Permalänk
Medlem

Köpt ny dator =)

Blev en FJS Amilo XI 1554 Helgrym dator än så länge och riktigt snygg

Ett problem bara att fjärren funkar bara när usb dongeln är i?!?!? ska det vara så`?

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo XI 1554 | T7200 | ATI X1900 | 2 x 160 gig Raid 0/1 | 2 GB Ram

Permalänk
Medlem

kanske är mottagaren till fjärrkontrollen?

Permalänk
Medlem

jo det är väll självklart att det är men fjärren brukar ju funka på andra datér utan usb dongel! Nån som vet nått?

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo XI 1554 | T7200 | ATI X1900 | 2 x 160 gig Raid 0/1 | 2 GB Ram

Permalänk
Medlem

kanske för den inte har inbyggt bluetooth/ir? :0

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Re: Köpt ny dator =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av reyland
Blev en FJS Amilo XI 1554 Helgrym dator än så länge och riktigt snygg

Ett problem bara att fjärren funkar bara när usb dongeln är i?!?!? ska det vara så`?

Du skulle inte kunna göra någon liten recension på den? På bilderna så ser den lite småplastig och klen ut, är det så? Den har ju gamla prollen T7200, men däremot ett ATI X1900 :D, sen har den ju DVI och BT iaf.

Kan inte riktigt svara på din fråga... den kanske kommunicerar via IR som dongeln har, syns det nått på den?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

jag är också sedan några dagar ägare till en FJS Amilo XI 1554. Tycker också att det är en grym dator, har inte hunnit testa fjärren ännu men skall koppla upp den till TVn senare så då får jag prova den.

När jag letade dator så var det denna recension som fick mig att bestämma mig : http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3567

Permalänk
Medlem

Hur är batteritiden?
Kan du dra upp lite negativa och positiva saker om den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakvik
jag är också sedan några dagar ägare till en FJS Amilo XI 1554. Tycker också att det är en grym dator, har inte hunnit testa fjärren ännu men skall koppla upp den till TVn senare så då får jag prova den.

När jag letade dator så var det denna recension som fick mig att bestämma mig : http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3567

Jag skulle nog rekomendera denna dator till de som vill lägga ut 14k, grafik i det översta top segmentet, den enda nackdelen är att den inte har den Nya Santa Rose plattformen, men för den "vardagliga" användaren tror jag inte det har så stor inverkan, vad jag läst så har det inte det på prestana än så länge, verkar ha mer och göra med nyare kommuniktaion etc. trådlösa tekniker m.m. Jag känner dock att jag går efter en billigare.. Men det verkar vara en fin fin dator..

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Det finns en IR-Port på främre kanten till vänster, men jag vet inte hur man får igång den EDIT: Eller är det bluetooth som sitter där?

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

bluetooth brukar inte synas utanpå direkt. är det en liten blank svart yta är det nog IR.. dunno hur du får igång den dock

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

hmm jag har också en sådan port men måste använda USB-dongeln för att fjärren ska fungera. sitter på en 1546.

Permalänk
Medlem

Hittar inget vettigt i enhetshanteraren om IR heller...

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

chassit kanske har vad som liknar en ir port, men ingen hårdvara på andra sidan?

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Ska försöka öppna å kolla senare! (Om ingen löser det)

EDIT: Kan inte se utan att skruva isär precis hela

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"