Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Tjena att dom räknar med att få in ett fett lass med K850 nu i vecka 41 då!
Får man fråga när du bokade din då?

Hehe 18 Juni

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoobo
Hehe 18 Juni

OJ! Starkt jobbat! Jag beställde min 3 september.

Hoppas nu att allt klaffar vad gäller leveranser och allt. För vid detta läge så har säkert telefonerna rullat av produktionsbandet.

Hoppas också att det inte är något väsande och knäppande ljud i musikspelaren som det har varit på vissa walkmanmodeller...näh det har dom löst vid detta laget

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Klämde och kände på en K850 idag. Vet inte riktigt var jag skall börja, men det finns i princip inte en enda millimeter av telefonen jag inte vill ha. Dock var mjukvaran lite buggig i det här exemplaret, får hoppas att de har löst allt inför release.

Funktionen att vicka telefonen åt olika håll gjorde mig grymt imponerad. Alla har väl spelat labyrintspelet när man skall ta en liten kula genom en bana utan att tappa den i ett hål. Spelet följer med telefonen.

Att linsskydded per automatik fälls ut när man skall ta ett foto och fälls in igen när man tryckt på klar är också en liten detalj man bara måste älska. För att inte tala om deras upphottade OS med tre knappar i nedkant av skärmen istället för två. Touchknapparna fungerade lite sisådär dock.

Fick inte klart för mig om Track-ID skulle ingå i K850, det återstår att se. Det var inlaggt i prototypen men man visste inte hur det blir i retail.

Har lite egentagna bilder jag kan slänga upp om intresse finns. Hann inte fota mycket eller bra, men något har jag.

Man har fångat lite av iPhone känslan i den med hjälp av att bilden justerar sig per automatik när man vickar telefonen för att t.ex. se på en bild i bredskärm.

Release skulle bli vecka 46. Telefonen kommer endast säljas i blått i norden. Den kommer i en grön färg någon annan stans i världen.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk

Ja tack! Släng in några bilder!

Låter spännande allting! Hoppas att du har gammal/fel info om releasen. Katshing hade fått besked av SE idag (tror jag) att releasen kommer vecka 41 preliminärt. Det stämmer dock tydligen att endast den blå kommer t Sverige. Tur det eftersom att jag från början ville ha en grön men kom på att den blå blir snyggare(funktionsknapparna för kameran t höger som lyser blått matchar ju det övrigt blåa)

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Ja tack! Släng in några bilder!

Bilder #1 Bilder #2 Bilder #3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Klämde och kände på en K850 idag. Vet inte riktigt var jag skall börja, men det finns i princip inte en enda millimeter av telefonen jag inte vill ha. Dock var mjukvaran lite buggig i det här exemplaret, får hoppas att de har löst allt inför release.

Funktionen att vicka telefonen åt olika håll gjorde mig grymt imponerad. Alla har väl spelat labyrintspelet när man skall ta en liten kula genom en bana utan att tappa den i ett hål. Spelet följer med telefonen.

Att linsskydded per automatik fälls ut när man skall ta ett foto och fälls in igen när man tryckt på klar är också en liten detalj man bara måste älska. För att inte tala om deras upphottade OS med tre knappar i nedkant av skärmen istället för två. Touchknapparna fungerade lite sisådär dock.

Fick inte klart för mig om Track-ID skulle ingå i K850, det återstår att se. Det var inlaggt i prototypen men man visste inte hur det blir i retail.

Har lite egentagna bilder jag kan slänga upp om intresse finns. Hann inte fota mycket eller bra, men något har jag.

Man har fångat lite av iPhone känslan i den med hjälp av att bilden justerar sig per automatik när man vickar telefonen för att t.ex. se på en bild i bredskärm.

Release skulle bli vecka 46. Telefonen kommer endast säljas i blått i norden. Den kommer i en grön färg någon annan stans i världen.

Den kommer slutet på denna vecka eller nästa vecka enligt säkra källor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twisted_cain
Den kommer slutet på denna vecka eller nästa vecka enligt säkra källor.

Enligt vilka säkra källor? Och till vilka återförsäljare? Jag är bara nyfiken.

Jag har bara hört från the phone house att den skall komma denna vecka. Andra, bl.a katshing, säger nästa vecka.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Jag har letat länge efter en ny telefon, och där är den.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Enligt vilka säkra källor? Och till vilka återförsäljare? Jag är bara nyfiken.

Jag har bara hört från the phone house att den skall komma denna vecka. Andra, bl.a katshing, säger nästa vecka.

phonehouse

Permalänk
Avstängd

nån som jar nå koll på pris eller kommer den att hamna på 7000:- som n95an

hamnar den på 4000:- så ska jag köpa en med

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Enligt katching.se

Prel lev.datum
2007-11-15

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Bossen, ser ju ut som om den kommer att ligga på 4k~ iaf om man kollar på Prisjakt! Lite för mkt för mig, men det är ju lätt marknadens stiligaste lur just nu.

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
phonehouse

Jo the phone house sa att dom skulle komma denna vecka. Det var svaret jag fick igår av dom. Men det var bara preliminärt. Synd att dom är så svindyra där bara (5300 kr för en K850). Jag har bokat en men jag tror att jag köper min av katshing om dom kommer att leverera nästa vecka som dom säger. (Jag har även bokat en där också)

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Tyckte den såg sådär ut med SE mått mätt, men nu är jag riktigt kär i den (:
Vet inte om jag behöver den dock.

Snålt av SE att inte lägga in typ 2gb internminne, hade suttit fint med ett externt 2gb.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Jamen det handlar inte om att behöva den!
All logik far ut på gatan när man vill ha nåt´som man finner häftigt och roligt! Jag håller ju nästan på att köpa en hos the phone house för 5300 pix, vilket är rena vansinnet. Men som d ser ut nu så verkar dom vara först ut med denna lur. Den kommer ju att bli billigare snart men...det är ju nu ju!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Enligt katching.se

Prel lev.datum
2007-11-15

- Ja, för de som inte bokat eller också ligger långt bak i kön.
Har man däremot bokat och ligger hyfsat långt fram i kön får man chans på de telefoner som kommer in v.41

Permalänk
Avstängd

köper jag en sån blir det på abbonemang ,men jag är lite orolig att det blir samma som med min K800i att högtalaren jävlas såfrågan är om man ska vänta ett tag K800in är den bästa nalle jag har haft en nokia 6230in som jag hade

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk

Jag pratade nyss med dom på the phonehouse och K850 har inte kommit in på deras huvudlager ännu. Så telefonerna kommer till the phonehouse butiker tidigast nästa vecka.

(tisdag eller torsdag i så fall vad gäller Linköping åtminstone)

Jag har könummer 438 hos katshing och har fått mail om att jag är med i första leveransen som kommer preliminärt nästa vecka. Så där har man kanske en måttstock på hur många K850 dom får in i sin första leverans.

Deras nästa leverans blir 2007-11-15

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Tror ni denna mobil blir bra för farsan?
Tror ni den är svår kontrollerad? Ser ut som det på de flesta videorna.
Det blir antingen P1i eller K850i, va tycker ni?
Han behöver bra batteritid, hyffsad kamera, bra mottagning som inte hans motorola har och som jag tidigare sagt, lätt styrd.

Permalänk
Medlem

SONYERICSSON K850i BLUE
Produkten är beräknad att komma in.2007-10-10.

Stor grossist.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Tror ni denna mobil blir bra för farsan?
Tror ni den är svår kontrollerad? Ser ut som det på de flesta videorna.
Det blir antingen P1i eller K850i, va tycker ni?
Han behöver bra batteritid, hyffsad kamera, bra mottagning som inte hans motorola har och som jag tidigare sagt, lätt styrd.

Det låter inte som att han behöver dessa två modeller.

Hyfsad kamera- Mer än så: K850 har en 5 megapixelkamera och anses vara bland det vassaste som finns just nu

Svårkontrollerad? Vad menar du? Om du menar avancerad så ska han ju inte ha P1 som är en smartphone och är den mest avancerade telefoner SE har.

Låter som att det är en enklare lur som gäller. Köp en K800. Bra och hyfsat billig men har en fin kamera och lite lagom vanliga funktioner i övrigt.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Lite fler bilder: http://dailymobile.se/2007/10/04/sony-ericsson-k850-pictures-...

Här ser man vad dumt det är med bakomliggande linsskydd, ett fett fingeravtryck på skyddsplasten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxer19
Här ser man vad dumt det är med bakomliggande linsskydd, ett fett fingeravtryck på skyddsplasten.

http://dailymobile.files.wordpress.com/2007/10/k850i.jpg

Ja det är ju det som är den (enda?) missen med denna telefon. Man får väl köra med nån´displayskyddsplastbit över linsfönstret och pilla av på när det ska fotas.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Det låter inte som att han behöver dessa två modeller.

Hyfsad kamera- Mer än så: K850 har en 5 megapixelkamera och anses vara bland det vassaste som finns just nu

Svårkontrollerad? Vad menar du? Om du menar avancerad så ska han ju inte ha P1 som är en smartphone och är den mest avancerade telefoner SE har.

Låter som att det är en enklare lur som gäller. Köp en K800. Bra och hyfsat billig men har en fin kamera och lite lagom vanliga funktioner i övrigt.

Det jag menar med lättsyrd är att det ska vara lätt att styra och kontollera i menyerna, så att t.ex. knapparna inte ligger för nära varandra så att man trycker fel osv.
En annan sak jag glömde nämna är att det måste vara lätt för han att gå in på mobilDN eller någon bank och kolla aktiekurser osv, sen måste mobilen vara bättre än min k810i -.- Det har han ställt krav på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar

Jag har könummer 438 hos katshing och har fått mail om att jag är med i första leveransen som kommer preliminärt nästa vecka. Så där har man kanske en måttstock på hur många K850 dom får in i sin första leverans.

Deras nästa leverans blir 2007-11-15 [/B]

Jag har könummer 22 hos katshing, bokade första dagen som det gick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Jag har könummer 22 hos katshing, bokade första dagen som det gick

Jag hade nummer två, men avbokade...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Det jag menar med lättsyrd är att det ska vara lätt att styra och kontollera i menyerna, så att t.ex. knapparna inte ligger för nära varandra så att man trycker fel osv.
En annan sak jag glömde nämna är att det måste vara lätt för han att gå in på mobilDN eller någon bank och kolla aktiekurser osv, sen måste mobilen vara bättre än min k810i -.- Det har han ställt krav på

Ska den vara riktigt enkel så ska han han en annan modell än dessa tidigare nämnda.

Men om den ska vara bättre än just din K810 och ha en knappsats där man inte trycker fel så är nog K850 bra.

Kravspec:en spretar lite åt olika håll kanske men kan han köra din K810 så klarar han av K850. Och kolla börskurser går på minst 2 olika sätt med K850- genom webläsaren, via wap, via RSS-feeds.

Edit:
Nu ligger man på "bara" plats 435 i kön hos kattskinn(katshing) hej va d går!
Men som sagt, jag får min lur med deras första sändning ändå.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Jo men det är lättare att sriva in hemsidor osv på p1.an sen är det touchscreen och det är lättare att flytta omkring, Min joystick på K810i börjar bli seg, vänster sidan :'(

Tror det blir en P1.a, Han har ingen användning av kameran på 5mp.
Sen så ser knapparna så ut

Permalänk
Hedersmedlem