Vista Ultimate 1495 kr!

Permalänk
Medlem

Vista Ultimate 1495 kr!

Nu kan man köpa en fullversion av Vista Ultimate för 1495 kr om man är student! Ganska bra pris tycker jag

https://www.studentlicens.se/studentweb/ProductDetail.aspx?tx...

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Såg det också (CSN epost-reklam ). Mycket bättre pris.

Permalänk
Medlem

;)räknas det om man jobbar på Studentpalatset?....

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Är det exakt samma version som annars kostar 4500kr om man ej är student??

/Andreas

Permalänk

"Observera att detta är en uppgraderingsprodukt." vilket jag antar är samma som uppgraderingsversion och som Dustin tar runt 3.200 :- för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av @@mårten@@
"Observera att detta är en uppgraderingsprodukt." vilket jag antar är samma som uppgraderingsversion och som Dustin tar runt 3.200 :- för.

WTF! Det där stod inte igår när jag kollade, så jag trodde det var retail versionen...

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
WTF! Det där stod inte igår när jag kollade, så jag trodde det var retail versionen...

Visst var det så att det inte stod så igår? Jag tyckte att verkade konstigt att jag missade det. har iaf avbeställt min kopia nu, de har dock inte svarat på mailet än.

EDIT: om det kan hjälpa någon så har jag fått det här svaret av försäljarna.

Citat:

Windows finns endast som uppgraderingslicens inom volymlicensprogrammen (dessa studentlicenser lyder under ett s.k. Select Academic Agreement), och anledningen är att 98% av alla PC som skeppas idag har Microsoft Windows förinstallerat (så man ska slippa betala "dubbelt").

Rent tekniskt sett så skiljer det inte mellan uppgraderingslicensen och den "fulla". Det är alltså bara licensmässigt sett som det skiljer, och du kan självklart välja mellan att göra en uppgradering (om du vill spara vissa filer) eller utföra en "clean install", alltså installera på tom hårddisk.

Alltså; tekniskt sett så är den "full", men licensmässigt sett så måste du ha valfritt MacOS eller Windows98 eller senare. Dock räcker det med att man har någon av dem i sin ägo, de måste inte sitta installerade på burken.

Permalänk
Medlem

Låter jätteskumt tycker jag, hur kan dom veta om man äger någon annan Windows licens?

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

det vet de inte, de bara antar

Permalänk
Medlem

Skriv gärna och berätta när du fått din beställning om huruvida det är fullversion eller inte.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Kostar ca. 139euro här i Finland
Ca 1400Kronor

Permalänk
Medlem

bättre och köpa OEM versionen

köpte min i december.... vista ultimate oem eng 32bits

1900:-

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Ja OEM fungerar klockrent. Har inte haft några problem med omaktiveringar, förutom att jag fick tala med ms kundtjänst en gång men det var inga problem.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Skriv gärna och berätta när du fått din beställning om huruvida det är fullversion eller inte.

Antar att du menade mig, jag har dessvärre avbeställt. har ingen windows sen innan (bara studentlicenser).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Antar att du menade mig, jag har dessvärre avbeställt. har ingen windows sen innan (bara studentlicenser).

Observera att detta är en uppgraderingsprodukt. Med detta menas att en tidigare Windows-licens eller Mac OS-licens skall finnas i din ägo. Den gamla licensen måste dock INTE vara förinstallerad för att kunna installera Windows Vista. Ej heller behövs gamla produktnycklar.

du kan köpa det även att du inte äger en äldre version av windows...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Observera att detta är en uppgraderingsprodukt. Med detta menas att en tidigare Windows-licens eller Mac OS-licens skall finnas i din ägo. Den gamla licensen måste dock INTE vara förinstallerad för att kunna installera Windows Vista. Ej heller behövs gamla produktnycklar.

du kan köpa det även att du inte äger en äldre version av windows...

Låter ju vrickat isåfall. Aja, tur har man ju som är glad användare av MSDN.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Observera att detta är en uppgraderingsprodukt. Med detta menas att en tidigare Windows-licens eller Mac OS-licens skall finnas i din ägo. Den gamla licensen måste dock INTE vara förinstallerad för att kunna installera Windows Vista. Ej heller behövs gamla produktnycklar.

du kan köpa det även att du inte äger en äldre version av windows...

oj, det var ny text... igen. aja kanske beställer sen. Någon som har beställt? Ni får gärna berätta hur det går isåfall.

Permalänk

"Observera att detta är en uppgraderingsprodukt. Med detta menas att en tidigare Windows-licens eller Mac OS-licens skall finnas i din ägo. Den gamla licensen måste dock INTE vara förinstallerad för att kunna installera Windows Vista. Ej heller behövs gamla produktnycklar. "

Hmm... Hur vet de då att man har en produkt sedan tidigare i sin ägo, då man inte ska behöva använda varken nyckel eller ha det installerat.

Moralisk fråga?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Jag köpte Ultimate därifrån och jag är jättenöjd.
Tog 2 dagar innan jag hade skivan.

Installerade på en nyfformaterad dator och inga som helst problem.

Detta är fullversion med en lite annorlunda licens.

Rent juridiskt så äger jag ett orginal av windows 3.11 så då borde jag ha rätt att äga denna med =]

Visa signatur

DFI LANParty NF3 Ultra-D | Opteron 146 CABYE 0540FPMW @ 2.95GHz | 2048DDR | HiS x1950pro 512 @590/770 | Soundblaster Audigy 2 | Tagan Easyconnect 480W | Antec P180B | WD 320GB SATA | Maxtor 250GB IDE |

Permalänk
Medlem

Synd att de inte har 64-bit med.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mlw
Jag köpte Ultimate därifrån och jag är jättenöjd.
Tog 2 dagar innan jag hade skivan.

Installerade på en nyfformaterad dator och inga som helst problem.

Detta är fullversion med en lite annorlunda licens.

Rent juridiskt så äger jag ett orginal av windows 3.11 så då borde jag ha rätt att äga denna med =]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Synd att de inte har 64-bit med.

Ska inte full version (retail) ha två skivor; en 64 & en 32-bit?

Varför kallar man det för upgraderingsversion som kräver att man har tidigare köpt windows-produkt när det inte kontrolleras på något vis?
För rent tekniskt så är det väl inget som hejdar en att installera och använda denna produkt, även om man inte tidigare köpt någon win-produkt?

mlw, det är ingenting som skulle fyllas i på att man tidigare äger en win-produkt eller liknande då?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Varför _köper_ ni vista?

Permalänk
Medlem

Herre gud MS licenser är något av det värsta och mystiska som finns.
Sen förstår jag inte problemet ni windows användare vet ju hur man piratkopierar i alla fall,.

I alla fall det absolut billigaste sättet att få tag på ett äkta windows är att köpa en färdig dator ifrån Dell,HP eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
Varför _köper_ ni vista?

Därför man inte vill ha några fulreleaser från pirate bay?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Därför man inte vill ha några fulreleaser från pirate bay?

Usch för pirate bay... scenen ska det vara... men sak samma. Har själv precis beställt en OEM version av Vista Ultimate 64.

Var lite krångel först, att jag inte skulle få beställa eftersom det var just en "OEM-licens", men jag sa bara att jag har beställt ny dator.

Varför ge 4000-5000kr för Retail när man kan köpa en OEM för 1500kr?
Visst Retail har fördelen att både 32/64bit stöds. Och det är bara EN DVD-skiva.

Alltså... alla Windows Vista DVD är lika (inom samma språk)... det är licensnyckeln som bestämmer vilken version man kan installera.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro