Nya högtalare och ljudkort

Permalänk
Medlem

Nya högtalare och ljudkort

Hoj

Jag är ute efter ett bra och prisvärt högtalarsystem eftersom jag känner symtom för tinnitus. Öronen gillar visst inte hörlurar längre, så jag hade tänkt att investera i ett 2.1 system och ett ljudkort.
Budgeten ligger på 1500 för allt.

Detta har jag hittat ensålänge:
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer - 749 kr
Logitech Z-4 - 695 kr

Någon som har fler tips?

//Lasse

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Permalänk
Medlem

nja, har ett inbyggt ljudkort och vill helst slippa det. Har nämligen testat att köra med ett Creative Soundblaster Live! innan och det blev som natt och dag.
Så ett ljudkort vill jag ha
Men tack för tipset.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Man kopplar ju digitalt mellan högtalarna och datorn så ljudkortet lär inte spela någon större roll.

Permalänk
Medlem

ok, eftersom när jag hade creatives kort i datorn och körde med hörlurar så märkte jag en avsevärd skillnad. Alla högtalare jag har haft har jag kopplat analogt. Om analogt menas med en vanlig stereoplugg

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brimstone
Man kopplar ju digitalt mellan högtalarna och datorn så ljudkortet lär inte spela någon större roll.

ok.......

Permalänk
Medlem

Men det var inte riktigt det jag ville ha reda på
Utan vill gärna ha lite tips på högtalare och ljudkort..

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."