Sony Ericsson K810i tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiz^
Jo det är jag med på, dock är jag osäker om det med att folk påstår att dom blir "fettiga" vid knappsatsen samt att knapparna är runda. Är det något man stör sig på?

Mvh Zpiz^

Jag störde mig som f** på att glaset "under" knappsatsen blev flottig....
Det runda gillade jag dock. Men det flottiga gjorde att telefonen såldes :S

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Okej okej. Hm, ja någon av dem blir det iaf. Kan dock inte bestämma mig :S

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

Halli hallå!

Jag har precis köpt en k810i och tänkte fixa ett minneskort till - på Dustin säljer de ett 4gigs-kort men fungerar det med telefonen!? Har för mig att 4-gigare inte fungerar till alla telefoner...

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010112026

Permalänk
Medlem

Tycker mina bilder på telefonen blir konstiga. Tog nyss den här:

http://img262.imageshack.us/my.php?image=dsc00019iq2.jpg

Vad kan det vara för fel? Jag som inte vet hur man tar kort eller inställningsfel?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Jag köpte en k810i från telenor, och jag måste säga att jag är mycket nöjd. Det är bara en sak jag inte fått att fungera och det är internet/wap. Jag har fått automatiska inställningar genom sms från telenor men det fungerar ändå inte =/.

Vad kan det vara för fel?

du måste lägga in mms/gprs manuellt. (funkar inte ibland att få dom skickade via sms automatiskt). har du Tele2 så gör du det här.
man tar en i taget. (eftersom du har Telenor, så är det samma fast med Telenor adress).

Sony Ericsson K810i MMS

Steg 1
Tryck meny
Välj inställningar
Pila till Kommunikation
Pila till Datakomm. och välj
Pila till datakonton och välj
Markera nytt konto och tryck lägg till
Markera PS-data och välj
Skriv in kontonamn ex Tele2Comviq MMS och tryck fortsätt

Ange följande
APN internet.tele2.se
Användarnamn Blankt
Lösenord Blankt

Tryck spara

Tryck tillbaka 2 gånger

Steg 2
Markera Internetinställn. och välj
Markera Internetprofiler och välj
Markera Ny profil och tryck lägg till

Ange följande
Namn Namn på profiler ex Tele2Comviq MMS
Anslut med Det konto du skapade i steg 1

Tryck spara
Markera Profilen du skapade och tryck mer, markera inställningar och välj

Ändra följande
Internetläge http
Använd proxy Ja
Proxy-adress 130.244.202.030
Portnummer 8080

Tryck spara

Steg 3
Backa ut till menyn och välj meddelanden
Pila till inställningar och välj
Pila till MMS och välj
Pila till MMS-profil och tryck redigera.
VÄlj Ny profil
Profilnamn - Tele2Comviq MMS
Meddelandeserver - http://mmsc.tele2.se
Internetprofil - Profilen du skapade i steg 1. Tryck Spara
Markera din profil och tryck Välj.

Klart

Sony Ericsson K810i GPRS

Steg 1.

Välj Inställningar
Pila höger till Kommunikation
Välj Datakomm.
Välj Datakonton
Välj Lägg till Nytt konto
Välj PS-data

Namn Comviq Gprs alt. Tele2 Gprs

Tryck Fortsätt

APN internet.tele2.se
Användarnamn Blankt
Lösenord Blankt

Spara

Steg 2.

Välj Inställningar
Pila höger till Kommunikation
Välj Internetinställn.
Välj Internetprofiler
Välj Lägg till ny profil, ange följande

Namn Comviq Gprs alt. Tele2 Gprs

Anslut med Det konto som skapades ovan

Tryck Spara

Markera den Profil Du skapat och tryck Mer följt av inställningar.
Ange följande
Internetläge HTTP
Använd proxy Ja
Proxy-adress 130.244.196.090
Port 8080

Tryck Spara

Välj Mer följt av Avancerat

Byt startsida:
Namn Comviq alt. Tele2
Adress wap.tele2.se eller wap.comviq.se

Tryck Spara

Klart

nu funkar allt.

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Tycker mina bilder på telefonen blir konstiga. Tog nyss den här:

http://img262.imageshack.us/my.php?image=dsc00019iq2.jpg

Vad kan det vara för fel? Jag som inte vet hur man tar kort eller inställningsfel?

Du har ISO på 400

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esselte
Du har ISO på 400

Ah ok. Vart ställer man in det i mobilen? Sitter på jobbet nu har inte manualen här. Vill fota alla snygga brudar som går förbi

Permalänk
Medlem

Har skumm läst tråden lite och har en fråga.

På min z1010 jag hade så sökte sig telefonen automatiskt till 3G. Det gick inte att bara välja GSM-nätet, vilket resulterade i att samtal avbröts, mottagningen försvann helt och batteriet höll ett dygn max.

Är det samma skit med de nyare SE telefonerna eller kan man låsa telefonen till vilket nät du vill?

Permalänk

På min k810 kunde man välja att bara köra med gsm nätet vilket gör att den drar mycket mindre ström.
Gick ganska snabbt att byta tillbaka till 3g om man ville.

Permalänk
Medlem

Det låter ju bra det!

Permalänk

Japp det va jätte bra tyckte jag.
Fast nu har jag sålt min och ska köpa en P1a..

Permalänk
Medlem

Någon som har mer tips på var man kan hitta lite MP4-klipp att ladda ned och sen måste jag väl även lära mig nåt DVD-ripper program som jag såg någon tipsade om.

Tar gärna emot lite tips på roliga spel till K810:an också?

För övrigt bytte jag min K800 mot denna och är nöjd hittills. Fruktansvärt skönt att slippa det idiotiska linsskyddet som alltid åkte upp i fickan på K800 och sen gillar jag själva knapparna medan jag tycker joysticken och valknapparna är lite svårare eller så är jag bara ovan...

Visa signatur

Jack71

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man får bort att mobilen lägger till förslag efter orden man har skrivit. dessa ord är ord som jag har skrivit förut med just det ordet jag höll på att skriva innan. Jag tycker att detta är enormt irriterande.

Visa signatur

[Processor: AMD Athlon64 3700+ San Diego | Grafik: GW 7800GT | RAM: 2st 512 PC3200 | Moderkort: Abit AX8 V2.0 | Chassi: Antec PlusView II]

Permalänk
Medlem

Batteriet, batteriluckan och kameraluckan knarrar på min telefon, någon som har samma irriterande problem?

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ka1inka
Halli hallå!

Jag har precis köpt en k810i och tänkte fixa ett minneskort till - på Dustin säljer de ett 4gigs-kort men fungerar det med telefonen!? Har för mig att 4-gigare inte fungerar till alla telefoner...

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010112026

Någon som kan svara på det här då jag också funderar på att köpa ett 4GB-minneskort till min K810i, men blir ju lite fundersam när man läser på
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Citat:

Utöka en enhets minne med det minsta minneskortet på marknaden, Memory Stick Micro™ (M2™) (upp till 1GB). Det finns adaptrar om du vill använda produkter som är Memory Stick PRO-kompatibla.

Är det verkligen så att telefonen bara klarar 1GBs minnen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damon
Batteriet, batteriluckan och kameraluckan knarrar på min telefon, någon som har samma irriterande problem?

samma här

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Hejsan jag har köpt en k810i idag och jag e supernöjd med den.. men en sak som jag undrar .. finns de ingen konventerare i den som k800i har ?? eller kan man ladda ner nån stans ifrån ???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knussin
Hejsan jag har köpt en k810i idag och jag e supernöjd med den.. men en sak som jag undrar .. finns de ingen konventerare i den som k800i har ?? eller kan man ladda ner nån stans ifrån ???

det går att ladda ner, sök på mobile media converter på google.

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maynerd
Någon som kan svara på det här då jag också funderar på att köpa ett 4GB-minneskort till min K810i, men blir ju lite fundersam när man läser på
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Är det verkligen så att telefonen bara klarar 1GBs minnen?

Nej, Jag kan bekräfta att telefonen klara 4gbs minnen. Har ett i min just nu och det fungerar utmärkt!

Permalänk
Medlem

Damm under displayen någon ?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Fredag
[B]2048*1536 vilket innebär 3145728 pixlar. Inte riktigt 3,2, om det var det du undrade...

När man använder bild-stabilisatorn så blir storleken 2000*1500.

hur hittar man nån bild-stabilisator?? har inte hittat nån på min ???

sen var de nån som pratade om ISO.. kan man ändra de e i telefonen?? var i såfall??

Tack på förhand !

Permalänk
Medlem

Någon av er som uppdaterat eran fon?

Försökte med det igår. Först prövade jag med mobilens inbyggda uppdateringstjänst men då fick jag bara "Verifiering misslyckades". Sen försökte jag med kabel till datorn. Vid försök 1 stannade den på 19% och sa "uppdateringen misslyckades" och sen ville inte mobilen starta... det hände ingenting när jag tröck på ON-knappen, prövade även att ta ut/sätta i batteri och SIM.
Kopplade in den i datorn igen för att göra nytt försök, nu kom den till 53% och stannade där i 1 timme. Jag tröttnade och drog ur kabeln. Mobilen ville fortfarande inte starta!
Körde sedan programmet en tredje gång och nu gick det bra! Mobilen startar och fungerar som den ska.

Dock har jag inte den blekaste aning om vad uppdateringen inehöll... någon här som har koll?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Någon av er som uppdaterat eran fon?

Försökte med det igår. Först prövade jag med mobilens inbyggda uppdateringstjänst men då fick jag bara "Verifiering misslyckades". Sen försökte jag med kabel till datorn. Vid försök 1 stannade den på 19% och sa "uppdateringen misslyckades" och sen ville inte mobilen starta... det hände ingenting när jag tröck på ON-knappen, prövade även att ta ut/sätta i batteri och SIM.
Kopplade in den i datorn igen för att göra nytt försök, nu kom den till 53% och stannade där i 1 timme. Jag tröttnade och drog ur kabeln. Mobilen ville fortfarande inte starta!
Körde sedan programmet en tredje gång och nu gick det bra! Mobilen startar och fungerar som den ska.

Dock har jag inte den blekaste aning om vad uppdateringen inehöll... någon här som har koll?

För mig fungerade det första gången jag försökte..

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Jävligt nöjd med k810i:n klart den bästa mobilen jag ägt. Dock tycker jag nog 800:ans knappsats verkar bättre. Någon som vet om man kan byta till 800:ans knappsats på 810:an eller hela skalet?

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

Några undringar:

Hur stora minneskort klarar den?
T.ex: SanDisk microSDHC 8GB
Sandisk Memory Stick Micro (M2) 8GB

Vilken walkman-version har den?
Finns bokmärkesfunktionen för mp3:or?

Permalänk

Även jag är intresserad om den fixar 8Gb minneskort, den fixar 4Gb har jag läst nånstans.

Hur låter musiken i den jämfört med andra telefoner och mp3 spelare? Ska använda mina J-Jay hörlurar o de medföljande.

Permalänk

Var bara tvungen att testa det här...
"Finns ingen ficklampa, däremot ska det finnas ngt hack så man kan använda den oranga lampan som hälper autofocus, att användas som torch, men det blir orange ljus
Edit/ http://torchk800.matlista.se/"
Glömde dock detta:
"4. Change the permission for Torch to "Multimedia" = No, or you will get a question about access to the camera every time you start Torch.
(instructions step 4: highlight Torch in Applications > press More > select Permissions > select Multimedia > select No)" så mobilen tog ju ett kort å sen kom fler frågor som "skriva användardata å sända användardata". Vars sparas bilden som togs???

Permalänk
Medlem

får min telefon nästa vecka förhoppningsvis.
Är det något som kan gå väldigt mycket fel med att byta ut drivrutinerna till kameran? eller finns det alltid möjlighet till något fabriks återställning?

sen undrar jag de här med med minne, Amphion skrev att den klarade 4GB men sony ericsson säger upp till 2GB, är det garanterat att 4GB funkar? kollat på detta http://www.tbh.se/index.asp?prod_id=31269

sen ännu en fråga, någon som vet något bra program att konvertera film till at se på mobiln? så att man får den liggandes också

Permalänk
Medlem
Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
får min telefon nästa vecka förhoppningsvis.
Är det något som kan gå väldigt mycket fel med att byta ut drivrutinerna till kameran? eller finns det alltid möjlighet till något fabriks återställning?

Det är bara att lägga dit orginal drivrutinen igen

Visa signatur

Eeeeeeh.