Permalänk

ljudproblem - asrock 4CoreDual-VSTA

tjenare,

Jo det är så att jag sålde min dator härom dagen till en polare.
så jag blåste om datan windows xp home installerade ljud och grafikdrivrutiner osv, och då fungerade allt klockrent, men sen när han hade kommit hem med datan och kopplat in den osv, så fungerade helt plötsligt bara högra högtalaren, så då prövade vi med ett externt ljudkort men ack fortfarande samma problem, så då blåste vi om den igen och installera om allt men det är fortfarande samma problem, han tog hem den med bil så jag har svårt att tänka mig att nått skulle gått sönder, har ochså kollat så rätt ljuddrivrutin använts när vi prövade externa ochså.

Så jag har ingen aning om vad som kan göras, alla ideer på vad som kan lösa detta är väldigt välkomna,

Mvh Martin

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det inte är ljud-hårdvaran som strular ? (stärkare, högtalare ect)

Permalänk
Medlem

Tryckt i kontakten ordentligt? Och kolla så det inte är en monopropp ni pluggat i... Blir ljud från en sida om du inte tryckt in det sista knäppet på en 3,5mm ljudplugg.

Permalänk

eeh, det verkar som om hans högtalare är blåsta..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″