Permalänk

datan startar men icke skärmen?

Tja har bytt moderkort till ett: P4M80-M4, och allt funkar fint, förutom att skärmen icke startar.. hdds verker köra igång och allt. kopplat skärmen till det intärna grafikkortet på moderkortet. men skärmen är bara svart.. där "pc speaker" skall vara inkopplat har jag satt hdd led då jag inte har pc speaker.

och under start blinkar den en gång.. vilket enligt manualen indikerar på: "No error found during post".

Nån som har nån idée? :S

har testat koppla in agp port i agp slotten för att köra via den, men samma problem.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Det är svårt att säga med så lite information, men testa med en annan skärm om du har möjlighet och dubbelkolla att alla kablar sitter rätt. Det är lätt att missa någon kabel när man byter moderkort.

Permalänk

skärmen har fungerat med denna dator jag använder nu. så den är det nog inget fel på. sladdar så hag jag kopplat in. ström till moderkort (P4 och atx 20) satt i processor och minnen, samt satt på cpu kyl med fläkt och kopplat in de i ström, satt in chassie fläk till ström, kopplati hdds och cd i ide. givit hdd och cd ström och till sist satt dig på av kablarna och lapor... nått jag glömt ? ^^

Fattar inte varför det inte funkar. den säger ju själv att det bootar utan problem.... synd bara att skärmen inte går igång :: P

EDIT: Den reaggerar samma om jag kör utan minne och utan hdd.. på hemsidan säger de att den ska börja pipa många pip om minnet är problemet och min lampa blinkar fortfarande bara en gång i början..

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

har du kopplat in den extra 4 pinnars strömkabeln till moderkortet? ska sitta en 20/24 pinnars kabel och en 4 pinnars kabel.

Permalänk
Medlem

Du kanske måste koppla in en extra kabel till grafikkortet?

Annars så kan du ju testa att plocka ur allting (alt. endast grafikkortet) och sedan koppla ihop allt igen?

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi
Du kanske måste koppla in en extra kabel till grafikkortet?

Annars så kan du ju testa att plocka ur allting (alt. endast grafikkortet) och sedan koppla ihop allt igen?

Han kopplade ju till det inbyggda grafikkortet utan att det funkade!

Clear Cmos och testa byta plats och köra med ett minne i taget.

Permalänk

har testat kopplt ur allt och stoppat i allt igen, p4 (4 kontakts strömmen) är i. och har testat köra minnena en i taget... börjar fundera om det inbyggda grafikkortet är paj, men i och med att mitt extärna (geforce 5200 fx agp) inte heller startar (och den ska ej behöva extra ström). så borde det vara nått annat. :S

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Kan ditt BIOS vara inställt på att det SKA använda ett externt grafikkort?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk

Mycket möjligt. men jag har som sagt testat.. har testat med ett geforce 5200 fx agp och ett radeon 9200 agp, även med ett matrox pci. men inget fungerar.. förstår mig inte på detta :S

Men hur fasiken ska jag få bios att gå på inbyggda utan att se nått? ^^

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080