Permalänk
Avstängd

sys_ticrate i CS 1.6

Hejsan!

Jag har frågat samma fråga på fb(fragbite.se) men de är aldrig seriösa där när de ska fråga något så det fick bli här

Jag och några polare har en server som vi hyr utav Game-Hosting.com. Dessa servrar körs i 512 FPS. De körde i 1000 FPS förut, men det har väl antagligen handlats in mer servrar av folk. Stabilare kanske, vad vet jag.

Då har jag hört detta om sys_ticrate ett BRA tag nu. Spelar länge osv, men aldrig förstått riktigt vad man ska ha den på. Har läst runt lite och har man 1000 FPS på servern så ska man ha sys_ticrate 10000 för bättre prestanda och ping.

Men hur är det när man kör 512 FPS som max? Tänkte på det eftersom ticrate har en del med hitboxen att göra och det lär väl bli förfärliga hitboxbuggar om man kör 10000 i sys_ticrate som är för 1000 FPS om man kör 512 FPS som max?

Någon som kan något om detta och kan förklara. Eller kanske kan en bra siffra på sys_ticrate, många som kör med olika, då folk kör med 700 osv.

Kan även fråga en snabb fråga också så jag slipper göra en ny tråd. Någon som vet om 100 Hz TFT skärmar är på G? Då det har börjat släppas på vanliga LCD TV's så borde de väl kunna ordna detta snart?

Mvh