Problem med säljare på Sweclockers marknad

Permalänk

Problem med säljare på Sweclockers marknad

Följande har hänt hittills:

Majed satte ut en annons för att sälja en SE K800i för 1000kr. Den sades vara lite sliten med i övrigt ok skick. Jag kontaktade Majed och vi kom överrens om 933kr inkl brevfrakt. Jag frågade om telefonen var i det skick han beskrev och inte hade några dolda fel och han bekräftade att den var fullt fungerande.

När jag får telefonen så har Majed bara lagt telefonen i ett kuvert som visserligen hade en insida av bubbelplast men där det inte var någon luft kvar i bubblorna. Även om det hade varit det så är detta en fullt otillräcklig inpackning för att uppfylla åtminstone postens krav.

Det visar sig att telefonen är stendöd och har fått synbara skador. Dessa skador kan iofs ha funnits där innan men Majed påstår att så inte ska vara fallet.

Jag kontaktar Majed och han påstår att han inte tar något ansvar för postens hantering. Jag skriver tillbaka att telefonen inte var tillräckligt väl packeterad men Majed väljer nu att sluta svara vilket inte direkt talar för han.

Jag har erbjudit Majed att betala tillbaka 500kr och så kan jag sälja telefonen som defekt på tradera och kanske få tillbaka 2-300. Detta tycker jag låter som en fair deal. Verkar inte som Majed tycker det.

Jag undrar helt enkelt vem ni anser har rätt eller fel. Nämnas ska även att Majed hade skrivit i sin säljannons att han inte tog ansvar för postens hantering. Detta tycker ju dock jag förutsätter att man packeterar varan väl.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det låter som du åkt på en blåsning, telefonen var antagligen redan död före postens misshandel. Varför skulle han annars skriva att han inte tar ansvar för postens behandling av paketet? Ligger helt klart en hund begraven.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Japp, en solklar blåsning.

Permalänk
Medlem

JO jag tycker det också, är nåt i fungerande skick enligt nån så ska man väl fan åtminstone skicka det eller packa innan så det kommer fram utan skador, köparen ska väl ändå betala för frakten liksom ?

Permalänk

Jag har mailat länken till majed och bett han ge sin syn på saken. Han loggar fortfarande in här. Nämnas ska väl även att han hade ett positivt omdöme på rec.elmor.se och skickade bilder på telefonen fungerande.

Finns det inga åtgärder som Sweclockers kan ta mot användare som missköter sig på marknanden? På andra forum blir användarna normalt avstängda om de lurar i köp/sälj-avdelningar.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirty Harry
Jag har mailat länken till majed och bett han ge sin syn på saken. Han loggar fortfarande in här. Nämnas ska väl även att han hade ett positivt omdöme på rec.elmor.se och skickade bilder på telefonen fungerande.

Finns det inga åtgärder som Sweclockers kan ta mot användare som missköter sig på marknanden? På andra forum blir användarna normalt avstängda om de lurar i köp/sälj-avdelningar.

Självklart stänger vi av användare som sysslar med bedrägeri, men då måste vi ha ordentliga bevis och helst av allt en polisanmälan att gå på.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Vad för typ av bevis skulle anses tillräckliga? Mailkonversationer? Vet inte om jag är beredd att gå så långt som att polisanmäla. Men jag stör mig på att Majed vägrar svara. Han svarade på mitt mail igår om att jag bad honom kommentera här. Han skrev bara "Det ska jag göra". Sen inget mer. Du kan väl åtminstone argumentera för din sak? Eller är du medveten om att du gjort fel och tänker inte betala en krona. Förmodligen är det väl så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirty Harry
Vad för typ av bevis skulle anses tillräckliga? Mailkonversationer? Vet inte om jag är beredd att gå så långt som att polisanmäla. Men jag stör mig på att Majed vägrar svara. Han svarade på mitt mail igår om att jag bad honom kommentera här. Han skrev bara "Det ska jag göra". Sen inget mer. Du kan väl åtminstone argumentera för din sak? Eller är du medveten om att du gjort fel och tänker inte betala en krona. Förmodligen är det väl så.

I vilket län bor han? Kan besöka honom frivilligt och prata med honom om det är skåne.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirty Harry
Nämnas ska väl även att han hade ett positivt omdöme på rec.elmor.se och skickade bilder på telefonen fungerande.

Finns det inga åtgärder som Sweclockers kan ta mot användare som missköter sig på marknanden? På andra forum blir användarna normalt avstängda om de lurar i köp/sälj-avdelningar.

Jag vill bara göra ett snabbt kommentar ang rec.elmor.se. Den dära recensiondatabasen är inte särskilt grundliga eller seriösa. Man kan tex lägga massa fakebud osv och sedan dra sig ur affären utan att det nämns i databasen.

Ang det andra: kan be någon av våra forumledare eller Edin o titta på denna tråd för nått uttalande.
Fast med en polisanmälan kan vi ju dela ut all information som polisen kräver :).

Om du har några konkreta förslag eller feedback är du välkommen att lämna dessa i vårt feedback forumdel:
http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...
(länken hittar man annars längst ner på sidan)

Permalänk
Geeks
Grundare

Hej,

Vi hjälper till att knipa bedragare i marknaden men då behöver vi se att det verkligen rör sig om ett bedrägeri, och att man är beredd att göra en polisanmälan då vi lämnar ut de uppgifer som behövs för att säkra bevis mot bedragaren. I många tidigare fall har det löst sig när man varnat om en polisanmälan, men om du mailar mig bedragarens e-postadress till edin@sweclockers.com kan även jag förklara allvaret och så kan han också få en chans att förklara sig. Ofta finns en förklaring.

Mvh,
Edin

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Nu kommer det efterlängtade svaret (förlåt för förseningen, vart bortrest till skövde under några dagar inte haft tillgång till dator). Till saken, denna typ av argumentationer gör jag inte gärna, speciellt när personer som inte är inblandade blänger kommentarer o kallar en "bedragaren" helt omotiverat när de inte är helt insatta.
Det jag vill komma fram till är iaf att jag är 100% säker på att det var en 100% fungerade telefon jag skickade iväg, jag skickade t.om bilder osv på den till trådskaparen, när den va igång osv för o bevisa att den va funktionell.
Vill man vara på den säkra sidan som konsument när man handlar via nätet så är det faktiskt värt o punga ut 50kr extra för bättre emballage och rek(vilket inte är gratis) jag fick 30kr för frakt vilket knappt räckte för frakt +vaddkuvert man väljer själv. Folk i denna tråden pratar som om att elektronikskador under frakt är lika osannolikt som att grisar skulle flyga :S, det är en risk man tar men inte en som jag ville ta, därav nämnde jag detta i annonsen (pga tidigare erfarenheter).
Jag tvingade inte trådskaparen till affären, han visste om förutsättningarna innan vi gick in i det, jag gjorde min del (skickade en fullt fungerande k800i tillbehörslöst som överenskommet), det kanske inte gick som tänkt men sånt är livet ibland, det suger jag vet.
Detta är hela saken ur min synvinkel
Thats my 2cents
P.S. mailat min email till dig Edin.

MVH

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majed
Nu kommer det efterlängtade svaret (förlåt för förseningen, vart bortrest till skövde under några dagar inte haft tillgång till dator). Till saken, denna typ av argumentationer gör jag inte gärna, speciellt när personer som inte är inblandade blänger kommentarer o kallar en "bedragaren" helt omotiverat när de inte är helt insatta.
Det jag vill komma fram till är iaf att jag är 100% säker på att det var en 100% fungerade telefon jag skickade iväg, jag skickade t.om bilder osv på den till trådskaparen, när den va igång osv för o bevisa att den va funktionell.
Vill man vara på den säkra sidan som konsument när man handlar via nätet så är det faktiskt värt o punga ut 50kr extra för bättre emballage och rek(vilket inte är gratis) jag fick 30kr för frakt vilket knappt räckte för frakt +vaddkuvert man väljer själv. Folk i denna tråden pratar som om att elektronikskador under frakt är lika osannolikt som att grisar skulle flyga :S, det är en risk man tar men inte en som jag ville ta, därav nämnde jag detta i annonsen (pga tidigare erfarenheter).
Jag tvingade inte trådskaparen till affären, han visste om förutsättningarna innan vi gick in i det, jag gjorde min del (skickade en fullt fungerande k800i tillbehörslöst som överenskommet), det kanske inte gick som tänkt men sånt är livet ibland, det suger jag vet.
Detta är hela saken ur min synvinkel
Thats my 2cents
P.S. mailat min email till dig Edin.

MVH

Du skulle väl kunna vadderat grejerna lite, det kostar ju inget att vira runt lite plast eller papper...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majed
Nu kommer det efterlängtade svaret (förlåt för förseningen, vart bortrest till skövde under några dagar inte haft tillgång till dator). Till saken, denna typ av argumentationer gör jag inte gärna, speciellt när personer som inte är inblandade blänger kommentarer o kallar en "bedragaren" helt omotiverat när de inte är helt insatta.
Det jag vill komma fram till är iaf att jag är 100% säker på att det var en 100% fungerade telefon jag skickade iväg, jag skickade t.om bilder osv på den till trådskaparen, när den va igång osv för o bevisa att den va funktionell.
Vill man vara på den säkra sidan som konsument när man handlar via nätet så är det faktiskt värt o punga ut 50kr extra för bättre emballage och rek(vilket inte är gratis) jag fick 30kr för frakt vilket knappt räckte för frakt +vaddkuvert man väljer själv. Folk i denna tråden pratar som om att elektronikskador under frakt är lika osannolikt som att grisar skulle flyga :S, det är en risk man tar men inte en som jag ville ta, därav nämnde jag detta i annonsen (pga tidigare erfarenheter).
Jag tvingade inte trådskaparen till affären, han visste om förutsättningarna innan vi gick in i det, jag gjorde min del (skickade en fullt fungerande k800i tillbehörslöst som överenskommet), det kanske inte gick som tänkt men sånt är livet ibland, det suger jag vet.
Detta är hela saken ur min synvinkel
Thats my 2cents
P.S. mailat min email till dig Edin.

MVH

Jag förstår inte hur man kan vara så snål, nu när det dessutom handlar om en vara för nästan 1000kr. Jag skulle självklart bjuda på ett väl tilltaget kuvert om jag var säljare.

Permalänk
Medlem

Jag hade i alla fall stoppat i gammalt tidningspapper...
Eller som jag brukar, liten låda, 1 lager packning, vara, 1 lager packning till. Rätt storlek för att klassas som brev.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majed
Nu kommer det efterlängtade svaret (förlåt för förseningen, vart bortrest till skövde under några dagar inte haft tillgång till dator). Till saken, denna typ av argumentationer gör jag inte gärna, speciellt när personer som inte är inblandade blänger kommentarer o kallar en "bedragaren" helt omotiverat när de inte är helt insatta.
Det jag vill komma fram till är iaf att jag är 100% säker på att det var en 100% fungerade telefon jag skickade iväg, jag skickade t.om bilder osv på den till trådskaparen, när den va igång osv för o bevisa att den va funktionell.
Vill man vara på den säkra sidan som konsument när man handlar via nätet så är det faktiskt värt o punga ut 50kr extra för bättre emballage och rek(vilket inte är gratis) jag fick 30kr för frakt vilket knappt räckte för frakt +vaddkuvert man väljer själv. Folk i denna tråden pratar som om att elektronikskador under frakt är lika osannolikt som att grisar skulle flyga :S, det är en risk man tar men inte en som jag ville ta, därav nämnde jag detta i annonsen (pga tidigare erfarenheter).
Jag tvingade inte trådskaparen till affären, han visste om förutsättningarna innan vi gick in i det, jag gjorde min del (skickade en fullt fungerande k800i tillbehörslöst som överenskommet), det kanske inte gick som tänkt men sånt är livet ibland, det suger jag vet.
Detta är hela saken ur min synvinkel
Thats my 2cents
P.S. mailat min email till dig Edin.

MVH

Du hade satt på tre frimärken vilket innebär 16.50kr, sist jag kollade kostade inte några varv hushållspapper 14kr. Var det en kostnadsfråga att få emballage kunde du ju varnat om det innan. Jag förutsatte att man skulle packetera varan väl.

Du kan alltså inte tänka dig att betala tillbaka någonting? Ibland undrar jag hur folk klarar att rättfärdiga sina handlingar.

*Edit: Bifogar bild på kuvertet. Telefonen kom alltså så som det ser ut på bilden.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte förstå hur man som köpare kan tänka sig att köpa en vara utan kollinummer.

Hade ni snackat någonting om hur det skulle förpackas? Som köpare bör man ju förutsätta att säljaren packeterar varan som så bör göras. Vad är det för synliga skador som mobilen har fått? Det kan ju avgöras ganska enkelt ifall det är ifrån postens hantering eller inte.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Jag kan inte förstå hur man som köpare kan tänka sig att köpa en vara utan kollinummer.

Hade ni snackat någonting om hur det skulle förpackas? Som köpare bör man ju förutsätta att säljaren packeterar varan som så bör göras. Vad är det för synliga skador som mobilen har fått? Det kan ju avgöras ganska enkelt ifall det är ifrån postens hantering eller inte.

Posten kan göra i princip vad dem vill med brevet, det är inte tillräckligt skyddat så det är kört Och vanliga brev är inte försäkrade såvitt jag vet, inte för några större summor som skulle täcka en telefon i alla fall.

Då väljer man antingen Rek. eller postpaket.

Att skicka något SÅ, ja, skamligt.... Att sen skylla på köparen, idioti och personen som skyller det på köparen är.... ja ni kan gissa.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Jag kan inte förstå hur man som köpare kan tänka sig att köpa en vara utan kollinummer.

Hade ni snackat någonting om hur det skulle förpackas? Som köpare bör man ju förutsätta att säljaren packeterar varan som så bör göras. Vad är det för synliga skador som mobilen har fått? Det kan ju avgöras ganska enkelt ifall det är ifrån postens hantering eller inte.

Bara för att ett paket är rekommenderat innbär ju inte per automatik är det skulle vara bättre packat. Posten hade ju ändå inte betalat någon försäkring på det här paketet när det var packeterat så här. Han skulle lika gärna kunnat skicka det här brevet.

Jag vet inte vad du tycker men på en vara som kostar 900kr så är jag beredd att spara nästan 100kr på att skicka som brev istället för postpaket. Den enda risken jag som köpare ska behöva ta är att posten slarvar bort det på vägen.

Vi hade inte pratat något om förpackning och det tycker jag inte heller ska behövas, sådant ska vara självklart.

Angående skadorna så kan jag inte avgöra om de var där innan men var de det så har majed en något konstig uppfattningen vad gäller termen "nästan nyskick".
De borde dock nästan ha varit där eftersom annars borde det ha legat lösa plastbitar i kuvertet vilket det inte gjorde. Det är alltså inte säkert att den fått några synliga skador under transport. Men startar gör det ju i varje fall inte.

Permalänk
Medlem

Oavsett kostnad hade jag aldrig skickat något så i alla fall. Lite bubbelplast får man gratis/för en femma, i valri butik.
Här får man i alla fall gratis lådor, packmaterial, etc etc utan att de klagar.

Här är förresten vad ni kan vänta er ifrån posten:

6 Ansvar
I Postens Allmänna Kundvillkor för Näringsidkare och andra
organisationer (PAKN) finns gällande ansvarsvillkor.
Vid förlust, minskning, skada eller försening av brev återbetalas
högst erlagt porto för brevet. Med försening avses brev
som delas ut eller aviseras mottagaren väsentligt senare än
den dag utdelning eller avisering normalt skulle ha skett.
Kunden har vid fel, brist eller dröjsmål vid utförandet av
tjänsten inte rätt till någon annan ersättning än den som
anges i föregående stycke.
Försändelsen får inte ha något ekonomiskt värdefullt innehåll.

Läs sista raden

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Oavsett kostnad hade jag aldrig skickat något så i alla fall. Lite bubbelplast får man gratis/för en femma, i valri butik.
Här får man i alla fall gratis lådor, packmaterial, etc etc utan att de klagar.

Här är förresten vad ni kan vänta er ifrån posten:

6 Ansvar
I Postens Allmänna Kundvillkor för Näringsidkare och andra
organisationer (PAKN) finns gällande ansvarsvillkor.
Vid förlust, minskning, skada eller försening av brev återbetalas
högst erlagt porto för brevet. Med försening avses brev
som delas ut eller aviseras mottagaren väsentligt senare än
den dag utdelning eller avisering normalt skulle ha skett.
Kunden har vid fel, brist eller dröjsmål vid utförandet av
tjänsten inte rätt till någon annan ersättning än den som
anges i föregående stycke.
Försändelsen får inte ha något ekonomiskt värdefullt innehåll.

Läs sista raden

Jo jag är fullt medveten om postens policy och de vill alltid avsäga sig ansvar. Det är ju inte frågan här dock. Jag har skickat hundratals grejjer under åren som brev och det har aldrig varit några problem så länge man packar väl.

Jag begär ju inte ens alla pengar tillbaka. Jag kan medge eget ansvar, jag kunde ha begärt postpaket och bättre packetering. Jag skulle kunna nöja mig med 300kr tillbaka. Om Majed har någon känsla för rätt och fel skulle han betala tillbaka det.

Permalänk
Medlem

Jag har iofs en försäljning på Tradera där jag påpekar att jag inte tar ansvar för postens hantering om det skickas som brev så vill man vara säker på att det kommer fram så ska man begära Rek som kostar 50:- mer enligt postens prislista.

Men då ligger varan i en plastbehållare som skyddar den mot stötar + att det sen är i en bubbelplastkuvert som du visade så en plastbehållare skulle telefonen definitivt legat i för att minimera risken för stötskador som det nu verkar ha blivit i o m att den inte fungerar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirty Harry
Bara för att ett paket är rekommenderat innbär ju inte per automatik är det skulle vara bättre packat. Posten hade ju ändå inte betalat någon försäkring på det här paketet när det var packeterat så här. Han skulle lika gärna kunnat skicka det här brevet.

Jag vet inte vad du tycker men på en vara som kostar 900kr så är jag beredd att spara nästan 100kr på att skicka som brev istället för postpaket. Den enda risken jag som köpare ska behöva ta är att posten slarvar bort det på vägen.

Vi hade inte pratat något om förpackning och det tycker jag inte heller ska behövas, sådant ska vara självklart.

Angående skadorna så kan jag inte avgöra om de var där innan men var de det så har majed en något konstig uppfattningen vad gäller termen "nästan nyskick".
De borde dock nästan ha varit där eftersom annars borde det ha legat lösa plastbitar i kuvertet vilket det inte gjorde. Det är alltså inte säkert att den fått några synliga skador under transport. Men startar gör det ju i varje fall inte.

Njä men är det skickat rekomenderat så Är det ju ännu mer säljarens ansvar att det ska packas rätt. Det tycker jag ju dock att det är ändå men. Sen skulle inte heller mobilen gå sönder så lätt heller. Och jag har aldrig varit med om att en mobil gått sönder helt av vare sig att man kastat den i asfalten eller i väggar. Den har alltid gjort nåt liv av sig. Typ blinkat till eller att den inte hittar simkort. och sådana kraftiga smällar borde det inte bli hos posten.

Tycker att du själv visar mycket goodwill som majed inte verkar göra. Men men inte jag som avgör. Själv tror jag inte at telefonen pajjat vid transport.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Uppdatering:

Anledningen till att telefonen var helt död var att erom:et var korrupt och den tog inte emot laddning. Kunde nu idag testa med ett annat batteri, då blinkade det vid den infraröda porten. Jag kände direkt igen det här problemet och det är alltså erom:et som blivit korrupt.

Genom att hålla in 2 och 5 på telefonen kunde jag flasha om erom:et med wotanserver. Efter det så startade telefonen upp.

Det första jag märker är att joysticken knappt fungerar, man måste trycka rejält för att den ska reagera. Hur var det med dolda fel Majed?

Vad som förvånade mig mest var att alla Majeds SMS, bilder och kontaker var kvar på telefonen. En normal person gör ju en fabriksåterställning innan man säljer en telefon. Jag är därför nu övertygad att Majed skickade en redan död telefon. Det här felet med erom är väldigt vanligt på k800i. De bara dör helt plötsligt. Jag tror Majed tänkte så här: Lika bra att sälja den här telefonen nu och skriva att jag inte tar ansvar för postens hantering och sen låtsas som ingenting.

Jag blir förbannad rent ut sagt när man försöker luras på det sättet och jag överväger starkt en polisanmälan. Du får gärna försöka förklara varför du inte rensade telefonen innan du skickade den Majed?

Majed verkar inte f.ö inte ens vara ägaren till telefonen utan det finns många skickade SMS till Majed så jag antar att han sålde den åt en kompis.

Skulle vara kul att höra dina kommentarer till det här. Jag kanske skulle ringa till din mamma i kontaktboken och berätta vad hennes son håller på med.

Permalänk
Medlem

Haha, skrattar åt detta. Inte åt din olycka, men att det blir tydligare och tydligare vad säljaren har försökt med. Anmäl skiten ut honom bara, man lämnar inte telefonen icke nollställd om man är normal, eller...... om man KAN nollställa och fallet verkar vara så att den är trasig sen innan skick.

Min teori, Majeds kompis säger "eyy du. kompis, min telefon är död mannen. Kan du fixa?" Majed säger: "Ja fan mannen, jag ska försöka, jag är grym" *tiden går* "Fan alltså, jag kunde inte"
Kompisen säger "Amen vafan, ta skiiiiten bara"

Majed, elak och girig som han verkar (detta är en åsikt som jag bildat mig och jag har rätten att tycka så med hänvisning till grundlagarna) tänker:
*Om jag skulle lura någon, jag kan ju säga den funkar, har ju fan min kompis bilder han skicka för några månader sen, men skiten igång. Jag skyller på posten bara*

Tiden går, Dirty Harry köper telefonen, och Majeds plan går i lås, tråden skapas, Majed, rädd som han är bryter kontakten i tron om att det hela ska blåsa över. Men nuuuuu tar historien en intressant vändning, DH har fått igång telefonen, med all information intakt och kan därför upptäcka att Majed skickat SMS till... Majed? Hmmm...

Hur historien slutar, det vet vi inte än, men förhoppningsvis åker Majed dit så det smäller om det nu när han kan hittas, anmälas etc etc. tack vare massa fina nummer.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Det här ska bli intressant.
Om nu inte Majed kommer med en förklaring ala nobeluppsats så är jag helt på din sida Dirty Harry. Snygg forskning och tekniskt kunnande förresten. Va roligt att det fortfarande finns folk som inte bara knyter handen i fickan

Lycka till!

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiiKe
Det här ska bli intressant.
Om nu inte Majed kommer med en förklaring ala nobeluppsats så är jag helt på din sida Dirty Harry. Snygg forskning och tekniskt kunnande förresten. Va roligt att det fortfarande finns folk som inte bara knyter handen i fickan

Lycka till!

Enda möjliga är att posten, har sett brevet, lite småtrasigt, de packar om det, men får för sig att förstöra telefonen med smuts, saft och liknande.
En teknisk kunnig person bestämmer sig för att felflasha mobilen i fikarummet. Sen skickas det vidare.

Därför kan ju både säljare och köpare vara lika mycket offer för orätt behandling

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Men LOL, assa seriost, 30kr for frakt samt embellage, nej koparen far skylla sig sjalv tycker jag om man ar sa snal!

PS! Formaterat precis, har ej sv bokstaver.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är solklart att säljaren försökt bli av med sin döda mobil. Tyvärr sålde han denna gång till fel person och hans plan gick i baklås. Detta är faktist ett ganska känt fenomen, folk köper döda mobiler billigt på Tradera och hittar en bild på en mobil av samma märke och säger det är deras. Sen säljer dom det och skriver "Tar inte ansvar för postens hantering" etc och skickar den döda mobilen för säkert femdubbla dom köpt den för. Mobilen kommer fram död och dom skyller på posten.

Där brukar dom flesta bara grina och ta det som en man(Försöka glömma det som hänt, för om du inte kommer ihåg det så har det aldrig hänt). Dock tog detta denna gång en intressant vändning då personen som fått mobilen var kunnig nog att fixa till detta. Ska bli intressant och se om Mejda skriver mer i tråden eller om han försvinner spårlöst.

Kan ju faktist vara så att han talar sanning men jag tvivlar på det och speciellt eftersom jag är medveten om att dessa skams är vanliga på Tradera/Blocket etc.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Jag är osäker på vad du menar egentligen? Avser du att jag skulle lagt pengar för en rekommenderad försändelse? Då kan jag förstå ditt inlägg. Annars var det fullt tillräckligt för en brevförsändelse. Som sagts tidigare i tråden 16kr för frimärken och några varv toapapper kostar knappast 15kr.

Men som övriga skrivit i tråden så har den här mobilen, trots den horribla packeteringen, faktiskt klarat postens hantering och var defekt redan från början.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Men LOL, assa seriost, 30kr for frakt samt embellage, nej koparen far skylla sig sjalv tycker jag om man ar sa snal!

PS! Formaterat precis, har ej sv bokstaver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirty Harry
Jag är osäker på vad du menar egentligen? Avser du att jag skulle lagt pengar för en rekommenderad försändelse? Då kan jag förstå ditt inlägg. Annars var det fullt tillräckligt för en brevförsändelse. Som sagts tidigare i tråden 16kr för frimärken och några varv toapapper kostar knappast 15kr.

Men som övriga skrivit i tråden så har den här mobilen, trots den horribla packeteringen, faktiskt klarat postens hantering och var defekt redan från början.

Många påståenden, men för lite objektivitet i posterna för att jag(inte alla) ska kunna ta din åsikt någorlunda seriöst. Med tanke på att du betala 30kr i frakt så fick du i alla fall vad du betala för.

Tar ingen ställning i detta fallet till varken säljaren eller köparen. För mycket som är osäkert, tänker inte bara lyssnar på ena parten som skriver några sorgsna meningar och förväntar sig stöd och sedan säga att den andra parten är den som gjort fel.