Permalänk
Medlem

Fin försköning av rtfm. Inga fler frågor då, över och ut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
http://skidfilm.se/uppa/shot.png

Får man fråga vad det är för intressant program du har uppe till vänster, som visar artist - låt - bildmaterial?

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simon_m
Får man fråga vad det är för intressant program du har uppe till vänster, som visar artist - låt - bildmaterial?

You Control heter programmet.
Finns att hämta här: http://www.yousoftware.com/tunes/

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntity
som jag skrev innan är meta esc som standard, har varit det sedan urminnes tidier på unix maskiner.. att använda alt är endast ett fult påfund av någon linux nisse eller så..

Humm, du som verkar ha lite koll, hur kommer jag ifrån den grymt irriterande delen att jag måste släppa ESC och trycka ner den igen för att kunna mata in ett nytt kommando, kan alltså inte hålla in ESC och trycka 1, 2, 3, 4 etc. för att snabbt bläddra mellan mina kanaler i irssi, utan måste "ESC +1, släppa ESC, ESC +2, släppa ESC, ESC +3" etc, annars blir det att efter 1:a kanalbytet så får jag bara alla nummer skrivna i irssi. Med ALT som meta istället så fungerar det att hålla den nere.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Humm, du som verkar ha lite koll, hur kommer jag ifrån den grymt irriterande delen att jag måste släppa ESC och trycka ner den igen för att kunna mata in ett nytt kommando, kan alltså inte hålla in ESC och trycka 1, 2, 3, 4 etc. för att snabbt bläddra mellan mina kanaler i irssi, utan måste "ESC +1, släppa ESC, ESC +2, släppa ESC, ESC +3" etc, annars blir det att efter 1:a kanalbytet så får jag bara alla nummer skrivna i irssi. Med ALT som meta istället så fungerar det att hålla den nere.

kan inte påstå att jag alls stört mig på det, eller för den delen ens tänkt på att det händer då jag hoppar till den kanalen som har aktivitet bara, men i irssi kan du hoppa mellan alla kanaler med ^N/P då hoppar den fönstrena i ordning framåt eller bakåt, kanske ngt som du kan använda?

Esc meta har alltid haft den funktionen att den funkar för en knapptryckning vad jag tänkt på iaf så det har nog med saken att göra varför jag aldrig funderat på det

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Humm, du som verkar ha lite koll, hur kommer jag ifrån den grymt irriterande delen att jag måste släppa ESC och trycka ner den igen för att kunna mata in ett nytt kommando, kan alltså inte hålla in ESC och trycka 1, 2, 3, 4 etc. för att snabbt bläddra mellan mina kanaler i irssi, utan måste "ESC +1, släppa ESC, ESC +2, släppa ESC, ESC +3" etc, annars blir det att efter 1:a kanalbytet så får jag bara alla nummer skrivna i irssi. Med ALT som meta istället så fungerar det att hålla den nere.

Alltså, det är ju inte så man gör.. Istället för esc+1, pröva esc 1 om du förstår hur jag menar.

Permalänk
Medlem

*** Hackintosh <3

*Inlägg editerat av Kanel*
Länk borttagen - Antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden - §7 -Till reglerna >>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Humm, du som verkar ha lite koll, hur kommer jag ifrån den grymt irriterande delen att jag måste släppa ESC och trycka ner den igen för att kunna mata in ett nytt kommando, kan alltså inte hålla in ESC och trycka 1, 2, 3, 4 etc. för att snabbt bläddra mellan mina kanaler i irssi, utan måste "ESC +1, släppa ESC, ESC +2, släppa ESC, ESC +3" etc, annars blir det att efter 1:a kanalbytet så får jag bara alla nummer skrivna i irssi. Med ALT som meta istället så fungerar det att hålla den nere.

jag kan rekomendera dig

CTRL+n -> bläddra frammåt
CTRL+p -> bläddra bakåt

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .mp3
http://mptre.mine.nu/screenshots/imac_07-08-02.png

vad heter den fonten du har i terminalen?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
vad heter den fonten du har i terminalen?

Monaco 9pt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
*** Hackintosh <3

Är det inte bara dumt att visa upp hur olaglig du är? (Dell + OS X)

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
You Control heter programmet.
Finns att hämta här: http://www.yousoftware.com/tunes/

Usch det kostade pengar.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Den här tråden är väldigt tråkig då alla screenshots ser likadana ut.
OS X behöver verkligen fler inställningsmöjligheter för GUIt.

Tro inte att jag inte gillar OS X för att jag skrev så här.

Permalänk
Medlem

Ärsch den här tråden är perfekt när man tex sitter på jobbet och tvingas sitta på en smutsig pc :D:P

Permalänk
Medlem

Denka: Du kan köra (nästan) vilken DE du vill, men varför köra något annat än Aqua när det är bäst

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

En kubuntu bild? Eller är jag ute & cyklar? Finns en tråd för linux

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simon_m
Usch det kostade pengar.

Kolla igen.
"Free download", "Free serial number", " Click here if you have already downloaded You Control: Tunes and need a FREE serial number."

Det var dock inte så bra att ha på skrivbordet, fönstret är antingen always-on-top eller som ett "vanligt" fönster, dvs vid låtbyte ligger det överst igen... Om man ska ha det till att visas tillfälligt (typ 5-10 sek) så är det dock trevligt, fast jag använder iScrobbler + Growl till det.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
http://img442.imageshack.us/img442/2041/tmpscreenpk2.th.png

Denka: Du kan köra (nästan) vilken DE du vill, men varför köra något annat än Aqua när det är bäst

Fräsigt, hur drog du in KDE?

http://www.finkproject.org/news/kde.php

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
En kubuntu bild? Eller är jag ute & cyklar? Finns en tråd för linux

Nej, OS X med KDE bara, finns att ladda ner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Fräsigt, hur drog du in KDE?

http://www.finkproject.org/news/kde.php

Jag drog in det från ports repository.

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Denka: Du kan köra (nästan) vilken DE du vill, men varför köra något annat än Aqua när det är bäst

Det jag menade var att Aqua behöver fler inställningsmöjligheter.

Det är väl inte meningen att man ska behöva byta ut DE för att kunna ändra utseendet!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denka
Det jag menade var att Aqua behöver fler inställningsmöjligheter.

Det är väl inte meningen att man ska behöva byta ut DE för att kunna ändra utseendet!?

Bara att installera Shapeshifter. Finns en uppsjö av ruskigt ruskigt snygga teman. Synd bara att det är shareware.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Bara att installera Shapeshifter. Finns en uppsjö av ruskigt ruskigt snygga teman. Synd bara att det är shareware.

Bör man inte kunna förvänta sig att den funktion som ShapeShifter har borde vara inbyggd i Aqua?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denka
Det jag menade var att Aqua behöver fler inställningsmöjligheter.

Det är väl inte meningen att man ska behöva byta ut DE för att kunna ändra utseendet!?

Visst saknar man vissa saker som man nu får använda trejdeparts program för, men överlag är jag nog ganska nöjd

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Byggde om lite igen. Observera cat-skämtet i terminalen.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Byggde om lite igen. Observera cat-skämtet i terminalen.

http://xerent.no-ip.org/filer/desktop_070808.jpg

Trevlig bakgrund, lust att dela med dig? (Du råkar inte ha gjort den i andra färger också?)

Visa signatur

Drink better coffeee, live forever.