD-Spelare

Tjena!

Jag letar efter en billig och bra regionsfri dvd-spelare. Tittade runt i NetonNet hemsida men de sålde bara något okänt märke vid namnet "Centrum Germini" som jag sedan läste skulle vara väldigt dåliga. Någon som har nått tips till mig om var jag kan hitta det jag söker?

I elgiganten och siba så är alla deras spelare av region typ 2 (Europa & Japan), hittar inget som är regionsfritt.

Tack

Permalänk

Här har du en som är bra, billig och regionsfri:
Pioneer DV-300 Regionsfri

Permalänk
Medlem

Re: Regionsfri DVD-Spelare

bra val ovan. men..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahme

I elgiganten och siba så är alla deras spelare av region typ 2 (Europa & Japan), hittar inget som är regionsfritt.

..det är oftast rätt lätt att fixa det själv annars, särskilt på Pioneer-spelare.

kolla modeller och så här innnan bara. http://www.videohelp.com/dvdhacks

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tack för länken, ska nog göra som du säger, min kompis gjorde sin egen dvd-spelare regionsfri nu när jag tänker på det. Men ni får gärna tipsa om andra bra och billiga spelare som ni har, kanske någon ni själv gjort regionsfri och det fungerat bra på?

Permalänk
Medlem

Det är väl en smaksak vad som skall betraktas som väldigt dåligt, men jag har en Centrum Gemini köpt från netonnet som jag tycker gör sitt jobb alldeles utmärkt. I synnerhet i relation till vad den kostade.

Med detta sagt är det helt korrekt att de flesta spelare går att med rätt enkla grepp göras regionsfria. Vilket man alltid bör göra, av ren princip om inte annat.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!