Permalänk
Medlem

UltraStar

UltraStar!

Jag hittade precis ett riktigt bra program! (...eller snarare roligt)
Programmet heter UltraStar och är en emulator av Singstar, gjord för PC (som nu komit till en, enligt mig, stabil version).
Det går helt enkelt ut på att man ska träffa tonerna rätt när man sjunger
karaoke.
Låtar har jag inte hittat många, bara de som finns länkade nedan. Så om
någon har koll på hur man gör egna låtar, tipsa gärna.

...och hittar du fler låtar skulle jag bli glad om du postar det här.
Såg även att man kunde konvertera mellan
Singstar-dvd och UltraStar-filer. Länk
Så om någon har lust så...

Så visa polarna vad du går för på nyårsfesten!

Programmet: http://sourceforge.net/projects/ultrastar/

Låtar och Forum: http://doji.compower.pl/ultrastar/phpBB2P/portal.php

#EDIT Programmet är för PC...

Visa signatur

J4K06

Permalänk
Medlem

Hej.. ja ser att du fått igång 2 players på ultrastar? ja har inte ritkigt fattat hur de funkar? vore jävligt tacksam
På ultrastar hemsida står de så här
"You can play the 2-player mode without a second soundcard. But you need an adapter which separates the stereo channel into two mono channels so that each player can get a mono channel."
om nån vet vra man kan köpa en sån adapter vore ja jävligt tacksam..
Har SB-X FI ljudkort om de spelar någon roll. tacksamför svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StyveN
Hej.. ja ser att du fått igång 2 players på ultrastar? ja har inte ritkigt fattat hur de funkar? vore jävligt tacksam
På ultrastar hemsida står de så här
"You can play the 2-player mode without a second soundcard. But you need an adapter which separates the stereo channel into two mono channels so that each player can get a mono channel."
om nån vet vra man kan köpa en sån adapter vore ja jävligt tacksam..
Har SB-X FI ljudkort om de spelar någon roll. tacksamför svar

Måste ju vara trivialt att bygga själv om inte annat.

Allt som krävs är väl att det är en stereo-kontakt på ljudkortet, så exakt vilket ljudkort du har spelar nog ingen roll.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Måste ju vara trivialt att bygga själv om inte annat.

Allt som krävs är väl att det är en stereo-kontakt på ljudkortet, så exakt vilket ljudkort du har spelar nog ingen roll.

jo jag byggde en själv som funkade på hörlurarna men sen när ja kopplar i nmicen så blir de stereo ändå. förstår inte riktig varför em nså är det..

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan få ner lite låtar? Helst lite metal.

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem

Ni vet att han postade det första inlägget för ~ett år sedan?

Men jag vill också ha låtar ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Har ca 350 låtar..bla inflames metallica osv....kan skicka till er men vill gärna ha råd om hur ja ska få igång 2 players..

Permalänk
Medlem

Verkar intressant

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Oj, trodde inte att det var någon som skrev i denna tråd längre.
Ska försöka besvara så gott det går.

"Någon som vet vart man kan få ner lite låtar? Helst lite metal."

Om du har tid och lust så kan du hämta hem txt-filer och "sätta ihop" dina egna låtar.
På denna site finns en hel del txt-filer: http://www.ussongs.de.vu/

"Har ca 350 låtar..bla inflames metallica osv....kan skicka till er men vill gärna ha råd om hur ja ska få igång 2 players.."

För att kunna sjunga två finns det lite olika alternativ.
Antingen har du, som det tidigare har skrivits om i tråden, ett ljudkort med stereoingång och kopplar in två mikrofoner.
Det andra sättet är att skaffa ett till ljudkort (singstaradapter fungerar också) och kopplar in en till mikrofon på det sättet.

Visa signatur

J4K06

Permalänk
Medlem

någon som har ett ställe där man kan tanka hem låtarna..så man slipper knåpa ihop dem själv vill säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]

För att kunna sjunga två finns det lite olika alternativ.
Antingen har du, som det tidigare har skrivits om i tråden, ett ljudkort med stereoingång och kopplar in två mikrofoner.
Det andra sättet är att skaffa ett till ljudkort (singstaradapter fungerar också) och kopplar in en till mikrofon på det sättet. [/B]

som sagt så har ja ett Creative SoundBlaster-X FI ljudkort, ja har försökt bygga en stereo adapter men den funkade inte är de mitt ljudkort som inte har stereo ingång lr jag som inte kan bygga en adapter?

Sen undrar ja om man kan koppla in en ny mic till en "riktig" singstar adapter eftersom min vän har ett men den ena micen inte funkar

Till er som behöver fler låtar- sök på ultrastar songs på piratbay så finsn de en torrent där..

Permalänk
Medlem

Antagligen så stödjer inte din mic-ingång stereo, det brukar oftast vara line-in som stödjer detta.

När det gäller egna mikrofoner till singstar så brukar man få pula lite. Kontakten på singstarmikrofoner är lite mindre än vanliga 3,5mm-kontakter. Antingen så kan man fila ner kontakten så den blir lika stor.

Jag hittade i min bra-att-ha-låda en adapter för AC/DC-omvandlare som passade. Efter lite lödande blev det kanon!

Visa signatur

J4K06

Permalänk
Medlem

"'til then I walk alone"

Sjunger ni Megadeth?

Visa signatur

jonas the man

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J4K06
Antagligen så stödjer inte din mic-ingång stereo, det brukar oftast vara line-in som stödjer detta.

Hur ser line-in ingången ut då? är de den som är en röd o en vit lr?
men borde mic ingången stödja stereo? Sound Blaster X-Fi är ju ändå ett ganska bra ljudkort lr?

Permalänk
Medlem

Vad är det för program som behövs för att convertera singstar-filer till UltraStar? Vore tacksam för hjälp via länkar och dyl.

Permalänk
Medlem

Går det att konvertera UltraStar sånger och bränna in dom på en Dvd så dom funkar till Singstar?

Permalänk
Medlem

Har märkt att många låtar till UltraStar är lite felaktiga, dvs "linan" följer inte sången utan mer musikn.

T.ex. ofta måste man dra ut på tonen långt efter att den riktiga sången slutat för att få full pott.

Men det är väl upp till den som gjort låten kanske.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok

Men går det att använda UltraStar-låtar till sitt PlayStation?

Permalänk
Medlem

dum fråga... varför skulle det?
finns ingen logik i det...

nåväl, för oss nixarefinns UltraStar-NG http://ultrastar-ng.sourceforge.net/

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

För att kunna sjunga två finns det lite olika alternativ.
Antingen har du, som det tidigare har skrivits om i tråden, ett ljudkort med stereoingång och kopplar in två mikrofoner.
Det andra sättet är att skaffa ett till ljudkort (singstaradapter fungerar också) och kopplar in en till mikrofon på det sättet. [/B]

Hur ska man göra med Singstaradaptern?
Jag lyckas bara få EN mikrofon att fungera hur jag än gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andorz
Hur ska man göra med Singstaradaptern?
Jag lyckas bara få EN mikrofon att fungera hur jag än gör.

Använder du ultrastar deluxe (den nyaste och bästa versionen av ultrastar...) http://sourceforge.net/projects/ultrastardx/ ?

Då är det bara att gå in i record-menyn. Välja ditt ljudkort och att vänster kanal är spelare 1 och höger kanal spelare 2.

Lycka till!

Visa signatur

J4K06

Permalänk
Medlem

Funkade med Ultrastar Deluxe! Härligt!
Vanliga Ultrastar hade en tendens att hänga sig rätt ofta.
Tack J4K06!

Permalänk
Medlem

Kan man inte använda en sån där grenkontakt som finns att köpa och sätta den i ljudkortet och sen ha en mic i varje "gren"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thella
Kan man inte använda en sån där grenkontakt som finns att köpa och sätta den i ljudkortet och sen ha en mic i varje "gren"?

Sorry, då jobbar micarna på samma ingång och det blir inte så bra..
Men ett tips som jag följde var att köpa singstarmicar till ps2 på blocket för någon hundring och köra med dom. Då blir det mer "äkta" ^^
Dessutom fungerar det skitbra och man slipper tänka på micproblemet.
USB kontakt på dem

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Sorry, då jobbar micarna på samma ingång och det blir inte så bra..
Men ett tips som jag följde var att köpa singstarmicar till ps2 på blocket för någon hundring och köra med dom. Då blir det mer "äkta" ^^
Dessutom fungerar det skitbra och man slipper tänka på micproblemet.
USB kontakt på dem

Ja, det låter som en bra idé! Men var fick du tag på en person som bara säljer micarna? Efter mkt letande har jag inte hittat någon. Har du några tips? Får gärna vara i Uppsala-trakten....

Permalänk
Medlem

Jag får inte något ljud ut ur högtalarna från micarna, har singstarmicarna och singstar adaptern, funkar och spela in ljud osv, men det hörs inget när man sjunger.

Tacksam gör snabbt svar

Visa signatur

Lev dagen som om den vore din sista ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StyveN
jo jag byggde en själv som funkade på hörlurarna men sen när ja kopplar i nmicen så blir de stereo ändå. förstår inte riktig varför em nså är det..

Kan du eller någon annan fixa en liten skiss eller förklaring på hur man bygger detta?

Permalänk
Medlem

ljud/textfil

Tjenare. det jag har problem med är att själva markeringen på texten i låten inte stämmer med själva ljudfilen. så poängen å texten blir heltokig då jag försöker att spela vilken låt som helst. nån som har liknande problem å kanske löst det?

Visa signatur

Pikeman

Permalänk
Medlem

Re: ljud/textfil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikeman
Tjenare. det jag har problem med är att själva markeringen på texten i låten inte stämmer med själva ljudfilen. så poängen å texten blir heltokig då jag försöker att spela vilken låt som helst. nån som har liknande problem å kanske löst det?

Då har du fel mp3 fil till texten. Kolla att mp3 är lika lång som det anges i txt filen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokarinfbg

Kan du eller någon annan fixa en liten skiss eller förklaring på hur man bygger detta?

Det finns på ex Clas Ohlson, Jula eller kanske biltema...

Förgrening (för 3,5 mm stereouttag och proppar):
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=13220707

Microfon:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=14824443

Adapter till microfonen (3,5 mm stereo till 6,3 mm stereo):
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=13232197

Permalänk
Medlem

Re: Re: ljud/textfil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atomico
Då har du fel mp3 fil till texten. Kolla att mp3 är lika lång som det anges i txt filen.

Det finns på ex Clas Ohlson, Jula eller kanske biltema...

Förgrening (för 3,5 mm stereouttag och proppar):
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=13220707

Microfon:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=14824443

Adapter till microfonen (3,5 mm stereo till 6,3 mm stereo):
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=13232197

Men det där gäller väl bara om man har stereoingång på mic-ingången på ljudkortet, vilket nästan inga har?! Har nämligen själv testat det där, men tyvärr får jag nog lägga ner det eftersom det bara är monoingång på både audigy2-kortet och xfi-kortet som jag har