Permalänk
Medlem

Kontaktlim el dyl. till fläktlocket?

Har en Acer Aspire 3003Lmi där jag rensat fläkten från damm men kom fram till att fläkten rör vid "fläktlocket" och därmed låter väldigt mycket.

Borde funka lägga ett tunt lager på locket för att höja upp det och hindra fläkten från att slå i. Kan man använda kontaktlim till det? Det är ju mycket brandfarligt, och en laptop blir som bekant ganska varm.

Garantin är ute så det är inget alternativ att lämna in den.

Permalänk
Medlem

Re: Kontaktlim el dyl. till fläktlocket?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattson
Har en Acer Aspire 3003Lmi där jag rensat fläkten från damm men kom fram till att fläkten rör vid "fläktlocket" och därmed låter väldigt mycket.

Borde funka lägga ett tunt lager på locket för att höja upp det och hindra fläkten från att slå i. Kan man använda kontaktlim till det? Det är ju mycket brandfarligt, och en laptop blir som bekant ganska varm.

Garantin är ute så det är inget alternativ att lämna in den.

I välsorterade databutiker som tex PC-City så finns det packningar i former av gummiringar, jag tror även du kan hitta dom i större järnaffärer som järnia och liknande. Du kan välja tjocklek på packningen som du sedan limmar till chassit med ett lim (el-lim) som inte är brandfarligt (finns i samma järnaffär), sedan limmar du fläktlocket på packningen. Om du valt en packning av rätt tjocklek så kommer nu inte fläkten nudda locket.

Mvh
Team_AMD