Permalänk
Medlem

Sidonapparna & scrollen på Intellimouse 3.0

Köpte en 3.0a idag i hopp om att den skulle passa bättre i handen än min mx400. Den var ganska skön i formen men sidoknapparna och scrollen satt löst på något vis. Som om musen var riktigt sliten. När man tryckte ner scrollen åkte den ner några millimeter innan man kunde trycka ordentligt, och när man scrollade ekade det plast i hela rummet. Sidoknapparna satt löst, och bakåtknappen gick inte att trycka på med "innertummen" för att klicket satt för långt in. Ska 3.0an vara såhär? Tycker alla snackar så väl om den, så man förväntar sig ju lite mer.

Permalänk
Medlem

Hehe, ja, den är väldigt "rapplig" men den är bra i spel

Permalänk
Medlem

Okej, men hur kan så många gilla den då? Vad säger ni andra som har musen?

Permalänk
Medlem

Har exakt likadant.. Det skriker absolut inte kvalite om den men den är grymt skön <3 jämför med copperhead.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

det jobbigt höga ljudet från scrollen försvinner efter ett tag.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Vila i frid

Är det alltså ett produktionsfel? En polare köpte nyligen en likadan och jag och han märkte av det direkt.

(Hehe, har själv copperhead och avgudar den AntooNzor, men du kanske borde testa mx518 eller g5 med betydligt högre kvalité?)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är nog nån sorts produktionsfel för det är precis samma sak med brorsans mus.

Alla snackar om den eftersom den fortfarande är en jäkligt bra mus. Sitter ju grymt skönt i handen och sen kostar den väldigt lite också.

Permalänk

Sidoknapparna är sladdriga på alla... det är så på den modellen.
Kolla testet här på sweclockers så nämner dom det där också.

Permalänk

Sladdriga sidoknappar ja, men det ska gå att trycka in dem utan problem.

Jag har två stycken nya, köpte när Microsoft körde kampanj med 250kr tillbaka.
Scrollen lät något ohyggligt på den första (fick dem en åt gången), men det har blivit en del bättre med tiden. Den andra hade ett klart mindre högljutt scrollhjul, visst hörs det med men inte alls lika illa.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

vad är skillnaden på Habu och 3.0?