Permalänk

konsten att ljuga

Tycker du som jag att det finns saker som inte skadar att inte berätta?

Ljug!

finns ju många olika sätt att ljuga, vissa bättre än andra. Här kan vi väl diskutera lite tips? Själv har jag några:

1. Försök först ta reda på hur mycket den du ljuger för vet, och erkänt det som den personen vet och ljug om resten

2. om den du ljuger för tror att du ljuger kan du börja med en historia och om den du ljuger för säger att han/hon inte tror dig så erkänner du.... med en lögn, lägg gärna in något pinsamt som du inte ville att denne skulle få reda på och använd det som ursäkt för lögnen...

kanske var för komplicerat..... hur som helst, vad har ni för tips om hur du ljuger

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

Uhm, varför vill man bli bättre på att ljuga?

Känns som att ju fler lögner som inte ertappas bara kommer leda till mytomani, dvs du börjar snart tro på dina egna lögner. Näe, ljuga är nog inget man ska ägna sig åt att bli bra på...

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem

Antingen är man bra på att ljuga, eller så är man det inte.

Easy as that

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Urlöjligt, finns en massa gånger en lögn från ens egen sida gagnar alla.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Sötast

Ljuga?

Ja, när jag var 7 så brukade jag nog tänja lite på sanningen om hur grym jag var.

Sedan dess? meeeh....njä

Permalänk
Medlem

jag blir så jävla trött på människor som småljuger för att gynna sig själva hela tiden. fyfan vad drygt det är.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Citat:

just remember, it's not a lie if you believe it

George Costanza

Permalänk
Medlem

Kör du på det men tycker då ärligheten varar längst.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Alla drar väl nödlögner ?

Antar att det viktiga om man nu ska ljuga är att komma ihåg exakt vad man sagt, annars hamnar man i skiten direkt.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Jag är allmänt emot lögner, försöker säga sanningen så ofta som möjligt. Det blir lättare i längden.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

mitt jobb går till hälften ut på att ljuga. den andra hälften går ut på att försöka upptäcka när andra ljuger.

det har fått mig att inse att privatlivet mår bäst utan lögner. åtminstone svarta lögner. en och annan vit slinker ju ut vare sig man vill det eller ej.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
mitt jobb går till hälften ut på att ljuga. den andra hälften går ut på att försöka upptäcka när andra ljuger.

det har fått mig att inse att privatlivet mår bäst utan lögner. åtminstone svarta lögner. en och annan vit slinker ju ut vare sig man vill det eller ej.

Du jobbar som någon form av säljare, right?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

alla ljuger lite smått hit och dit annars skulle vi gå under.

tjejen: tycker du att min nya tröja är fin?

jag: ja det är helt okej, kanske lite väl svart bara.

igentligen tycker jag att den är apful men det kan jag ju inte säga så för att spä på min lilla fina lögn och ge en liten pik så säger jag att den är lite för mörk.

tänk om man gick runt och sa precis vad man tyckte till folk hela tiden, fyfaan va spö man skulle få för att inte tala om att man skulle bli utstött ur samhället direkt.

däremot gillar jag inte folk som ljuger för att själv framstå som bättre eller som skadar andra...

då kan vi dra slutsatsen att det finns bra och dåliga lögner.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Äh trampa på äggskal är så drygt. Är tröjjan ful så säg det. Tänk om du ville ha en tröjja, som alla andra tycker är skitful, speciellt på dig, men ingen säger något mer än "oh ja den var fin, kanske lite för brun, men snygg annars!"

Du kommer nog längre i livet genom att vara rak och ärlig än en som inte kan ge ett ärligt svar.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk

klart man kan ljuga då och då.
om jag tex skulle gå runt och säga vad jag EGENTLIGEN tycker om visst folk runt om mej,tja,då skulle jag ha ett antal fiender vid det här laget.
nu går ju jag inte runt och säger något till dessa personer,men OM dom frågar,så förvränger jag sanningen en aning och sparar den riktiga sanningen till det rätta ögonblicket.falsk?javisst,men mot folk man ej tycker om.
skulle däremot en person som jag bryr mej om ställa en fråga i stil med "tycker du att jag har blivit tjock" och jag tycker att personen har blivit tjock,då säger jag sanningen,aldrig att jag skulle ljuga och vara falsk mot folk jag bryr mej om,dom frågar och får det korrekta svaret,tar dom illa upp så skulle dom då aldrig ha frågat.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Du bör inte ljuga. Det känns verkligen inte som att du är kapabel till att särskilja vita och svarta lögner, var god vänta sisådär tio år innan du försöker dig på några lögner alls. Man dumförklarar bara sig själv om man ljuger konstant.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

känn dig själv

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Man dumförklarar bara sig själv om man ljuger konstant.

inte då.
tycker man däremot är smart att man inte skaffar sej onödiga fiender/ovänner när man förvränger sanningen lite.
tycker då hellre att man dumhetsförklarar sej själv om man väljer(pga sanningen) att kalla folk för elaka saker när det kommer på tal.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

käkade indiskt härom dan.
maten var la sådär, tråkigt kryddat och ganska dyrt.

"smakade det bra?"
"mm, det gjorde det"
svarade vi även om vi kanske hade velat säga att det inte var speciellt gott.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
käkade indiskt härom dan.
maten var la sådär, tråkigt kryddat och ganska dyrt.

"smakade det bra?"
"mm, det gjorde det"
svarade vi även om vi kanske hade velat säga att det inte var speciellt gott.

precis det här jag menar,en lögn.
skulle ni ha sagt "nä,det smakade skit",ja,vad hade hänt då,personen hade troligtvis blivit förolämpad eller nått och kanske blivit irriterad på er och det ville ni väl inte och valde då lögnen framför sanningen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

mangemani: håller med dig, lögner hör till det sociala. Ibland förvränger man sanningen lite för att behålla sociala band till personer.

Ofta när man berättar något gammalt minne så brukar man omedvetet krydda på lite för att få det låta mer spännande och mer passande för tillfället när man berättar, annars hade sagor och berättelser varit hur tråkiga som helst.

Sen kan man ljuga för bra saker, tex när man säger till barn hur farligt vattnet är där de badar. Kanske ljuger ihop en olycka på ett pedagogiskt sätt så att barnen förstår hur förrädiskt vattnet är.

Vem har inte ljugit lite om en händelse när ni pratar med kvällens ragg? Tror de flesta krämar på lite när ni berättar något roligt, spännande eller sorgligt etc för en tjej ni är intresserade av.

Permalänk
Medlem

Såg på något discoveryprogram för länge sedan om Lögner och konsten att ljuga. Det finns tydligen ett klart samband bra ledare och bra ljugare, en bra ledare är oftast även bra på att ljuga.

När ja ljuger så brukar ja hålla mig till "De bästa lögnerna är dem som är gömda i sanningen". Brukar även bara berätta halva sanningen sen låter ja andras hjärnor vandra och dra fel slutsatser.

Men ja ljuger sällan, tål personen inte höra sanningen förtjänar dem inte ens en lögn tycker ja.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Du jobbar som någon form av säljare, right?

jurist.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
jurist.

Ah. Det hade varit min andra gissning.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
jurist.

nice ! jag ljög rakt igenom hela mitt försvarstal och sålde min historia rätt fint !

anyways så skulle jag väl säga att, tror du själv på lögnen så är det väl sant?.

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

jag ljuger extremt extremt sällan

Permalänk

Ärlighet är inte alltid bäst.
Jag ljuger INTE för nära och kära utan för lärare och sånt.

"Jag ska bara hem och skriva ut arbetet" låter bättre än "jag har inte börjat med uppgiften en dag efter inlämningsdagen och nu hade jag tänkt springa hem och skriva skiten eftersom det är sådan jävla enkel skituppgift att den blir klar på 15 minuter, din gammalmodiga idiotlärare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Ärlighet är inte alltid bäst.
Jag ljuger INTE för nära och kära utan för lärare och sånt.

"Jag ska bara hem och skriva ut arbetet" låter bättre än "jag har inte börjat med uppgiften en dag efter inlämningsdagen och nu hade jag tänkt springa hem och skriva skiten eftersom det är sådan jävla enkel skituppgift att den blir klar på 15 minuter, din gammalmodiga idiotlärare"

Haha, den där har man dragit ett antal gånger!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Ärlighet är inte alltid bäst.
Jag ljuger INTE för nära och kära utan för lärare och sånt.

"Jag ska bara hem och skriva ut arbetet" låter bättre än "jag har inte börjat med uppgiften en dag efter inlämningsdagen och nu hade jag tänkt springa hem och skriva skiten eftersom det är sådan jävla enkel skituppgift att den blir klar på 15 minuter, din gammalmodiga idiotlärare"

Bara så du vet så översätter jag och de flesta lärare jag känner just den ursäkten till "aha, han/hon har inte gjort upgiften. bäst att kolla igenom den extra noga efter copypasta"

Permalänk

kom på en sak,ibland har man faktiskt inge val än att man måste förvränga sanningen en aning,tom för sina nära och kära.
ett exempel är ju nått som hände nyligen,syrrans nyblivne make har en son,sonen har skaffat en flickvän som är pure fjortis typ.
jag gillar inte fjortisar och visar det då genom att totalt ignonera henne när vi väl träffas(jag säger inget).
nu har hon tydligen frågat min syrra och hennes make om jag har nått emot henne vilket syrran sedan frågade mej....skulle jag ha sagt att jag avskyr henne pga hennes stil,så skulle syrran VERKLIGEN bli sur på en och hennes make(som jag nu är mycket god vän med) skulle säga upp vänskapen troligtvis....så,vad gör man?jo,man ljuger.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer