Permalänk
Medlem

Ny TV 5000kr

Hej jag ska köpa ny TV och den ska ligga runt 5000kr.
Jag ska använda TVn mest för att titta på program som visas och ibland filmer som spelas upp från datorn. TVn kommer att stå på ca 6-10h varje dag (kan hända att en xbox 360 köps in en dag så det ska vara en tv man kan spela¨på också). Jag vet inte vilken upplösning som man ska ha eller kontrastförhållanden , ljustyrka m.m.

Här är några krav på TV:n
- Storlek 26-32tum
- Svart färg
- Ska inte vara segt att zappa mellan kanaler

Permalänk
Medlem

har ungefär samma fråga, skall vara em 32tum, färg sliver eller svart.
Vill att tv skall vara en HD och klara sig ett tag framöver så att man inte köper en tv och sedan så är den "gammal om ett år". Vad behöver man upplösning mm.
hoppas ni kan svara på min/våra frågor.
tack för att jag får låna ditt inlägg

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Tja, jag har en andersson Y76 HD från Netonnet.
Kostar runt 5000kr nu tror jag.

Seg som fan i allt som har med meny och kanalbyte att göra, så ni vet.
Annars ganska okey iaf, kontrast kunnde varit bättre

Permalänk
Inaktiv

Såg en hdtv 32tum på pccity för 5000kr, antingen var det hitachi eller hyundai minns inte ritkigt.

Hd ready var den iaf och bilden såg faktiskt rätt rba ut jämfört med lite dyrare samsung och lg,. ska själv köpa den snart.

Permalänk
Medlem

Tjenare,

Har själv köpt en Hyundai tv, som jag tror föregående talare tänker på.

Den analoga bilden kan diskuteras, men rent allmänt så brukar det vara rätt så dålig bild via analog mottagning på LCD-tv.

Tyvärr så har jag inte någon DVD-spelare eller vga-kabel ännu så jag kan köra datorn mot den. Men från det jag sett så tycker jag att svärtan imponerar rätt mycket eller så är det jag som har lite vajsing ögon.

det finns förövrigt en tråd på prisjakt: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=151299

... även en tråd om den här på swec!

Uppfattningen jag fått av de som kört dvd eller datorn mot den är att det ska vara mkt "bang for the buck". Det som är lite synd med tv:n är att den bara har en hdmi ingång och ingen digitalmottagare. Skall dock inte kräva för mycket då den är så pass billig.

Det som medföljer i paketet är ett bordstativ, väggfäste, manual och fjärr med batterier :). Ganska generöst ändå att väggfäste medföljer måste jag säga.

I vilket fall, gå och kika runt lite om du har möjligheten.

Mvh

Mashi

Permalänk
Medlem

verkar bra den på Pccity, men den går inte att beställa kan endast köpa i butiken.
Finns det någon annan tv? för ungefär 5000kr? om man skulle sträcka sig till 6000kr och ta en märkes tv tex denna

http://www.halens.se/ProductPage.aspx?mid=3151&pid=022280

eller finns det någon annan budget TV som håller klass för 5000kr?

Vad är det för skillnad på HD full och HD-Ready

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Kolla på Mediamarkt i Lund, de har en rätt så billig Sony 32" för ca 4-5k.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

jag bor i norrland, så är inte så sugen att åka ner till lund

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nixXz
jag bor i norrland, så är inte så sugen att åka ner till lund

Fast nu bor trådskaparen i Malmö...

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Okej, såg inte det. Några andra tips?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk

C R T

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

Begagnatmarknaden

Permalänk
Medlem

samsung har en 32" lcd finns för 4444kr skit bra bild med dubbla hdmi 3000:1 kontrast

Permalänk
Medlem

Mediamarkt har väldigt låga priser, så jag får nog åka dit till helgen och ta mig en titt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
samsung har en 32" lcd finns för 4444kr skit bra bild med dubbla hdmi 3000:1 kontrast

vart finns den då?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

det var väl på mediamarkts öppningserbjudande någonstans, lär inte finnas för det priset längre.

Visa signatur

| Errare humanum est |