Permalänk
Medlem

Nätagget sa POFF!

Hejsan!

Då hände det. Första nätagget som någonsin gått sönder för mig.

Har köpt ny dator och sålt min gamla till min pappa som var överlycklig för nu skulle han få spela Medieval 2 Total War när han ville utan att behöva låna min dator.

I den satt ett (ganska gammalt) Antec True power 430W.

Och när jag skulle sätta på den för att installera den åt pappa blixtra det till och sa poff.
Ett säkring gick för det eluttaget och nätagget var också dött.

Har köpt ett nytt idag (Hiper 580w).

men vad tror ni?

Har alla andra komponenter också rykt?

Permalänk
Medlem

...Prova?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

hehe, hade tänkt och göra det.

Men ville veta ifall man skulle kunde ha bra förhopningar under dagen här på jobbet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
hehe, hade tänkt och göra det.

Men ville veta ifall man skulle kunde ha bra förhopningar under dagen här på jobbet

Moderkortet kan ha fått sig en dunder bajs också. Om den inte startar med ditt nya agg räkna med att moderkoret har blivit taco-sås.

Rätt pinsamt iof. Fast det tar inte min polare. Hans brossa åkte för 2 veckor sedan till USA på semester. Skulle vi lana. Åke vi hem till hans brossa o snodde hans data. Helt ny burk för runt 12k. Kommer hem startar datorn PANG agget går o tar med sig moderkortet. Helt nytt agg också typ 3 veckor gammalt. Komplett hade inte det i lager o ersatte med samma moderkort och ett 150watt starkare nätagg med modulära kopplingar som kostar dubbla (!) Sjyst!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Mitt nätagg sa också poff igår

Intressant eftersom min dator också sa poff igår och så började det ryka om nätaggregatet. Samtidigt slocknade halva huset.

Min slutsats var att sommarvärmen hade tagit knäcken på nätagget. Så idag inhandlade jag ett nytt Cooltek 600W. Det höll i 20 minuter innan det återigen sa poff. Så nu står jag här med två trasiga nätaggregat och kan för mitt liv inte förstå vad som är fel. Jag kan ju prova med ett tredje men det verkar inte så smart

/M

Permalänk
Medlem

Har pajjat ett nätagg, blev så jävla paff, datorn dog och det börja ryka...
Ut men Datorn på balkingen och lät den svalna, köpte nytt dagen efter satt in det och det funka hur bra som helst.....i en vecka sen drog hdd, fick köpa ny... tror att en av min minnen blev lite halvdefekta, min dator har iaf en tendens att starta om sig självt, hjälper inte format/C

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ett av mina nätagg dog också igår och tog med sig massvis med hårdvara i fallet. Elnätet som spökar?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ett av mina nätagg dog också igår och tog med sig massvis med hårdvara i fallet. Elnätet som spökar?

Jo det låter verkligen som så...
Tur att jag inhandlade ett överspänningsskydd till min burk (APC Surgearrest 8 Performance tele koaxial ethernet).
Kan varmt rekomenderas finns bl a hos dustin home för 450:-...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

hmm, lustigt mitt nätagg pajjade i förrgår, datorn kved till lite, o nu startar den inte, kom fram till att det var nätagget som gav upp.

Permalänk
Medlem

Va märkligt, jävligt tråkigt att alla blir av med en massa 1000 kr agg.

Permalänk
Medlem

Shit pommes detta är verkligen lustigt, mitt pajjade i helgen då jag var bortrest. Jag kom hem och skull slå på datorn och den var stendöd. Igår köpte jag ett nytt nätagg och installerade och datorn gick igång. Har aldrig sett så mkt trådar om pajjade nätagg förr. Kan det vara en kombination av hög luftfuktighet, åska mm...?

ska inhandla det där överspänningsskyddet, tack för tipset.

/J

Visa signatur

Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB/be quiet! Pure Rock/Gigabyte Z270P-D3/Corsair 64 GB (2x32GB) DDR4 2400MHz CL14 Vengeance LPX /Samsung 850-Series EVO 250GB/Corsair CX650M 650W/WD Blue Low Power 4TB 5400rpm 64MB/ASUS GeForce GTX 1060 6GB

Fractal Design Define C Svart

Permalänk

wow Nätagget på min serverdator fräste och hosta igår sen gick den till de döda....men det var ganska gammalt så jag trodde det var de som orsakade det

Permalänk
Medlem

KAN det ha att göra med 90%++ luftfuktighet och 27-28 grader i luften i några dagar ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
KAN det ha att göra med 90%++ luftfuktighet och 27-28 grader i luften i några dagar ...

¨

Nej fattar du väll. Jag har fått betalt av db.se komplett.se m.m. för att sabbotera alla era agg. Nu när agg hysterien e på topp juh.

"Asså jag tänkte handla ett sådan 8500GT med 256 meg ram ... klarar jag mig med ett 600 wattare eller ska jag slå till på ett 700?"

Så resonerar juh folk här så när jag sabboterat era agg går ni alla o överhandlar agg som kostar dubbelt så mycket som det ni behöver!

EVil PLAN!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Tur att jag aldrig tog ut strömsladden när det regnade, haft datorn på vänteläge på den senaste tiden när jag sover så jag antar jag har sluppit strömspikar. (Om det nu spelar någon roll)

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Re: Nätagget sa POFF!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare

Har köpt ett nytt idag (Hiper 580w).

Hiper? Ajdå, hoppas det går bra för dig, är ju många inkl. mig själv som haft krångel med Hipers nätaggregat, får hoppas det går vägen för dig.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

har haft 2 hyper 520W på ca 2 månader, båda small, mitt tredje small oxå fast den lever ändå = ), jävla skit agg

Permalänk
Medlem

Jag måste vara välsignad, har haft på datorn på nätterna när det åskar osv. Med mitt 3 år gamla 350 watts q-teq!

Permalänk

Mitt Hiper 580W pajade i början av sommaren när det var 32 grader varmt i Juni. Nu fungerar datorn jäkligt stabilt då jag fick ett nytt Tagan(peppar, peppar). Funderar starkt på att skaffa air condition när jag har råd, verkar som att elektriska prylar går sönder på sommare på grund av värmen.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirTiner
har haft 2 hyper 520W på ca 2 månader, båda small, mitt tredje small oxå fast den lever ändå = ), jävla skit agg

haha det är ju helt otroligt detta

överspänningsskydd skulle jag tipsa om...många gånger måste det ju va elnätet som spökar..

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

Hmmm ska nog fixa nått skydd för nya datorn, har klarat mig hithills dock.

Men ett flertal gånger förut med gamla datorn har man ju hoppat högt när det sagt bröll i högtalarna och datorn rebotat om, med div förlorade ej sparade filer m.m + ljuset har blinkat till
Allt för att elnätet verkar vara betydligt sämre numera

Visa signatur

Acer Predator Helios 300