Programvara för att återställa sabbad hd

Permalänk
Medlem

Programvara för att återställa sabbad hd

Nån som har ett tips på ett program som effektivt kan rädda min halvdöda hd. Vid en ominstalltion av moderkort, processor, minnen, ja typ allt så blev filsystemet kvaddat på den.. sedan har jag dessutom råkat formatera(quick format) en partition som inte skulle formateras.. Ja, jag vet hur otroligt efterblivet det låter men så e det... =/
Nåt program som skulle kunna rekommenderas .. En del viktiga filer på den där hd'n....

EDIT: Antar att jag först skulle behöva ett program som räddar den sabbade partiotionen. (har inte rört den sen den fomaterades. Sedan ett program som återställer filsystemet(om det går. om inte hd'n är sönder). Hörde om partition magic och skall testa det men det kan väl inte hitta raderade filer.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar EasyRecovery Pro.

Har räddat mig vid några tabbar tidigare, otroligt kraftfullt räddningsprogram. Jag hittade filer som jag raderat flera år tillbaks.

Visa signatur

| e6600@3GHz 1.25V Ninja Passive | P5W DH Deluxe | 8GB 6400 Dom CL4 | X1800XT vf900 | P180B | 8x3TB Raid5 + DAS 4x8TB Raid5 |

Permalänk
Medlem

GetDataBack fungerar bra

Permalänk
Medlem

Ahh, verkar fungera att hitta filerna med easy recfovery.. Har hittat 2000+ directories och 106000 filer iaf hittills.. Fast det verkar som man måste ha en hårddisk till att lägga över filerna till senare.
Nåt sätt att komma runt detta?. Jobbigt att köpa en 500 Gb's hårddisk som antagligen kommer stå outnyttjad sen.. =/..
Well, well... tack för svaren. Verkar ju som det går att fixa filerna iaf vilket ju var det absolut viktigaste.