Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
Dricker aldrig drinkar förutom white russian, som jag inte vet hur man gör. Men gissar på rom och mjölk, eller om de är nån kahlua med i bilden också,.

Vodka, Kahlua och mjölk. Även kallad "Kaukasian", kanongod.

Permalänk
Medlem

White Russian.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

White Russian är god om den är gjord bra, men om den är lite för svag smakar den O'boy... och är den för stark är den inte god alls. Men lagom och det är en riktigt skön drink.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Rysk fruktbål är ju en höjdare.

Fyll en skål med vodka.
Skala en potatis, skär den på mitteln och lägg i vodkan.

Drick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Rysk fruktbål är ju en höjdare.

Fyll en skål med vodka.
Skala en potatis, skär den på mitteln och lägg i vodkan.

Drick.

dagens lol

kaprinja är de jag helst dricker mums

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
dagens lol

Ett av mina mer uttjatade skämt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Salmiakki Kossu e ju vakio Var i Finland bor du?

Åbo.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

HELT KLART, Caipirinha. Sjukt

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Mojito - Rom, sodavatten, sockerlag, lime och mynta.
(namnlös) - Whiskey (bourbon), ginger ale och lime.
Gin och tonic.
White Russian - Vodka, Kahlua och mjölk.

Permalänk
Proffsmoddare

om jag nu tvingas dricka någonting förutom Öl så blir det White Russian eller Jaeger/redbull

PS

Finsk Sommarsoppa funkar med (Koskenkorva serverad i en blommig djup tallrik)

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Drinkar är bara dyrt på krogen men ifall jag köper någon där blir det oftast klassikern Redbull Vodka.

Grogg är favoriten T&Q Vanilj Vodka och Cola.

Edit: Den där Mojiton såg riktigt nice ut. Åtminstone på bild. Får kolla ifall det finns nästa gång jag är ute på krogen. Hoppas på en bra då också

Annars kan man ju dricka en Pajala Sunrise, Ett stort glas hembränt och en halv falukorvsring nedstoppad i glaset.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

White russian, Tom collins är ett par favoriter när det gäller drinkar.
I övrigt så är det minttu, sambuca, rom och cola eller bara lite Koskenkorva Nordic Berries och några bitar is i ett glas

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar ihopklistrade*

Permalänk

En sex on the beach får ju annars varje man att bli styv i byxan.
Om man är på en klubb i stil med blue oyster bar då dvs.

Permalänk
Medlem

Det här är sååå sjukt gott, alla måste testa!

Ta ett highball-glas, fyll upp med is och 3-4 limeklyftor. Häll över ~8cl Captain Morgan Spiced Gold och fyll upp med Sprite. Pressa sedan ett par stänk lime över det hela. Mycket gott måste jag säga.

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

Captain Cola! Yum Yum!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Rysk fruktbål är ju en höjdare.

Fyll en skål med vodka.
Skala en potatis, skär den på mitteln och lägg i vodkan.

Drick.

Finsk sommarsoppa är ju annars inte helt fy skam; sprit i en blommig tallrik.

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

Mmm fler drinkar ser jag i den här tråden som måste testas. Hittade ett roligt recept häromdagen som jag gillade, dock inte en aning om vad den heter

Namnlös (sur jävel)

Sourz Apple (beroende på smak)
Tranbärsjuice (beroede på smak)
Is

Klart

En nybliven favorit är helt klart Country Lane och Mjölk också, väldigt mild och fin mjölkdrink som inte heller blir så dyr. Kan det bli bättre?

En riktig klassiker, som jag absolut inte rekomenderar, uppfanns av några polare förra vintern när tequlian tog slut men de ville fortsätta...

Dra en sträng kanel
Dra en 6'a Elkschnaps (billig tysk variant av jägermeister)
Bit i en kvarts lime

Såg ivf väldigt kul ut när dom körde den, gjorde det dock bara en runda av någon oförklarlig anledning >.>

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Nån som testat en Jungle Juice? Jag har hört att de är helt otroligt goda, men ingredienserna är för jävliga ^^ Det är typ 10 olika sorters sprit...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
En riktig klassiker, som jag absolut inte rekomenderar, uppfanns av några polare förra vintern när tequlian tog slut men de ville fortsätta...

Dra en sträng kanel
Dra en 6'a Elkschnaps (billig tysk variant av jägermeister)
Bit i en kvarts lime

Såg ivf väldigt kul ut när dom körde den, gjorde det dock bara en runda av någon oförklarlig anledning >.>

Kanel brukar man ju ha när man dricker golden tequila men då avslutar man med apelsin istället. Måste säga att jag föredrar den typen framför vanlig tequila.

För övrigt går det väldigt bra att köra salt och citron/lime/whatever till i stort sett all sprit, just eftersom tequilan alltid tar slut av någon underlig anledning. Passar perfekt när man bara har en massa slattar kvar i barskåpet, typ absolut kurant och annat jox.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ericus
Finsk sommarsoppa är ju annars inte helt fy skam; sprit i en blommig tallrik.

Grannarna i öst kan det här med drinkar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Grannarna i öst kan det här med drinkar!

Nej, jag skulle vilja påstå att vi kan det här med drickande

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Nej, jag skulle vilja påstå att vi kan det här med drickande

Det jag menar.
Drinkar är för kvinnfolk, riktiga karla karlar dricker ren sprit!
Ska man fina till det så skalar man som sagt en potatis och har i eller häller det i en blommig skål!

Permalänk

Efter att min adapter till min laptop exploderade blev jag riktigt sur så jag sitter nu och dricker drinkar baserade på lemon tonic, pressad citron och vodka.
Sura drinkar är mycket goda

Permalänk
Medlem

Kom på en till sjukt god som inte uppskattas av alla:

Ett highballglas fullt med is och frysta hallon, häll över Absolut Pears.

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ericus
Kom på en till sjukt god som inte uppskattas av alla:

Ett highballglas fullt med is och frysta hallon, häll över Absolut Pears.

Det lät riktigt gott faktiskt. Smakar det någon alkohol alls? Annars skulle man väl kunna blanda in sprite?

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nästan bara whisky som slinker ner i strupen här, har man lite mer pengar inhandlas lite dyrare sorter som dricks som de bör. Är det snålt så brukar jag köpa någon fulwhisky och köra med cola

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Ping Pong
Efter att min adapter till min laptop exploderade blev jag riktigt sur så jag sitter nu och dricker drinkar baserade på lemon tonic, pressad citron och vodka.
Sura drinkar är mycket goda

0,5 liter vodka
1-2 citroner
2-3 lime
1-2dl socker

Pressa i citron och lime i vodkan, blanda i sockret. Hacka sedan sönder kött/skal från 1 citron och 2 lime och pressa ner i flaskan (varför man hackar dem är för att bitarna ska ut sen ^^). Skaka om och lägg i frysen över natten. Nästa dag tar man ut flaskan och silar innehållet och sen har man en redigt surgod shot (ser lite lustig ut, men gillar man surt så blir man itne besviken)

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Det lät riktigt gott faktiskt. Smakar det någon alkohol alls? Annars skulle man väl kunna blanda in sprite?

Det smakar rätt mycket sprit, men med mycket is bedövas smaken lite och det smakar päron. Tycker man inte om spritsmaken så är det gott med sprite i också

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

jag glömde säga ''Chatue Dunk'det är en favo kommer från lasses garage.......

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB