Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Logiska resonemang är ju aldrig fel

Men att vara argumentativ och resonera för en affärsverksamhet...
Där dessutom personalen själva är rätt duktiga på att besvara och möta kritik, konstruktiv och annan, via denna väldigt offentliga miljö.

Logik är ganska bra tycker jag. Det kommer man långt med här i världen.

Men vad menade du med andra stycket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens
Logik är ganska bra tycker jag. Det kommer man långt med här i världen.

Men vad menade du med andra stycket?

Jag uppfattade ditt/dina inlägg i denna fråga, som att du "nästan" gick i Svaromål för DB´s räkning. Men detta är ju Min Subjektiva Åsikt.

Men man kan ju läsa det också som att Du ville lugna ner, och dämpa den...passionerade diskussionen rörande DB´s agerande i frågan.

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk

Fick också betala 1249:- för mitt och inte bara det, kundtjäntsen var fruktansvärt hjälpsam och trevlig under hela denna fadäs. Säger som nån annan tidigare i inlägget: DB är på klart + efter detta.

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

Njaaa. Vet inte om jag vill kalla det att jag skulle gick till svaromål för DB's räkning. Jag påtalar bara fakta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolossos
Skönt att det löste sig den här gången.

Jag kommer dock aldrig att handla hos Datorbutiken igen.

Jag skulle gärna vilja veta vad du baserar detta uttalande på. Om det är pga denna tråd så finns det ju ett 10-tal aktörer som valt att inte leverera utan istället låta produkten försvinna helt.. OK att vi borde tagit beslut att leverera direkt utan vidare omsvep, men orsaken till detta har vi ju förklarat. Berätta gärna, förstår inte riktigt logiken..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

men du som jobbar på db hur gör jag om jag har skickat in till RMA och har skrivit att jag vill ha ett DQ6 istället får jag ett DS4 endån? som jag hade innan

Permalänk

PtokaXX -Nu förstår jag inte riktigt.. Om du inte har eller har haft en beställning till det felaktiga låga priset kan vi inte ta på oss att leverera till detta låga pris. Nyckeln till detta "erbjudande" är alltså att man beställt och fått bekräftelse på det felaktigt låga priset. Hoppas detta besvarar din fråga.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jag förstår det som att han har begärt RMA på sitt DS4 (som jag antar gått sönder?) och bett om att få ett DQ6 moderkort istället för ett DS4 i retur som är det vanliga förloppet.

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yanagi
Jag förstår det som att han har begärt RMA på sitt DS4 (som jag antar gått sönder?) och bett om att få ett DQ6 moderkort istället för ett DS4 i retur som är det vanliga förloppet.

Om det är så han har tänkt så förstår jag inte riktigt hur han tänker. Han har köpt en produkt. Produkten har gått sönder. Då kan han väl inte välja att bli ersatt med en annan produkt istället. Garrantin lär inte säga annat än att han ska få en likadan produkt, eller likvärdig om inte likadan finns, dvs, har man köpt en DS4 så får man en DS4:a om sånna finns att tillgå.

Permalänk

Efter att ha kollat PtokaXX's senaste inlägg via profilen kan jag dra slutsatsen att det interna nätverkskortet gått sönder. Som Kaptens var inne på är det endast i fall varan inte längre finns att tillgå som man byter till likvärdig/bättre (bättre endast om likvärdig inte finns att uppbringa).

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yanagi
Jag förstår det som att han har begärt RMA på sitt DS4 (som jag antar gått sönder?) och bett om att få ett DQ6 moderkort istället för ett DS4 i retur som är det vanliga förloppet.

helt rigtigt men som han på supporten sa bara det kostade likvärdigt eller mindre så skulle det inte vara några problem rikard /supporten

men men nu förstår jag tack så mycket:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PtokaXX
helt rigtigt men som han på supporten sa bara det kostade likvärdigt eller mindre så skulle det inte vara några problem rikard /supporten

men men nu förstår jag tack så mycket:D

jo men det är under förusättning att det INTE finns ett DS4 kort tillgängligt (dvs det har slutat tillverkas och ingen lagerhåller varan) I ditt läge är det så att DS4 fortfarnde finns att tillgå så om Datorbutiken inte är övernedrans snälla så kommer du få ett DS4 tillbaka på din RMA. Garantibyten är _nästan_ alltid ett LIKA för LIKA utbyte. Tro mig, jag hanterar sådana ärenden dagligen

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem
Permalänk

yanagi - Men, du jobbar väl inte hos oss?

Att vi har som policy att inte tillåta byte till dyrare/bättre, även om det förekommer ibland, har att göra med att vissa personer inte är så ärliga som PtokaXX och andra SweClockare, utan kan få för sig att utnyttja sådan välvilja genom att medvetet förstöra en produkt för att kunna byta upp sig via RMA..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Helt rätt datorbutiken.com. Jag jobbar inte hos er även om det skulle vara spännande också

Det jag sade var att generellt sätt när man lägger upp en RMA för nån del så är det prxis att man får en lika för lika del, dvs samma del under förutsättning att den fortfarande lagerhålls hos leverantör/tillverkaren.

Annars kollar man givetvis runt efter likvärdiga alternativ.

Eller anser du att jag har fel?

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk

Kanske vi inte skall vara för överlyckliga över våra billiga DQ6 moderkort än. Leveransdatumen flyttas fram med en dag i taget hela tiden så vi kanske aldrig blir ägare till våra billiga kort

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

Ingen som vill sälja sitt Dq6 till mig

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flobo
Ingen som vill sälja sitt Dq6 till mig

Nej, det är bra tack...men jag tänkte faktiskt åka och hämta mitt 1249kr-DQ6 just nu...muhaha!

Permalänk
Medlem

Mitt DQ6 är restad. "Försenat, avvaktar leveransdatum" Man börjar bli smått paranoid att dom inte får in några fler kort

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Det står ju 2049:- hos datorbutiken? Är jag bara sent ute och har missat det hela?

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=GIGP35-...

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Emerald, läs tråden från början så kommer du förstå

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Det var ju så många sidor! Men detta blev ju en riktig soppa, jag antar att man kan skatta sig lycklig som missade denna rubrik

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Gigabyte P35-DQ6 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX

Bekräftad, prel. 2007-08-08 1 249:-

woohoo. bara hoppas man kan få den innan helgen

Permalänk
Medlem

Jamen ja!

Jag hoppas på en dag för tidigt, jag fyller år den 8e, kanske blir en lite "egen" present den dagen också då, tillsammans med en E6850, Thermalright 120 extreme, 2GB 4-4-4-12 minne och min nya älskling GeForce 8800GTX overclocked till 626/2000 med livstidsgaranti. Får bara hoppas att jag inte behöver utnyttja den någon gång snart

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Gigabyte P35-DQ6 iP35 - Leveransklar - 1 249:-

Permalänk

Det står leveransklar för mig också, fast på produktsidan stå det fortfarande 2007-08-08. Nu är bara frågan när dom får in Samsungs 500GB diskar.

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk
Medlem

Mitt paket är också leverans/byggklart,skönt att detta löste sig.
Tycker att det verkligen var hedervärt från db att ändra beslutet och gå ut med en stark offentlig ursäkt i forumet.Som tack för tillrättaläggandet så köpte jag en skärm också.Nu känner man faktiskt att man kan handla mer där i fortsättningen.

Även om detta med den sk påhittade revisionen var en väldigt ful grej. Att känna sig lurad är ett säkert sätt att reta upp konsumenter ordentligt, mer det faktum att man gick ut med osanning än de kronor och ören det handlade om. Och på ett sådant här forum är vi inte så lätta att lura.

Hade man bara höjt priset på kortet igen, utan att stoppa redan beställda och betalade order hade den här diskussionen aldrig uppstått.Fick ändå känslan av att ångern och beslutet att leverera var uppriktigt och inte enbart en fråga om damagecontrol från db.

Det här är en sak att ta lärdom av för alla postorderföretag och inte bara db. Det handlar snabbt om stora belopp i tappad försäljning då många idag läser på diverse forum där negativ kritik snabbt får genomslag. Antagligen risk för betydligt större tapp i försäljning än förlusten på det antal moderkort som såldes på den korta tid "underpriset" gällde.

Det här är ett positivt bevis för att konsumentmakt fungerar i verkligheten.
Om de hade envisats hade jag och flera med mig avbokat alla order, och troligen hade man aldrig handlat med företaget mer.

Permalänk
Medlem

Nu är hela mitt paket leveransklart också. Dock får jag det inte förräns imorong men då blir det bygga av

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk

Skumt, min står fortfarande som bekräftad och preliminärt 08-08 men inte leveransklar

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

dom kanske vänta rpå 2 partier och det andra har inte kommit än?

Eller så hade vi tur och en del avbokade sina DQ6 brädor och vi stog i tur för leverans. Finns en del olika anledningar.

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5