Ljud innifrån nikon D40 vid vickning av kameran. Ska det vara så?

Permalänk
Medlem

Ljud innifrån nikon D40 vid vickning av kameran. Ska det vara så?

Hejsan. Har köpt en ny Nikon D40 och precis packat upp den ur kartongen. Det första jag märkte var ett litet ljud när jag vickar på kameran. Låter som en jätteliten metalbit som upprepande och snabbt slår emot något eller som en liten metalfjäder kanske.

Så... ska det vara så? Jag vet att jag inte hörde något sådant när jag stod och klämde på affärens provex. Kan ju bero på att det är ett konstant sorl i butiken att jag helt enkelt inte hörde det.

Är det helt normalt och något jag får acceptera och leva med (det är inte så högt ljud och stör väl inte, men tanken på att nått "inte står rätt till" är inte kul) eller ska jag lämna tillbaka kameran och köpa någon annanstans? De hade bara mitt ex inne men den finns på andra ställen i stan.

Tacksam om ni kunde ta fram era kameror och lyssna lite, eller om ni hört talas om detta förut.

Hoj!

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

Jag har inget sådant ljud på min D40 iaf, du borde lämna in den och antingen få en ny eller pengarna tillbaka.

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem

Det ska vara så. Det är givaren som känner av i vilket läge du håller kameran.