Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agile
Kolla in klädkollektionen!

http://www.medison.se/medisonshop/clothes.htm
http://www.medison.se/medisonshop/

Valdi for Statsminister!
http://medison.se/val2006/indexex.html

Fy fan vilka snygga kläder hahaha

Det är bara hans fru som har de där valdi trosorna.

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem
Citat:

och även OM leveranserna skulle komma igång, och datorn är legitim, tillhör den fortfarande kategorin CHEAP.

Och det var just det trådskaparen undrade, om någon testat den dvs ungefär om den i stort sett är användbar.

Ingen har som sagt testat den, men jag litar på ditt omdöme att det är CHEAP-quality.

Dessvärre anser det stora flertalet här att till och med så låg kvalitet som det förmodligen rör sig om är betydligt dyrare, och inom överskådlig framtid.

De självplågare som vill utsätta sig för en dylik dator lär enligt de flesta få betala betydligt mer för upplevelsen. Och vid det framhärdar vi.

Medison har inte uppvisat några trovärdiga bevis på att en 150$-ny-laptop skulle vara möjlig här och nu. Ändå tar man de facto betalt för en sådan.

Det är svårt att inte misstänka att något är väldigt fel.

Jag håller för övrigt med dig om att det är värt att lägga flera tusen till på en kvalitets-produkt.

edit

Hmm, det där ser inte underligt ut, jag väntar och ser

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Vad tror ni är mest sannolikt?

1.
Medison kommer leverera datorer för 1000:- till alla som har beställt, hur det går till vet ingen, även de insatta

2.
Medison hävdar att leverantören gick i kk/drog sig ur/klarade inte att leverera, alla får pengarna tillbaka.

3.
Medison levererar ett fåtal datorer och säger att fler är på gång men dyker aldrig upp

4.
Medison lyckas gå förbi 2CO's betalningssystem och skickar ut en tegelsten i varje kartong och åker tillbaka till Brasilien med alla pengar.

Permalänk
Medlem

punkt två skulle jag tippa på. eventuellt tre..

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Punkt 2 tror jag, jag tvivlar starkt på att Medison har kompetensen att leverera en enda dator.

Valdi verkar dessutom mest upptagen av att hacka hemsidor om sin politiska förträfflighet för tillfället, från ett projekt till ett annat.

Frågan är bara vad 2CO gör åt ca. 3500x1000Kr = ~3,5 Miljoner kronor. Klarar de att hålla tassarna borta? Ja, jag tror det, förhoppningsvis är de för stora för att bli överdrivet frestade av en sån summa.

Men, så mycket besvär för alla helt i onödan. Nåja, lite showbiz blev det, kanske Killing-gänget skulle ta sig en titt på Valdi? Möjligen att Johan Rheborg har en grym konkurrent där

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Hela situationen har nått kult-status...

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Medlem

Valdi hävdar ju att han haft en stålande karriär bakom sig med mängder av betydelsefulla uppdrag, inte minst inom universitetsväsendet. Så jag gick ner till Skattekontoret och kollade vad han verkligen haft för inkomster de senaste 18 åren. Eftersom det torde strida mot pul tänker jag inte publicera dem här, men jag tror inte jag gör något olagligt när jag säger att Valdi de senaste 18 åren har tjänat mindre än 100 000 / år 10 ggr. De övrigt åtta åren har hans inkomst varit mer normal, men ändå inte särskilt imponerande. Jag kanske har fel, men en efterfrågad projektledare (Valdi har uppgett att han varit just projektledare) borde väl tjäna lite mer än exv. en sommarjobbande parkarbetare?

Permalänk
Avstängd

inspirerande tråd. det är rejält mycket off topic om själva datorn. är mest en massa prat om företaget existerar eller inte.

en fråga, är det nånn som har fått hem eller provat denna 1000kr dator ?

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
inspirerande tråd. det är rejält mycket off topic om själv datorn. är mest en massa prat om företaget existerar eller inte.

en fråga, är det nånn som har fått hem eller provat denna 1000kr dator ?

Du tror inte det skulle ha postats isåfall? Svårt när första leveransen ska ske den 15e enligt allas vår Valdi.

Du har glömt en sak i din sig förresten

Permalänk
Medlem

Fick en kul kommentar på bloggen:
"I love how he borrowed the images for http://medison.se/val2006/indexex.html (the tractor and the other completely irrelevant images) from:

http://clinton.senate.gov/

Next he will be running for president of the US!"

Och angående felcitatet av Jnytt så är det helt plöstligt inget felcitat längre: "En av mina kollegor har talat med Valdi angående just den anklagelsen och han hävdar att han sagt fel till Idg. Vad han sagt eller ej de senaste dagarna verkar därmed mycket oklart även för honom själv."
Mail från Jnytts chefsredaktör.

Permalänk
Medlem

Från

http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200708/02/20070802111...

Lite från artikeln

Enligt Valdi Ivancic kommer Medison inte att tjäna många kronor på att sälja datorer. Datorförsäljningen är bara ett sätt att skapa intresse kring företaget och därmed locka människor att söka sig till företagets hemsida.

Medison räknar med att ta in de stora pengarna på att sälja ”partnerskap” till andra företag. Detta partnerskap kan jämföras med att sälja annonsplats på Medisons hemsida. Där intresserade företag månadsvis får lägga upp en klickbar annons mot en fastställd summa.

Den billigaste platsen på Medisons partnerskaps-sida kostar enligt Vladi Ivancic 100 000 kronor och den dyraste 20 miljoner per månad.

Efter att ha pratat med några initierade personer inom reklambranschen så uppskattar jag att Medison behöver öka sin trafik på hemsidan väldigt, väldigt mycket för att kunna attrahera framtida partners.

Valdi Ivancic vill i dagsläget inte berätta vilka företag som det gäller, men säger att det finns flera riktigt stora företag som är villiga att betala så mycket som 20 miljoner för en månads partnerskap med Medison. Men vilka företag det rör sig om vill han inte gå in på med hänsyn till att han inte vill oroa branschen i onödan.

Har man lite o fundera på

Edit:

Han gör väl som microsoft gjorde/gör? med xbox360 och går i förlust för var dator han säljer men tjänar in dom pengarna på partnerskap och annonser istället.

Permalänk
Medlem

Det här börjar kännas mer och mer som ett verk av "performance-art"

http://en.wikipedia.org/wiki/Performance_art

Det är nästan så att man tror att;

http://www.medisonscam.info/

är en del av själva upplevelsen, kanske är jag själv med huh spooky

Hursomhelst, så verkar vi numera befinna oss mycket långt från en tråd som handlar om en dator

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qtronic
text

Ja, det är det vi funderat på och skrivit om sen i Onsdags.

Permalänk
Medlem

Nu är det det här som gäller:

Citat:

Det svenska folket är trötta på politikerna. De känner sig förrådda och manipulerade av sina egna företrädare. Förtroendet finns inte kvar. Det måste rensas ut rejält bland politikerna. Ett nytt Sverige måste byggas upp med nya krafter, ärliga människor och företrädare som inte tänker bara på sitt eget bästa. Ett nytt Sverige är ett rikare Sverige!

Hmm, undrar i vilket läger han har sina politiska förebilder ...

Men han har ju i alla fall valfläsket klart, Moderaterna körde med "1000Kr mer i plånboken till alla", vi alla vet ju redan vad det är vi kommer att få om vi röstar på honom. Meeee ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Nu är det det här som gäller:

Hmm, undrar i vilket läger han har sina politiska förebilder ...

Men han har ju i alla fall valfläsket klart, Moderaterna körde med "1000Kr mer i plånboken till alla", vi alla vet ju redan vad det är vi kommer att få om vi röstar på honom. Meeee ....

Är ju ganska kul att han räknar bort sig själv med tanke på att det måste vara ärliga människor

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av df9517
Ok, jag skall anstränga mig igen för att hitta någonting som verkar seriöst i Medison härvan.

En stund senare.

Tyvärr, jag gick igenom allting och tyvärr finns det ingenting som visar detta. Snarare så hittade jag påfallande mycket som visar attd etta är 2000-talets mest solklara bluff. Eftersom det verkar som att alla fortfarande inte förstått det (misstänker iof att de flesta är Wonka själv) så är det inte är en rättighet utan snarare en skyldighet att varna de som Wonka vill blåsa på 1000 spänn.

Men snyfta på och vänta Erik......

Håll diskussionsnivån på en bra nivå. I detta ingår INTE att ge sig på andra debattörer på en personlig nivå. Jag bevakar tråden, får jag se mer inlägg av detta slag kommer varningar att delas ut!
Edit: En hel del off-topic har siktats i tråden. Samma för detta gäller som ovan skrivits; Varningar.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Medisons fraktbolag drar sig ur samarbete
Medison har inget avtal med företaget som var tänkt att sköta leveranserna av tusenkronorsdatorn. Nu drar sig EMEA Services förhandlingarna. "Ett rent komersiellt beslut" säger EMEA Services vd till PC för Alla.

http://www.idg.se/2.1085/1.115657

Permalänk

Kanske inte var bluff ändå.. tråkigt dock...

http://www.jnytt.se/Read__9781.aspx

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Medisons fraktbolag drar sig ur samarbete
Medison har inget avtal med företaget som var tänkt att sköta leveranserna av tusenkronorsdatorn. Nu drar sig EMEA Services förhandlingarna. "Ett rent komersiellt beslut" säger EMEA Services vd till PC för Alla.

http://www.idg.se/2.1085/1.115657

Fan, nu kan han ju skylla på det på riktigt. Fast iofs, de som skulle till Sverige skulle väl fraktas från "fabriken" direkt

Permalänk
Medlem

Konstigt att det tog såpass tid innan de började dra öronen åt sig, men det är klart, många kom tillbaka från semestern först igår.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av littleflash
Kanske inte var bluff ändå.. tråkigt dock...

http://www.jnytt.se/Read__9781.aspx

Vad glad man blir, sånt händer då man ljuger och inte följer lagarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Konstigt att det tog såpass tid innan de började dra öronen åt sig, men det är klart, många kom tillbaka från semestern först igår.

Japp, så sant som det är sagt, de flesta kom tillbaka igår.
Hoppas Jnytt publicerar den nya artikeln idag ändå trots att de skriver att den ska publiceras imorgon.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det hända saker här...

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk

... Kläderkollektion.. statsministersida.. falska besökarantal..

Jag tycker faktiskt riktigt synd om killen, han kan ju inte ha någon verklighetsuppfattning alls.
Ännu mindre förstår jag hur de han samarbetar med kan gå på alltihop han säger?!..

Det kommer ju bli klassiskt att säga "Han gjorde en valdi", eller "företaget gjorde en valdi" om varan är försenad, eller inte kommer alls.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loveisliving
... Kläderkollektion.. statsministersida.. falska besökarantal..

Jag tycker faktiskt riktigt synd om killen, han kan ju inte ha någon verklighetsuppfattning alls.
Ännu mindre förstår jag hur de han samarbetar med kan gå på alltihop han säger?!..

Han har ju inga samarbeten, inte ett enda avtal finns. Om det skulle funnits så bör han redan ha visat det.

Sen att han ringt upp/träffat diverse företag, Infocare/EMEA och berättat om sina storslagna idéer och de trott att det varit sant är ju en helt annan sak än att de samarbetar/har ett avtal.

Infocare och EMEA har dessutom redan gått ut och sagt att det inte blir något.

Permalänk
Medlem

Om ni har ett slashdot konto så "slashdot it!" så alla får veta!
http://slashdot.org/firehose.pl?op=view&id=246485

Permalänk
Medlem

Synd att inte EMEA säger vad det verkligen beror på. Det är väl kanske det sjyssta att inte göra det i såna här fall. Men dom ger ju Valdi öppet mål.
Troligt senario när Valdi får bemöta det här:

Journalist: Vad säger du om att EMEA Services har brytit all kontakt med er och inte längre vill ha med er att göra?

Valdi: Ja, det är riktigt, vi har avbrutit sammarbetet vi hade med våran partner EMEA Services. Nu har våran nya partner UPS hand om alla våra leveranser.

Journalist: Jamendåså...

Permalänk
Medlem

Yep, Fisk47. Ett mycket troligt scenario!
För Valdi lär inte ge upp sin fantasi i första taget, han har hållt på ett tag nu.

Permalänk
Medlem

Lyssnar man på mp3-presskonferensen klarnar ett och annat, han pratar nästan oavbrutet i 2,5 timmar och låter generellt sett väldigt snäll och trevlig. Det är inte alla som orkar prata på sådär, särskilt inte inför ett pressuppbåd.

För den som inte är insatt i det han pratar om/har för bakgrund kan jag mycket väl tänka mig att han låter vederhäftig.

Jag skulle kunna tänka mig att han är en kul typ att ha på ett party att sitta och snacka storslagna drömmar med, lite små-lullig över en drink.

Men för att driva ett företag krävs det ganska mycket mer än grandiosa planer, kanske skulle Valdi rentav kunnat åstadkommit något i rätt sällskap med en driftig person som är nogrann med att alla formella detaljer verkligen uppfylls.

Dock stör de där politiker-sidorna mm. eventuella positiva intryck man fått ganska så kraftigt.

För att återgå till datorer så tvivlar jag principiellt inte alls på att laptops en dag kommer att kunna bli just så billiga som Medison-Celebrity, och kanske finnas till salu i en hög vid kassan på Ica-Maxi.

Det som talar emot den saken är att det vore direkt bransch-fientligt att driva ner marginalerna på det viset, det har förmodligen _gått_ att tillverka så billiga laptops en längre tid för de större aktörerna. Men vart tar då deras marginaler vägen, som hela kedjan lever på. Nej, man gör som förväntat dvs man kommer ständigt med nya och mycket bättre modeller men till ungefär samma pris. Samtidigt har ju volymerna hela tiden ökat, så priserna har ändå stadigt gått neråt.

Men ner till tusenlappen för slutkonsument lär det inte finnas något större intresse för någon leverantör att medverka till. Men idén är trevlig för konsumenten.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
...massa text...
Det som talar emot den saken är att det vore direkt bransch-fientligt att driva ner marginalerna på det viset, det har förmodligen _gått_ att tillverka så billiga laptops en längre tid för de större aktörerna. Men vart tar då deras marginaler vägen, som hela kedjan lever på. Nej, man gör som förväntat dvs man kommer ständigt med nya och mycket bättre modeller men till ungefär samma pris. Samtidigt har ju volymerna hela tiden ökat, så priserna har ändå stadigt gått neråt.

Men ner till tusenlappen för slutkonsument lär det inte finnas något större intresse för någon leverantör att medverka till. Men idén är trevlig för konsumenten.

Nej, det har inte gått att göra någon längre tid, det går inte nu heller, och inte inom en överskådlig framtid.